|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
New kid on the block
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SelvhjulpenhetSånn ellers avskyr jeg tanken på å skulle begrense meg selv.
![]() |
#22 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Selvhjulpenhet
Var det det du mente? Ok: Ingen unntakstilstand når jeg er alene, bortsett fra hvis noe skulle skje med bilen, som sagt. Dvs: Jeg er selvhjulpen nok til at jeg kunne ringt Falken og/eller en taxi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
New kid on the block
Ja, jeg stiller meg altså ikke opp og reparerer bilen, hverken for å komme meg noe sted eller demonstrere min selvhjulpenhet.
![]() |
#24 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: SelvhjulpenhetJeg mener virkelig ikke at de som blir sittende inne fordi de ikke kan be om hjelp til et problem er selvhjulpne. Det handler jo litt om å stå av de store og små krisene som oppstår i hverdagen. Det hender ofte at ting ikke går helt som planlagt. Hva man velger å gjøre så er avgjørende:
![]() |
#25 |
New kid on the block
![]() Sv: SelvhjulpenhetEr man fortsatt selvhjulpen fordet om man er avhengig av å innhente hjelp om noe er utenfor normalen, bare ikke særlig selvstendig?
![]() |
#26 |
har tatt seg sammen
|
Det kommer vel både an på hva som er normalen, og hva som skal til for at noe kommer utenfor normalen.
![]() |
#27 |
Epikur
|
![]() Sv: SelvhjulpenhetJeg er mye alene med ungene siden mannen jobber kvelder ganske ofte. det er helt uproblematisk og jeg hever et øyenbryn eller to ovre folk som ikke greier å plukke opp og fore og legge egne unger uten hjelp.
![]() |
#28 |
Jeg bor i en stubbe!
|
![]() Sv: SelvhjulpenhetJeg skal nå være den første som sier tvert nei. Det er ikke lett og det er ikke gøy, men jeg gjør det likevel.
![]() |
#29 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SelvhjulpenhetJeg er selvhjulpen og vet etter mange år som alenemor at jeg klarer å håndtere hverdagen alene om det trengs. Jeg kan skifte dekk, men latskapen kan like gjerne få meg til å få andre til å gjøre det. Jeg sjekker sikringsskapet før jeg ringer elektriker, prøver å lokalisere feilen før jeg ringer rørlegger. Jeg tenker praktisk og er løsningsorientert, men kan gjerne delegere eller betale profesjonelle for å utføre en jobb ved behov. Det gir en trygghet å vite at man kan håndtere de fleste situasjoner, men ligger ingen "ære" i det for min del.
![]() |
|
|