|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
intro
|
Sv: Kan vi ha med baby i bryllup?Blir med på tur uansett, men dropp selve bryllupet! :løsningsorientert:
|
|
|
|
#2 |
|
Originala
|
Sv: Kan vi ha med baby i bryllup?Vi inviterte ikke barn til vårt bryllup, men vi forventet at venneparet som hadde en liten baby kom til å ta med den lille jenta si. Det gjorde de også, og babyen lå for det meste og sov i etasjen under der selskapet ble holdt. Jeg forventet da også at de ville ta med babyen i et annet rom dersom hun ble urolig under maten eller taler, men det ble ikke noe problem (eneste problem i så måte var vår egen Lillemor, som Ming var så snill og tok seg av). |
|
|
|
|
|
#3 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Kan vi ha med baby i bryllup?Det er på ingen måte uhøflig å spørre. Nå har jeg tenkt litt og jeg tror det har vært babyer i samtlige bryllup jeg har vært i.
|
|
|
|
#5 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan vi ha med baby i bryllup?
Helt enig. Jeg mener, come on, man spør, man får svar, og så vet man. ferdig med det.
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kan vi ha med baby i bryllup?Jeg er skeptisk til bli med allikevel-løsningen. Brudeparet kommer da helt sikkert til å si at det er greit at babyen og du er med i bryllupet, selv om de ikke har ønsket det i utgangspunktet. Jeg hadde hvertfall følt meg presset av noe slikt.
|
|
|
#8 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
De får sef. ikke vite på forhånd at jeg blir med. Det blir bare sagt om det blir spurt direkte om.
|
|
|
#9 |
|
Spent ?
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
Det hadde nok jeg også gjort ! |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Spent ?
![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan vi ha med baby i bryllup?Enten kan han spør og dere forholder dere til det. Selv om han er sta, må det vel gå an å spørre om det? Eller du kan spør om det er mer ok at du blir hjemme? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Ja, det synes han faktisk. Det hadde ikke trigget ham til å spørre.
|
|
|
#12 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Unnskyld meg , men
|
|
|
#13 |
|
Glamorøs
|
Jeg skjønner veldig godt at du har lyst til å være med, bryllup eller ikke. Men hadde jeg funnet ut at det gikk en kone rundt i byen mens mannen var i bryllupet mitt hadde jeg nok stusset veldig. Du kan jo fremlegge det for mannen din, og se om det trigger han til å spørre. De kommer garantert til å synes at han er ganske teit om du går rundt der og han ikke engang har tatt seg bryet med å spørre på forhånd.
|
|
|
#14 |
|
Spent ?
![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Epikur
|
Sv: Kan vi ha med baby i bryllup?Vi var i bryllup da minsten var 14 dager. Det var helt uaktuelt å reise fra Oslo til Stavanger uten å ha henne med. Vi bodde på det hotellet der festen var, og jeg gikk litt til og fra under middagen og festen, alle hadde forståelse for det. I vårt bryllup hadde 3 par med seg babyene sine, og i tillegg hadde noen med litt større barn, det var bare hyggelig.
|
|
|
#17 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Kan vi ha med baby i bryllup?Vi inviterte barn i vårt bryllup, men det hadde ikke falt meg inn å ta med barn uten å sjekke med brudeparet dersom vi var gjester.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan vi ha med baby i bryllup?Så bra det ordnet seg for dere
|
|
|
#19 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Kan vi ha med baby i bryllup?Godt at det ordnet seg! |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Kan vi ha med baby i bryllup?men jeg synes det er forskjell på en baby på 6 mnd og en på 2-3 mnd. En på 6 mnd, som kryper rundt og krever oppmerskomhet, nja. 2-3 mnd som stort sett sover, (jeg har hørt at de finnes) ja heller. |
|
|
|
![]() |
|
|