|
|||||||
| Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Hvordan teller du?Jeg bytter litt fram og tilbake mellom tellemåtene, tror jeg. Prater jeg med eldre mennesker, som f.eks. min far og kjæresten, sier jeg f.eks. tre-og-tredve og ikke tretti-tre, så de skal forstå bedre. Far sliter litt med å forstå, og slike nymotens tall blir litt kronglete for ham innimellom.
|
|
|
#26 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan teller du?Nei, jeg ville nok sagt "sekstiandre" selv, men ville ikke reagert på det om noen sa "sjettiandre".
|
|
|
#29 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hvordan teller du?
Nei, men om 60. (altså ikke 60, men 60.) kunne jeg sagt "sjettiende". Jeg hører kanskje at det høres litt rart ut...
05 og 07 Sist redigert av Elise : 25-01-10 kl 22:20. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Bedreviter
|
Ja, for dere som er over 60 år så.
Og der var selvsagt Skilpadda før meg. Igjen. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvordan teller du?Jeg teller gammeldags (niogtredve), bortsett fra når jeg sier telefonnumre.
|
|
|
#34 |
|
|
Sv: Hvordan teller du?Jeg sier vel tjuefire og trettiåtte når jeg, hm, snakker til meg selv, (og det gjør jeg ganske ofte når det er tall involvert), men er poenget at andre skal få med seg noe, går det på gamlemåten. Og da med tyve og tredve. Og syv. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvordan teller du?Jeg sier forresten også telefonnumre med tjueto-trettisju og sånt, og regnestykker også.
|
|
|
#36 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Hvordan teller du?Jeg er over hodet ikke konsekvent.
|
|
|
#37 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Hvordan teller du?Jeg sier selv tjue-en, tjue-to et.c. når jeg teller bevisst, sier tall. Men tyr til den andre måten tror jeg når jeg teller masker. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Passiv
|
Sv: Hvordan teller du?Dere kan le dere. Men i Trysil der sier de sjutti. Triogsjutti forsjempel. |
|
|
|
#39 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hvordan teller du?Det tåler en reprise, selv om Skilpadda skal få kredit for å referere til det først. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
|
|