Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Til dere med barn i barnehage

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-10, 12:35   #21
Førskolelæreren
Nybegynner

Medlem siden: Jan 2010
Førskolelæreren har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Til dere med barn i barnehage

Hei igjen! Jeg er utrolig takknemlig for at så mange har svart! Det er helt supert!

Det stemmer det mange av dere sier her. Dette er kun laget for å se litt hva foreldre mener og tenker rundt disse spørsmålene. Jeg er fullt klar over at man trenger mange fler svar om en undersøkelse skal være troverdig og målbar. Men denne undersøkelsen bruker vi istedet for å intervjue foreldrene som er i våre barnehager. For vi tror at det er større sannsynlighet for å få ærlige svar når foreldrene kan holde seg anonyme.

Vi er 6 studenter ved høyskolen i Oslo som nå går siste år på deltid førskolelærerutdanning. Det vil si at vi jobber i barnehage ved siden av studiene. Denne oppgaven er et UFA prosjekt hvor vi skal finne noe vi ønsker å forbedre/utvikle i barnehagen.

Vi har valgt å se litt på dokumentasjon i barnehagen. Om foreldrene synes personalet dokumenterer sitt arbeid med barna godt nok. Vi mener kanskje at det blir litt mye papirbasert dokumentasjon som vi opplever mange av foreldrene ikke leser, så det ønsker vi å se om stemmer ved denne undersøkelsen. Og om vi kan finne andre måter å dokumentere på.

Førskolelæreren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 13:47   #22
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men da har jeg et innspill til: Jeg tror ikke at den gjengen som henger på Foreldreportalen er helt representative for "folk flest". I fare for å høre veldig elitistisk ut, så har de fleste som henger her på regelmessig basis langt høyere utdannelse og mer bevissthet rundt mange temaer enn gjennomsnittet i befolkningen. Jeg vil tro at tilbøyligheten til å lese dokumentasjon fra barnehagen er større her på foreldreportalen, hvis det var det dere ønsket å undersøke.

Men vår stemme skal vel også telle?

Gammel 29-01-10, 13:50   #23
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men da har jeg et innspill til: Jeg tror ikke at den gjengen som henger på Foreldreportalen er helt representative for "folk flest". I fare for å høre veldig elitistisk ut, så har de fleste som henger her på regelmessig basis langt høyere utdannelse og mer bevissthet rundt mange temaer enn gjennomsnittet i befolkningen. Jeg vil tro at tilbøyligheten til å lese dokumentasjon fra barnehagen er større her på foreldreportalen, hvis det var det dere ønsket å undersøke.

Godt innspill, ja - vil man ha et "bredere lag av foreldre," bør man kanskje sikte seg inn på Nybakt Mamma?

Var jeg slem nå?

Og jepp - vi på FP bør også bli hørt, syns jeg.

Gammel 29-01-10, 13:53   #24
Førskolelæreren
Nybegynner

Standard

Det er derfor jeg har lagt ut denne undersøkelsen på flere ulike forum. Men jeg tror det er herfra flest har svart Jeg har sett hvor mange svar som har kommet inn, og hvor mange som har skrevet i debatten her at de har svart... Det og tyder vel på at dere kanskje har rett...

Men på et av de andre forumene ble den dessverre slettet fordi jeg ikke ønsket å gå ut med mitt fulle navn.

Vi tar uansett ikke dette som noen fasit, det er mer for å se om det vi "tror" stemmer...

Gammel 29-01-10, 13:54   #25
Førskolelæreren
Nybegynner

Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Godt innspill, ja - vil man ha et "bredere lag av foreldre," bør man kanskje sikte seg inn på Nybakt Mamma?

Var jeg slem nå?

Og jepp - vi på FP bør også bli hørt, syns jeg.

Men Nybakt Mamma? Har de unger i barnehagen da? :-P

Gammel 29-01-10, 13:55   #26
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Førskolelæreren, her.

Men Nybakt Mamma? Har de unger i barnehagen da? :-P

Ja, det har de. Det er mange som henger der i åresvis etter at de fikk barn, og mange får jo småsøsken også og kan svare for de større barna sine.

Gammel 29-01-10, 14:19   #27
Førskolelæreren
Nybegynner

Standard

Ja, det har de. Det er mange som henger der i åresvis etter at de fikk barn, og mange får jo småsøsken også og kan svare for de større barna sine.

ja da får jeg registrere meg der og da :-D

Gammel 29-01-10, 14:19   #28
Førskolelæreren
Nybegynner

Standard

jeg må nesten se og få meg unger selv nå, så mange foreldreforum jeg har blitt medlem av :-P

Gammel 29-01-10, 14:35   #29
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har svart! Jeg var litt usikker på hvor mye informasjon dere ønsket på noen av spørsmålene, men det er så.
Og vedrørende kritikk av metodikk, så vil jeg tro at hensikten her er å få en liten smak på hvordan forskning og undersøkelser kan gjøres og bruke dette i en mindre oppgave. Det var i alle fall slik vi gjorde det da jeg studerte på høyskolenivå. Lykke til med oppgaven!

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 14:41   #30
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Førskolelæreren, her.

jeg må nesten se og få meg unger selv nå, så mange foreldreforum jeg har blitt medlem av :-P

Da kan du bli med i snartgravid.com

Gammel 29-01-10, 14:42   #31
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Da har jeg og svart, lykke til med oppgaven!

Gammel 29-01-10, 14:43   #32
Førskolelæreren
Nybegynner

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Jeg har svart! Jeg var litt usikker på hvor mye informasjon dere ønsket på noen av spørsmålene, men det er så.
Og vedrørende kritikk av metodikk, så vil jeg tro at hensikten her er å få en liten smak på hvordan forskning og undersøkelser kan gjøres og bruke dette i en mindre oppgave. Det var i alle fall slik vi gjorde det da jeg studerte på høyskolenivå. Lykke til med oppgaven!

Tusen takk! Ja jeg er fullstendig klar over at det er amatørmessig... det er en av grunnene til at jeg foretrekker å være anonym... hehe... men skal man få en skikkelig oversikt så kan man heller ikke stille slike spørsmål som jeg her har stilt. Må være lettere med svaralternativer.

Jeg visste ikke en gang om jeg skulle kalle det spørreundersøkelse, men hva annet skal man kalle det liksom? Kjempeflott at så mange tar seg tid til å svare her :-)

Gammel 29-01-10, 14:43   #33
Førskolelæreren
Nybegynner

Standard

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Da kan du bli med i snartgravid.com

haha... ikke si det til kjæresten min :-P

og så sykt mange forum det finnes da! Har sett gjennom mange, tror det er her jeg havner etterhvert :-P

Gammel 29-01-10, 14:51   #34
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har svart og jeg er enig med de andre i at det er en del ganske store metodiske mangler ved denne undersøkelsen. Lykke til med oppgaven.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 14:54   #35
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal svare. Jeg har selv skrevet oppgave om dokumentasjon (og barns medvirkning).

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 14:54   #36
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også svart, men tviler på om noen blir klok av svarene mine.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 15:00   #37
Førskolelæreren
Nybegynner

Standard

mange synes det er rare, uklare spørsmål... grunnen er at hvis jeg spør direkte så blir det ledende spørsmål, og da får jeg ikke helt riktige svar. Jeg har tenkt lenge gjennom hvordan jeg skulle formulere meg på best mulig måte for å få de svarene jeg lette etter. Og jeg ser at jeg har klart det, selv om det for dere virker merkelig :-)

Gammel 29-01-10, 15:01   #38
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg har også svart, men tviler på om noen blir klok av svarene mine.

For eksempel det siste, som jeg mener er formulert som et ja, nei spørsmål.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 18:28   #39
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Har svart.

Gammel 29-01-10, 19:42   #40
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har svart deg.
Lykke til med oppgaven!

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
barnehage

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:53.