|
|||||||
| Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Er frisk!
|
Sv: Klasse 10B på NRK
Ok, det var bra. Men da skjønner jeg ikke hvilken tid de bruker til alle elevsamtalene sine. De kan da umulig la klassen sitte alene mens de snakker lenge med hver enkelt elev, øver med enkeltelever, osv?
|
|
|
|
#2 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Klasse 10B på NRKNå har jeg bare sett første episoden av dette, men jeg ble litt fasinert av enkelte av de pedagogiske virkemidlene de lærerne jeg så da brukte. F.eks. da de bygde en dna-kjede av seigmenn. Jeg kan tenke meg at dna-kjedet sitter mye bedre spikret i hukommelsen etter dette, enn hva den gjorde hos meg, som lærte det på "steinaldervis."
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Den DNA-kjeden er "old news", jeg holdt på med det i høst |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Klasse 10B på NRKJeg vet om flere lærere som har fått henvendelse fra foreldre som mener det er ulovlig å gi ungene lekser i helger og ferier. Ofte har da ungene hatt flere uker på å gjøre arbeidet, og velger å utsette det til søndagen før det skal leveres. Når de endelig setter seg ned for å gjøre en innsats, så kommer mamma og redder dem fra å måtte gjøre leksene sine. Så ja, det er en del rare holdninger der ute.
|
|
|
#6 |
|
maler
|
Sv: Klasse 10B på NRKJeg mener det er av det gode at foreldre stiller spørsmål og setter krav til skolen. Jeg har all verdens respekt for eldstemann sin lærer. Jeg backer henne 100% på hjemmebane når det kommer til opplegget hun lager. Men likevel kan jeg finne på å stille spørsmål på nett om "er det virkelig vanlig at de har 1 time lekser i første klasse" eller "hvor mye tilpasning kan man regne med når han leser best i klassen"? Delvis fordi jeg lurer, delvis for å få støtte for et syn jeg allerede har bestemt meg for. Og så sender jeg mail, jeg snakker med henne og diskuterer hvordan vi skal gjøre det på hjemmebane, og jeg stiller krav til progresjon for gutten.
|
|
|
#7 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Klasse 10B på NRKJeg er litt enig med Oslo78 i at foreldre generelt er mer skeptiske til lærere enn det de var for en del år tilbake. Noen ganger skjønner jeg grunnen også. Jeg er f.eks kjempeskeptisk til at min sønn har en norsk lærer og ikke en norsklærer. Trenger jeg si mer?... |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Er frisk!
|
Det faglige nivået på læreren og bråk er noe jeg også vil være obs på, rine. Jeg er helt enig med deg i at det er noe som er for viktig til å la det passere. Mens om det skal være en eller to mattelekser i uka for eksempel, synes jeg skolen kan få bestemme...
|
|
|
|
#9 |
|
maler
|
De bestemmer, men jeg må få stille spørsmål om hvorfor de gjør ting på den måten de gjør det på. Det gjør jeg ofte og får skikkelige svar. Lærere er bare en av mange yrkesgrupper som i større grad må tåle at de de har med å gjøre stiller spørsmål og setter krav. Mine pasienter godtar ikke at jeg gir dem antibiotika når de mener de har astma heller. Da spør de fleste. Hvis jeg da har en veldig god grunn til at det er antibiotika som er tingen for dem, så kjøper de som regel den. Men jeg må kunne forklare hvorfor jeg gjør som jeg gjør og ikke bare regne med at folk har respekt for en hvit frakk. Og stort sett er det av det gode tror jeg, så lenge foreldre ikke snakker dritt om skolen hjemme.
|
![]() |
|
|