Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Svineinfluensa - har mange blitt lurt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-10, 09:23   #21
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Svineinfluensa - har mange blitt lurt

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg synes også det er tidlig å komme med en sånn "Jeg hadde rett! Jeg hadde rett! ". Jeg har ikke lest A-magasinet, men har ikke angret på beslutningen om å la meg vaksinere.

signerer

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 09:32   #22
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes også det er for tidlig å konkludere med noe.

Jeg er glad for at jeg tok vaksinen og at barna fikk den. Angrer ikke på det, siden jeg har barn i risikogruppen. Jeg var redd for at de skulle bli syke.

Og om ikke så mange hadde vaksinert seg, så ville det nok vært mange fler som hadde blitt syke og smittet enn det som er tilfellet i dag.

Jeg synes jo det har vært mye oppstyr rundt dette, men det har jo tross alt dødd friske mennesker av SI, som ikke var i risikogruppe, det var litt skummelt og fikk meg til å tenke annerledes, enn jeg kanskje ellers ville gjort. Er jo litt viktig å sette fokus på slikt, og at flest mulig vaksineres for å forhindre at smitten spres videre i stor grad. Så sånn egentlig synes jeg det blir dumt å si at det har blitt overreagert. Det er jo bedre at det ble bestilt mer vaksine, og tatt forhåndsregler, enn at det ikke hadde blitt gjort noe. Da kunne antall syke, og antall døde vært høyere enn det i dag.

Men jeg vil si et klart ja på spørsmål om det var riktig for meg og mine å ta vaksinen.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 11:50   #23
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har barn i risikogruppen og de har blitt vaksinert.
Jeg har ikke blitt vaksinert. Når de hadde massevaksinering i kommunen kunne jeg ikke. Vi hadde vaksinering på jobben tirsdagen som var, jeg tok den ikke da.
Det fordi jeg hadde ingen mulighet for å kunne bli dårlig akkurat den dagen. Satt på jobben til kl 22 om kvelden.

Gammel 23-01-10, 11:56   #24
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg føler meg lurt opp i stry. Snytt, bedratt, utsatt for utroskap av selveste sosialdemokratiet og skal aldri følge et råd igjen!
Jeg har brukt 150 spenn av egne, sårt opparbeidede midler og flere minutter av min dyrebare tid for å ble sprøytet full av nonsens og giftstoffer.

Jeg forlanger hoder på fat! Offentlig korsfestelse! Kanossagang! Oppsigelser! Lottokupong! Med gevinst!

Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 11:58   #25
Slettet bruker
Passiv

Standard

For ikke å snakke om at det har blitt lagt kraftig lokk på det faktum at denne vaksinen var kontroversiell! De var ikke enige med hverandre i 12. og 15. etasje om dette var smart dengangda heller! :toer mine hender: :svovelpredikantstemme:

Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 12:05   #26
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tipper det hadde blitt rimelig ståhei om de IKKE hadde gått så hardt ut som de gjorde, og mange færre hadde tatt vaksinen og kanskje enda fler hadde blitt syke og kanskje dødd. DA hadde det nok blitt rabalder vil jeg tro?

Jeg og barna tok vaksine, dog litt sent for vi fikk svineinfluensa. Iallefall jeg og Hannah. Mannen fikk det også, og droppet vaksine etterpå.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 12:22   #27
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir stolt jeg. For jeg er helt sikker på at nettopp fordi så mange vaksinerte seg, så ble den heller ikke så stor. Men jeg har ikke lest artikkelen da.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 22:09   #28
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg blir stolt jeg. For jeg er helt sikker på at nettopp fordi så mange vaksinerte seg, så ble den heller ikke så stor. Men jeg har ikke lest artikkelen da.

Kan hende det er noe i det, men her fikk jeg influensaen mens den var på topp,
8 november og vaksinene kom vel ikke hit før noen uker etter, og da var ting på full retrett allerede da. Det var også årsaken til at jeg ikkel lot poden bli vaksinert. Ville avvente det litt og se på tendensene.

Men klart, man kan aldri vite og man vet vel fortsatt heller ikke.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 22:10   #29
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For vår del var det riktig å ta vaksina, pandemi eller ikke - men så får Lillemann og vi foreldrene den vanlige influensavaksina også, uansett. (Storebror får ikke mot vanlig influensa, han fikk mot svineinfluensaen.)

Gammel 24-01-10, 23:02   #30
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Det er helt tåpelig å spekulere i det, syns jeg.

Vi ble anbefalt å ta vaksinen, noen gjorde det og andre ikke. Jeg tror ikke det er særlig fruktbart å bruke mye tid og tankevirksomhet på å fundere på om det var en bra anbefaling eller ikke.
Og om man funderer og grubler og "kloke mennesker" konkluderer med at det var "lureri? Hva da? Hva godt har kommet ut av det? At vi ikke lenger stoler på helsemyndighetene? Det er vel ikke noe ønskesituasjon heller.

Selvfølgelig skal man finne ut hva som har skjedd, hvordan det kunne skje at Frankrike endte opp med å bruke milliardbeløp på overflødige vaksiner, og hvordan man kunne inngå en avtale som hadde en "automtisk" klausul som utløste en plikt til å kjøpe doble doser vaksine til hele befolkningen på et gitt tidspunkt. Det er interessant å grave i hva som lå bak den (viser det seg) feilaktige beslutningen om å anbefale doble doser - og å bestille det umiddelbart, før man visste om det ville være nødvendig.

Det er utfordrende at legemiddelindustrien og helsemyndighetene på verdensbasis er så gjensidig avhengige av hverandre. Samrøre er utrolig nærliggende og det kreves kontinuerlig ettersyn, arbeid og oppmerksomhet å holde linjene rene.

Sånn lærer vi til neste gang.

I tillegg håper jeg man lærer MYE av organiseringen denne gangen. Sånn sett kan det ha vært det mest positive som kom ut av panikk og massevaksinasjon. Neste gang er det kanskje en VIRKELIG farlig pandemi. Like smittsom, men langt mer dødelig. Hvordan skal man DA håndtere køene og rabiate køsnikere?

Gammel 24-01-10, 23:42   #31
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg har brukt 150 spenn av egne, sårt opparbeidede midler og flere minutter av min dyrebare tid for å ble sprøytet full av nonsens og giftstoffer.

Jepp, de har lurt deg trill rundt. Vi betalte bare 100.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 07:04   #32
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Selvfølgelig skal man finne ut hva som har skjedd, hvordan det kunne skje at Frankrike endte opp med å bruke milliardbeløp på overflødige vaksiner, og hvordan man kunne inngå en avtale som hadde en "automtisk" klausul som utløste en plikt til å kjøpe doble doser vaksine til hele befolkningen på et gitt tidspunkt. Det er interessant å grave i hva som lå bak den (viser det seg) feilaktige beslutningen om å anbefale doble doser - og å bestille det umiddelbart, før man visste om det ville være nødvendig.

Det er utfordrende at legemiddelindustrien og helsemyndighetene på verdensbasis er så gjensidig avhengige av hverandre. Samrøre er utrolig nærliggende og det kreves kontinuerlig ettersyn, arbeid og oppmerksomhet å holde linjene rene.

Sånn lærer vi til neste gang.

I tillegg håper jeg man lærer MYE av organiseringen denne gangen. Sånn sett kan det ha vært det mest positive som kom ut av panikk og massevaksinasjon. Neste gang er det kanskje en VIRKELIG farlig pandemi. Like smittsom, men langt mer dødelig. Hvordan skal man DA håndtere køene og rabiate køsnikere?

Kunne ikke vært mer enig.

Strutsemetoden er i hvert fall ikke fruktbar.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 07:13   #33
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg føler meg lurt opp i stry. Snytt, bedratt, utsatt for utroskap av selveste sosialdemokratiet og skal aldri følge et råd igjen!

Jeg forlanger hoder på fat! Offentlig korsfestelse! Kanossagang! Oppsigelser! Lottokupong! Med gevinst!

Ja, fader heller, for ikke å snakke om at når de først lager sånt oppstyr, er det minste vi kan forlange at minst halve befolkningen stryker med.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 07:48   #34
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Ja, jeg er fremdeles overbevist og mener det er alt for tidlig å si om vi ble "lurt".

Dette er jo ting som jeg innser at andre har bedre greie på enn meg. Jeg må si at jeg velger å stole på helsemyndighetene framfor en gjeng med dommedagsprofetister. Så får det så heller være at de også kan ta feil - det vil vel framtida vise.

Gammel 25-01-10, 08:52   #35
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Polyanna sa det!

Gammel 25-01-10, 09:33   #36
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen som vet noe om hva dødsraten har vært i land, for eksempel i Afrika, der vaksinen gjerne ikke har vært like tilgjengelig som her?

Gammel 25-01-10, 09:38   #37
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen som vet om denne siden er hold i?

http://www.flucount.org/

Det er en bra oversikt over dødsfall der. Hadde vært interessant å sett den opp mot vaksiner tatt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:52.