Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vognspørsmål: I hvilke sitter barnet vendt mot meg?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-10, 01:25   #21
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vognspørsmål: I hvilke sitter barnet vendt mot meg?

Brio Go! Den er bare nydelig, fantastisk dempning og en drøm å trille! Me want!

Gammel 24-01-10, 01:35   #22
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Quinny kan has begge veier. Men den er kjempetung og ingen barneustyrsbutikker anbefaler den lengre, i motsetning til i 2005.

Jeg har OTH nå, men liker ikke at jeg må trille med baby fra meg. Har vurdert Buggis, men det følger en statment med den vognen som jeg ikke er sikker på om jeg liker. Eller har den blitt så mainstream at man ikke blir mistenkt for å gå på Buggistreff i Frogneparken selv om man besitter en slik?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 01:52   #23
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

quinny er bra, T S3 liker jeg også.
Jeg har en simo rival. Super fornøyd.
Jeg må også ha barnet mot meg.
Men jeg bor i snø land, og ikke i oslo. vogna er litt tung, men god å trille å god plass under.
Det er viktig for meg at vogna kan trilles i snø.

Sist redigert av Hilda : 24-01-10 kl 01:58.
Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 02:40   #24
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke en Bugaboo kan brukes til 4 år, nei. Skjønt; hvor mange trillbare vogner kan? Man må vel over på trille etterhvert.

Poden er 4 år, liten for alderen, og prøvesatt Bugabooen vi har kjøpt til minsten. Han var defintivt for stor for vognen...

Gammel 24-01-10, 04:57   #25
Verdande
Melkeku

Verdande sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Verdande er litt kulVerdande er litt kulVerdande er litt kul
Standard

Vi har, og er godt fornøyde med, Brio Sing.

Sittedelen er vendbar, forhjulene er svingbare, men kan også låses. Ryggen og fotbrettet kan reguleres. Vogna er ganske lett, og god å trille både på asfalt, grus og snø. Både mannen og jeg er høye, så vi har satt stor pris på at håndtaket er regulerbart og at vogna ikke er så lav.

Om vogna fungerer helt til 4 år har jeg foreløpig ikke erfaring med, men Lille nærmer seg 90 cm og og har fremdeles god plass.

Gammel 24-01-10, 22:23   #26
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor er det egentlig så viktig at den skal vare til barnet er 4? Hvor mange barn trenger vogn helt til de er 4 år?

Snuppa ble storesøster da hun var 2 år og 8 måneder, og sluttet med vogn noen måneder før det. Hun hadde riktignok sovevogn i barnehagen lenger enn det, men til slikt kan man jo kjøpe noe veldig billig og brukt.

Gammel 24-01-10, 22:32   #27
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hvorfor er det egentlig så viktig at den skal vare til barnet er 4? Hvor mange barn trenger vogn helt til de er 4 år?

Snuppa ble storesøster da hun var 2 år og 8 måneder, og sluttet med vogn noen måneder før det. Hun hadde riktignok sovevogn i barnehagen lenger enn det, men til slikt kan man jo kjøpe noe veldig billig og brukt.

Dette kommer jo helt an på hva man driver med. S brukte heller ikke til han var 4, men jeg ser fint for meg at dersom vi skal få gått oss noen skikkelige turer i skogen feks på det tidspunktet vi nå vil ha en på 4 og en på 9, blir det vogn på fireåringen. Vi skal forøvrig kjøpe en brukt Easywalker til formålet. Men der sitter barnet fra oss. Vi har en Emmaljunga Cerox fra før. Den er vel ikke kul, men jeg liker den godt, og barnet kan sitte både mot en og fra en.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 22:48   #28
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Emmaljunga City Cross! Kan snus begge veier, den er lett, punkteringsfrie hjul, stødig...

Sist redigert av Salt : 25-01-10 kl 10:09.
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 22:57   #29
lucifine

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Brio go anbefales på det varmeste!

Nå har jeg hatt en del vogner (deriblant buggis flere ganger) og jeg er aller mest fornøyd med go. Den har bedre demping enn buggis, større sittedel, flere reguleringsmuligheter for rygg og fotbrett, samt mer behagelig styre. Den er faktisk lettere å trille enn buggis og er en flott vogn!

Buggis er en bra alternativ, men brio go er min favoritt!

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 09:59   #30
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tusen takk for alle tips! Brio Go skal jeg titte på, den har jeg aldri hørt om. Hartan har jeg, som også Pamina sier her, hørt at har en del feil, så den tør jeg ikke stole på.

Og så flirer jeg av Daffy som frykter buggisen har et lite statement liggende i seg. Jeg kan heller ikke gå helt god for å bli oppfattet som en synes barneutstyr er kult, så jeg putter det med på vektskålen.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hvor mange vet jeg ikke, men min sønn har nå såvidt parkert vognen, og han er 4,5 år. Det er vel avhengig av hva man liker å gjøre. Vi har brukt vognen masse på ferier, og ikke minst har han hele tiden elsket å sitte i vognen og høre på lydbok mens vi har gått på lange turer. Jeg vet jo ikke om vi får samme behov nå, men jeg planlegger nå utfra at det blir noenlunde likt.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 10:20   #31
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Buggis har blitt nokså mainstream nå, er min oppfatning.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 11:23   #32
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Buggis har blitt nokså mainstream nå, er min oppfatning.

Takk!

Jeg lurer på hva en viss DN-reportasje gjorde med salget av Bugaboo.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 11:58   #33
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det varierer vel hvor lenge man bruker vogn. Poden er snart 4,5, og har ikke brukt vogn/trille siden vi var i Hellas rett etter 3-årsdagen hans.

Jeg ser forøvrig flere Bugaboo enn Simo her nå.

Gammel 25-01-10, 12:06   #34
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Brio Go er virkelig kjempebra. Vi er storfornøyde.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 12:19   #35
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har en klassisk Teutonia Mistral i tillegg til OTH. Fra 2,5 år derimot vil OTH bli solgt, og den andre bare stå i barnehagen. Hun vil gå. Det samme ville de andre to. En lett trille dekker da evt. behov.

Sist redigert av Dronningen : 25-01-10 kl 13:27.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 12:32   #36
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har Teutonia med små hjul framme. Har glemt hva den heter. Små hjul er et helvete i snøen. Men barnet kan vendes mot den som triller, og i alt annet vær enn snø er det ei flott vogn.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:38.