Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Kommer vi til å "dø" av kjedsomhet her?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-10, 21:24   #21
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kommer vi til å "dø" av kjedsomhet her?

Dit kunne jeg virkelig tenke meg å reise... Virker veldig flott!

Gammel 23-01-10, 21:27   #22
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg er også veldig redd for at vi kommer til å "kjede" oss. Vi klarer ikke å holde oss i ro. Dessuten skal vi dra sammen med foreldrene mine og brødrene mine med familie. Vi blir 13 stk. Og det er litt ulike prefereanser.

Da ville jeg iallfall hatt bil så man kunne flyttet på seg.
Vi drar på ferie aleine for andre gang på 9 år. 5 år siden sist. Skal bli godt, men også rart.
Greit når vi selv har 3 barn, ikke trenge å ta hensyn til noen andre enn oss selv. Blir jo noe begrenset med baby også.
Derfor har jeg på følelsen at dette kan være perfekt for oss i år. Stille, rolig og barnevennlig.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 21:27   #23
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Dit kunne jeg virkelig tenke meg å reise... Virker veldig flott!

Ja ikke sant!!

Gammel 23-01-10, 21:49   #24
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

såg veldig fint ut da! tror vi reiser i morgen!!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 21:56   #25
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

såg veldig fint ut da! tror vi reiser i morgen!!

Bare bestille!!! Kan ta FP treff der nede, da blir det iallfall ikke kjedelig.

Gammel 23-01-10, 22:20   #26
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pappa skal betale tur for oss og brødrene mine med familier, derfor er vi så mange. Vi drar aldri sammen med noen ellers. Liker oss best alene. Bil skal vi nok ha uansett hvor vi ender. Vi tror kanskje vi går for denne:
http://www.ving.no/book/bookMatrix.a...7&itemId=51878

Litt mer sentralt og dekker litt flere av behovene til alle folka.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 22:34   #27
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Det ser deilig ut! Og med såpass små barn, blir det sikkert bra.

Gammel 23-01-10, 22:53   #28
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Bare bestille!!! Kan ta FP treff der nede, da blir det iallfall ikke kjedelig.

ikke sant, det kunne vert noe det!
Uansett, jeg ska vise stedet til mannen, det er ikke umulig, såg deilig ut. og med småbarn må det vel vere perfekt?

Nårstarter sesongen på mallorca? april/mai eller i juni?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 23:24   #29
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Nå har jeg ikke lest hva som er sagt, men vi har vært der og jeg drar ikke dit igjen. Hvertfall ikke med Propelllen som blir 5. Det blir fort dypt i vannet og det blåste mye der, flere dager med rødt flagg på stranden. Vi ble litt skuffet over at det var lite reatauranter der. Leide bil og dro litt hit og dit. Men jeg drar ikke dit igjen.
Det var flotte rom og hyggelige folk der, men niks, vi drar ikke dit igjen.

Gammel 23-01-10, 23:25   #30
Bean
Erfaren

Bean sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Vi var der en uke i 2000 før vi fikk barn. Mener hotellet var helt nytt den gangen og hadde en avslappet atmosfære. Deilig strand, men kanskje ikke den mest barnevennlige siden det var mye bølger. Noen få butikker og restauranter. Prøvde ikke bassenget, men det var fullt opp med barnefamilier. Det var en del trapper opp og ned. Vi likte oss godt, men vi leide bil hele uka for å komme oss litt rundt.

Vi var på Mallorca igjen i 2007 og kjørte på biltur hit for å se om det hadde skjedd noen forandringer. Det var blitt noen flere hotell og restauranter, men stranda så like herlig ut som sist. Mye vind og kaldt den dagen så det var nesten ingen i vannet, men en del surfere. Ungene prøvde lekeplassen og likte den godt.

Sist redigert av Bean : 23-01-10 kl 23:31.
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 00:10   #31
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Pappa skal betale tur for oss og brødrene mine med familier, derfor er vi så mange. Vi drar aldri sammen med noen ellers. Liker oss best alene. Bil skal vi nok ha uansett hvor vi ender. Vi tror kanskje vi går for denne:
http://www.ving.no/book/bookMatrix.a...7&itemId=51878

Litt mer sentralt og dekker litt flere av behovene til alle folka.

Det så jo kjempe fint ut!! Det blir nok bra skal du se.

Gammel 24-01-10, 00:18   #32
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Nå har jeg ikke lest hva som er sagt, men vi har vært der og jeg drar ikke dit igjen. Hvertfall ikke med Propelllen som blir 5. Det blir fort dypt i vannet og det blåste mye der, flere dager med rødt flagg på stranden. Vi ble litt skuffet over at det var lite reatauranter der. Leide bil og dro litt hit og dit. Men jeg drar ikke dit igjen.

Det meste som er skrevet er positivt.
Litt trist at du har dårlig erfaring, men så er det godt å høre at noen oppfatter det andreledes.

Sånn i forholdt til antall spisesteder er vi nå forberedt på at de ikke er mange, og akkurat reisen i år tror vi det skal gå fint.
Ang vind er jo det litt trist, men vet det ofte kan være slik rundt om på Mallorca. Altså disse røde flaggene.
Den hyggelige damen på Ving opplyste om stranden. At den IKKE var langgrunn, og at den var dyp når man kom litt ut. Sikkert noe dem er vant til at folk ikke liker. Iallfall er det slikt som er fint å vite. For oss har det ikke noe betydnig, så lenge vi vet om det.

Godt å høre at rommene er bra og at folkenen er hyggelig. Trist at du ikke vil tilbake. Tusen takk for delt erfaring.

Gammel 24-01-10, 00:25   #33
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bean, her.

Vi var der en uke i 2000 før vi fikk barn. Mener hotellet var helt nytt den gangen og hadde en avslappet atmosfære. Deilig strand, men kanskje ikke den mest barnevennlige siden det var mye bølger. Noen få butikker og restauranter. Prøvde ikke bassenget, men det var fullt opp med barnefamilier. Det var en del trapper opp og ned. Vi likte oss godt, men vi leide bil hele uka for å komme oss litt rundt.

Vi var på Mallorca igjen i 2007 og kjørte på biltur hit for å se om det hadde skjedd noen forandringer. Det var blitt noen flere hotell og restauranter, men stranda så like herlig ut som sist. Mye vind og kaldt den dagen så det var nesten ingen i vannet, men en del surfere. Ungene prøvde lekeplassen og likte den godt.

Ser ut til at bølger og vind er en ting som vi må forberde oss litt på.
Vi var i Side i 2008, vind og bølger en del av dagene på den stranda vi var på der også. Vi synes det gikk fint og da var guttene 2 år yngre, så får håpe vi kan like dette. Eller at vi selvfølgelig er sååååå heldige at det er vindstille og bølgefritt mens vi er der.
Tusen takk for svaret.

Gammel 24-01-10, 00:33   #34
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

ikke sant, det kunne vert noe det!
Uansett, jeg ska vise stedet til mannen, det er ikke umulig, såg deilig ut. og med småbarn må det vel vere perfekt?

Nårstarter sesongen på mallorca? april/mai eller i juni?

Sesongen starter mars/april. Det kan vist fortsatt være "kjølig" den første perioden. Så avslutter sesongen i september/oktober, da begynner det å bli "kjølig" igjen.

Jeg vet ikke om det er perfekt, men vi velger å tro det. Det jeg har hørt og lest gir meg et godt inntrykk. Så vi velger å tro at det blir den perfekte ferie for bading, avslapping og kos for hele familien.

Gammel 24-01-10, 09:34   #35
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg håper virkelig dere får knallvær og får kosa dere masse på tur

Jeg elsker Mallorca og har vært der mange mange ganger, men røde flagg på stranda har jeg kun opplevd der.

Barnediscoen og opplegget på kvelden på hotellet er kjempefint.

Gammel 24-01-10, 09:47   #36
Anne

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Vi var der i 2003, med to jenter på den gang 13 og 7 år, samt baby på 11 mnd.

Hotellanlegget er svært, vi bodde i en 3 roms leilighet ganske langt ute på enden.

Vi trivdes greit i de to ukene, men syns det var noe kjedelig, for alt foregår på området, det var lite annet, bare en kiosk og en dagligvare oppi gaten, som forøvrig var usannsynlig dyr.
Cala Mesquida er liksom dette hotellkomplekset med utallige bygninger. Det var ikke noe mer der.

Inne på området er det flere bassengområder, de var fine.
Men siden stranden ikke kunne brukes pga sterk vind (gjennom hele de to ukene) så ble det veldig fullt ved bassengene og man slåss litt om plassen, det var ikke stoler til alle osv.

Restaurantene hadde god mat, underholdningen var moro for ungene på kvelden og vi sendte mellomste på Bamseklubb om dagen, det syns hun var kjempemoro med skattejakt, baklengsmiddag m.m.
Det fantes også minigolf der.

Vi leide bil og kjørte til nærmeste tettsted, men det var ikke noe der heller, bare noen kiosker og et apotek. Du må lengre avgårde for evt shopping.

Cala Mesquida er nok for de som syns det som er der er nok. Som syns det er greit å gjøre mye det samme hver dag.

Vi hadde ikke reist tilbake dessverre.

Et tips: Ha Europeiske Reiseforsikring, noe annet godtok de ikke der.
Mannen fikk et insektbitt, muligens flått som han ble veldig syk av.
Det ble med andre ord mye penger å legge ut i løpet av ferien.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 09:48   #37
Sissel

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi hadde ikke kjedet oss her. Vi har flere ganger vært på sentre som har ligget i utkanten, og har storkost oss. Som en familie med tre små (etterhvert litt større) barn, så har hovedideèn med sydenferie vært bading, spising og soling, og det får dere jo oppfylt her. Jeg har sett på dette senteret, og er absolutt fristet til å reise dit. Vi liker konseptet med all inclusive, og reiser i år for tredje gang til et senter der de tilbyr dette. Helt herlig!

God ferie når den tid kommer!

Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 10:34   #38
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Dette blir nok en ferie som ikke er som andre ferier. Litt av grunnen til at vi reiser hitt er for å slappe av. Vi liker å gå i handlegater, shoppe osv. Men akkurat i år, med ei på 3mnd, en på 4 år og en på 8 år, så har vi fått for oss at det holder å få bade, sole seg, spise og slappe av. Og komme seg litt vekk fra det hjemme. Det daglige.

Dere skryter veldig av hotellet og det som skjer for ungene, og det gjør meg trygg på at dette blir rett for oss. Jeg vil slappe av, men vite at det skal skje ting for ungene. Slik at de i år får ferie på sine premisser. De har jo ingen ønkser om shoppeing, runiner o.l.

Avis leier ut bil på stedet, så er det vel ca 30 min til Alcudia. Der skal det vel være en ganske hyggelig by? Det er ca 1,5 timer til hovedstaden, der er vel forholdene ganske store? Så ser for meg første uka kunne ved bassenget, deretter noen dager med bil. (Om vi føler behovet.)

Ang vind så får vi bare håpe det ikke blir så ille. Men så klart man har jo ingen garanti for akkurat det. Og setter jo veldig pris på å være forberedt på det, da kan man liksom ikke bli skuffet.

Mat har vi da alt bestilt, så håper den er ok. Synes det er fint med gratis tilgang på drikke, is, snack, mat hele dagen. Da er det iallfall ingen som tørker ut.

Vi har reiseforsikring igjennom Vesta, men har også de kortene fra Europeiske. (Tror jeg.) Takk for tipset iallfall, skal jeg sjekke det ut så vi har det med oss.

Tusen takk for alle svar så langt!

Gammel 24-01-10, 10:39   #39
Anne

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir nok en flott ferie, ingen tvil om det. Og nå er du jo forberedt på hva Cala Mesquida inneholder og hva det ikke inneholder

God ferie!

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 10:52   #40
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Det blir nok en flott ferie, ingen tvil om det. Og nå er du jo forberedt på hva Cala Mesquida inneholder og hva det ikke inneholder

God ferie!

Tusen takk!!!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:28.