Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg spør (logistikk ved legevaktbesøk)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-10, 00:53   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg spør

Jeg hadde vært lykkelig for at jeg har verdens beste familie, som stiller opp og enten kommer hjem til meg så jeg får dratt med det syke barnet, eller tar i mot det friske barnet hjem til seg selv midt på natten.

:BTDT:

Sånn fra en aleneforelders perspektiv.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 00:54   #2
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg hadde vært lykkelig for at jeg har verdens beste familie, som stiller opp og enten kommer hjem til meg så jeg får dratt med det syke barnet, eller tar i mot det friske barnet hjem til seg selv midt på natten.

:BTDT:

Sånn fra en aleneforelders perspektiv.

Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 08:48   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Har man to foreldre å ta av så bruker man den ene på legevakta. Den andre blir hjemme. Man tar ikke med seg den ungen som sover og er frisk.

Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 08:50   #4
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg spør (logistikk ved legevaktbesøk)

En på legevakt, den andre hjemme.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 08:54   #5
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg drar på legevakta, mannen blir hjemme. Han blir livredd og ikke helt logisk når det er noe med ungene, og han hater sykehus, blodprøver o.l.

Gammel 22-01-10, 09:04   #6
Nillenalle
Aktiv

Nillenalle sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Nillenalle er litt kulNillenalle er litt kul
Standard

På legevakta her ønsker de at man kommer færrest mulig, dvs ikke tar med friske barn osv. En forelder drar, den andre sitter hjemme og er bekymret.

Nillenalle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 11:00   #7
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har vi faktisk aldri opplevd.
Men litt avhengig av alvorlighetsgrad ville nok en blitt hjemme og den andre blitt med på legevakta. Var det veldig alvorlig ville vi vekket farmor, og reist begge foreldrene.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 11:02   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer litt an på...

De gangene det har vært ambulansemat har vi fått snill onkel som bor 10 minutter unna og snill fetter som bor rett oppi veien til å komme og passe sovende storebror.

Er det ikke abmulanseføde, blir en av oss hjemme, og den andre drar på sykehuset.

Gammel 22-01-10, 15:18   #9
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

En forelder drar ja. Ved alvorlig sykdom ville en forelder blitt med først og den andre etter når barnevakt var på plass.

Jepp.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Med mindre det syke barnet var farlig sykt, kan jeg ikke komme på noen som helst grunn til å måtte være to på legevakten midt på natten. Selvsagt blir den andre foreldren igjen hjemme hos de andre barna, og kommer ev. etter når barnevakten har dukket opp.

Vi har reist to voksne på legevakten fordi det syke barnet var for dårlig til å sitte alene i baksetet, men på nattestid er det jo i slike tilfeller et godt alternativ å ta en drosje i stedet for å kjøre selv.

Dette har skjedd her. Ikke midt på natten, da men jeg måtte sitte i baksetet sammen med minsten som kastet opp og bøyde hodet bakover i ren refleks hver gang. Vi måtte ta tak i hodet hennes hver gang hun kastet opp.

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Enig med de andre. Vi drar som regel bare en forelder på dagen og. Tar ikke med de andre barna så lenge det er et annet alternativ.

Enig her også. Om ikke det er krise (som nevnt over) så drar bare en.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 15:23   #10
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Temmelig syk, men ikke nødvendigvis alvorlig (som i dødelig) syk. Vi har dratt et par ganger på natta pga at Peder har vært veldig tett feks, og slet med pusten.

Det er jo i aller høyeste grad potensielt alvorlig da.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 18:29   #11
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Det er jo i aller høyeste grad potensielt alvorlig da.

Jo, men ikke sånn at jeg følte behov for at vi måtte være to? Jeg ønsker at vi skal være begge om det er noe riv ruskende galt, men da hadde vi nok som Blondie sier, fort ringt 113 istedet. Om man må på sykehus så er det vel ikke så praktisk med en frisk unge på slep uansett.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 18:50   #12
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Jeg er av de som blir fascinert når jeg ser film på tv fra USA hvor hele slekta - og gjerne venner også - samler seg på venterommet på sykehuset.

Jeg hadde ikke tatt med meg familien på legevakta. Er det veldig ille, drar den ene og den andre får komme etter når barnevakt er på plass.

Gammel 24-01-10, 20:50   #13
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

En bil hjemme hs søsken, og en drar på legevakta.
Da jeg var alene med mine 2 så måtte jeg faktisk en gang ta med meg jenta når gutten var syk, dette var midt på natten og jeg hadde ingen som kunne komme.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 20:55   #14
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

En bil hjemme hs søsken, og en drar på legevakta.
Da jeg var alene med mine 2 så måtte jeg faktisk en gang ta med meg jenta når gutten var syk, dette var midt på natten og jeg hadde ingen som kunne komme.

Det er jo ikke noe faktisk - klart man må dra opp friske barn hvis man mangler barnevakt.

Gammel 22-01-10, 11:07   #15
Manga

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Vi har aldri vært på legevakten med ungene, men jeg ser for meg at en av oss hadde dratt og den andre var hjemme med den andre.

Gammel 22-01-10, 11:23   #16
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

En voksen med barnet, en voksen med resten av barna hjemme.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 11:29   #17
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her har alltid en av oss dratt med det syke barnet.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 11:30   #18
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi reiser uansett aldri to voksne til legevakta. De gangene det har vært svært alvorlig har vi ringt 113 og fått naboer til å passe de sovende.

Gammel 22-01-10, 11:32   #19
Gri

Gri sin avatar

Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Ein reiser med barnet, ein blir att. Hadde det vore alvorleg hadde eg vekt ein av mine gode naboar for å passe friske barn, så vi kunne reise begge to.

Gammel 22-01-10, 11:54   #20
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har dog reist på legevakta med tre friske barn etter leggetid for å få mannen til lege. Men da snakket vi syk så det holdt, ikke tid til å vente på barnevakt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:36.