|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Glasur til sjokoladekake til allergikerDronningsjokolade er melkefri. Samme med Coop sin mørke. Og den andre mørke kokesjokoladen fra Freia, mener jeg å huske (som ikke er 70%).
|
|
|
#22 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Glasur til sjokoladekake til allergikerJeg pleier å lage glasur av dronningsjokolade, 1ss eplejuice, 100g blå smør og 1ss sirup. ALLE elsker denne glasuren. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Glasur til sjokoladekake til allergiker
Dette høres ut som en strålende ide. Knerten vil også bli glad, for vi kjøper sjelden eplejuice. Hvis jeg kjøper en fordi jeg trenger 1 spiseskje til glasuren, blir det mye igjen til ham.
|
|
|
|
#26 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg synes faktisk ikke at det er så enkelt. Når det står hvetemel, egg og melk rett ut er det jo greit. Problemet er at dette ofte ikke er nok. Det ene av barna tåler ikke soyasaus. Det står ikke noe på innholdsfortegnelsen til soyasaus som indikerer at det kan være farlig.
|
|
|
|
#27 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Glasur til sjokoladekake til allergiker100 gram blått smør smeltes
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Glamorøs
|
Neida, jeg skjønner at det er vanskelig, det er en vanesak. Men når det ikke står melk så er det ikke melk.
|
|
|
#29 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Storesøster har det sånn med melk, så istedefor å begynne å forklare å styre sier jeg at hun ikke kan få no med melk i når hun er på besøk. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Ja, men hvis foreldrene sier at han ikke kan få noe som helst med egg, så har jeg gitt opp tidligere. De klarer å lage kake uten verken egg, melk eller mel, men så mye innsats klarer jeg ikke å mobilisere. Nå vet jeg at han tåler den formen for egg som er i toro sjokoladelangpannekake, og styrer unna andre former for egg.
|
|
|
|
#31 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Glasur til sjokoladekake til allergikerDenne glasuren er veldig god, men du må sjekke ingrediensene:
|
|
|
#32 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Tja, melk er så mye. Myse, løpe, tørrmelkspulver, melkesukker, melkeprotein, melkepulver, skummetmelkspulver, tørrmelk, valle, og fløtepulver. Noe sier seg selvfølgelig selv.
|
|
|
#33 |
|
Glamorøs
|
Av de du nevner der så er det vel bare valle som kanskje ikke de fleste vet at er et melkeprodukt. Men jeg skjønner selvsagt at det er tricky når man ikke er vant til det.
|
|
|
#34 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Glasur til sjokoladekake til allergikerKlart at alt som heter noe med melk er innlysende - jeg kopierte bare fra ei nettside
|
![]() |
|
|