|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Re: Sv: Re: Kakao i skolesekkenHan er tynn som en strek altså! (Plutselig ser jeg at jeg propper i ungen sukkerholdige greier hele dagen
![]() |
#2 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Re: Sv: Re: Kakao i skolesekken
Ja, da forventes det selvsagt at det er en naturell, økologisk variant med 0,1% sukker og fett , UTEN kunstig søtning, som du kun har tilsatt en liiiiiten t-skje økologisk honning og noen røstede solsikkefrø
![]() |
#3 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kakao i skolesekkenHun får med seg på turdagen i barnehagen en gang i uka. Jeg vet ikke om jeg syns det lurt, men alle andre har det... I den gamle barnehagen ordnet barnehagen med drikke selv til barna. Likesågreit. Det tar jo like lang tid å lage kakao til 1 barn som til 20, sånn cirka. Så egentlig litt dumt at alle foreldrene må stresse med dette hver turdag
![]() |
#4 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Re: Sv: Re: Kakao i skolesekkenKakao er akkurat like usunt som sjokolademelk, Nugatti på brødskiva eller en 100 grams Melkesjokolade i matboksen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Re: Sv: Re: Kakao i skolesekken
Hvertfall disse ferdigposene. Men så ser jeg ikke problemet med det på turdag en gang i uka i vinterhalvåret, så lenge kostholdet ellers ikke består av bare søppel. Kunne fint sendt med kjeks eller sjokkis på tur også jeg, om de hadde lov. Men det holder med kakaoen.
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Kakao i skolesekkenJeg sender bare med varm drikke (kakao eller solbærtoddy) på turdager.
![]() |
#7 |
Tankefull
|
![]() Sv: Kakao i skolesekkenTurdager her også. Altså engang i uken fra oktober til mars. Lages av 70 % sjokolade, melk og litt sukker. Minsten på 2 år får ikke enda.
![]() |
#10 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kakao i skolesekkenKakao hver dag er ikke vanlig. Ingen av elevene mine har det (annet enn på turdager, og nå i snøsesongen går vi på skitur en gang i uka) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Kakao i skolesekken
![]() |
#12 |
Endelig ferdigflyttet
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() |
![]() Sv: Kakao i skolesekken
Do as I say, not as I do.. Sist redigert av Ulvhedina : 25-01-10 kl 20:49. Årsak: La til link.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Kakao i skolesekkenNei, sender ikke med kakao på skolen annet enn hvis det er skitur eller noe sånt. Da lager jeg vanlig kakao av melk, det tar ytterst få minutter og krever liten røre-innsats. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Sær og kresen
![]() Sv: Kakao i skolesekkenHelst bare på turdager, men også en kopp (kokt) kakao til kveldsmaten både titt og ofte i kalde perioder. Drakk masse kakao på vinteren som barn, og det gikk bra med meg.
![]() |
#15 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Kakao i skolesekkenKun turdager, det er ca 1 gang i uka. Men ikke alltid kakao, men noen ganger varm saft etc også. Særlig om det er rufsevær.
![]() |
#16 |
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kakao i skolesekkenKun på turdager og de er det ikke alt for mange av.
![]() |
![]() |
#17 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kakao i skolesekkenHer er det kun på turdag, som er en dag i uka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Kakao i skolesekkenDe får bare med seg kakao når det er turdag, og vi husker det.
![]() |
#19 |
Drømmer
|
![]() Sv: Kakao i skolesekkenVi sender ikke med selv men han får det ca 2 ganger i uken i barnehagen. De lager kakao der, helt greit for oss. Når det var veldi kaldt fikk de enten kakao eller toddy hver dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Kakao i skolesekkenPå ski/skøyte/akedager. 1. klassingen har uteskole en dag i uka, men jeg sender ikke med varm drikke hver eneste gang. Hvis det er 17 minus eller deromkring kan jeg sende med uten at det er ski/skøyter/aking. :grei: |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|