Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Om du sitter og har en samtale på msn

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-10, 10:50   #21
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om du sitter og har en samtale på msn

Det kommer helt an på. Er jeg midt i en nær og fin samtale på msn, så ser jeg hvem som ringer, og ringer opp etterpå. Er det hverdagskjas og jatting, tar jeg telefonen og skriver tlf til vedkommende på msn.

Gammel 31-01-10, 10:23   #22
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg bruker msn til tidsfordriv, og det gjer alle på lista mi også. Dermed blir tlfsamtaler prioritert. Skal eg snakka med nokon om noko viktig, ringer eg heller enn bruker msn.

Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 10:39   #23
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker aldri MSN lengre, men i den tiden jeg brukte MSN, så prioriterte jeg å svare på telefon om den ringte. Gadd ikke en gang skrive brb heller.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 10:59   #24
LittLemen

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har sjelden dype og viktige samtaler på msn, så telefon har prioritet, ja.
Sitter jeg derimot på kafé eller lignende sammen med noen avviser jeg som oftest telefoner hvis ikke jeg skjønner at det er noe viktig eller noe jeg kan gjøre svært kort. Den jeg er sammen med har absolutt 1. pri

Gammel 31-01-10, 11:17   #25
Manga

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Da tar jeg telefonen. Om jeg avslutter chatten eller fortsetter mens jeg snakker i telefonen kommer helt an på hvem jeg chatter med.

Gammel 31-01-10, 11:27   #26
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vanligvis tar jeg telefonen når den ringer, og sitter jeg da på MSN, sier jeg fra til den jeg snakker med om at jeg er i telefonen. Jeg tar også vanligvis telefonen om den ringer mens jeg snakker med noen i RL, og synes ikke det er spesielt uhøflig. (Nå skal det sies at jeg stort sett aldri har lange samtaler med venner i telefonen, de fleste som ringer meg, skal bare spørre om noe eller gi beskjed om noe, så det er ikke sånn at jeg setter dype og viktige samtaler på hold for å skravle i tre kvarter med noen andre.)

Gammel 31-01-10, 11:48   #27
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har korttidshukommelse og kan finne på å gjøre noe helt annen midt i en dialog, for eksempel å lukke igjen macen. Jeg ser på msn som en uforpliktende og tilfeldig samtaleform, i motsetning til en telefonsamtale.

Gammel 31-01-10, 12:39   #28
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Jeg ser på msn som en uforpliktende og tilfeldig samtaleform, i motsetning til en telefonsamtale.

Jeg synes det er innholdet i samtalen som avgjør hvor viktig den er, ikke om den foregår pr. telefon, over MSN, i RL eller noe annet.

Gammel 31-01-10, 12:41   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes det er innholdet i samtalen som avgjør hvor viktig den er, ikke om den foregår pr. telefon, over MSN, i RL eller noe annet.

Samme her. Jeg prioriterer ikke en skravletelefon med ei venninne eller brodern, fremfor en msn-samtale med ei venninne som sitter og gråter og forteller om seriøse problemer, feks. Eller omvendt. Det kommer an på hvilken samtale det er og om jeg venter på en viktig telefon osv.
Som regel skriver jeg "tlf" på msn og tar telefonen, men det er jo snakk om vanlige skravlesamtaler på msn da, da synes jeg virkelig ikke det gjør noe å ta den telefonen. Har aldri tenkt over at det skulle være frekt engang.

Gammel 31-01-10, 12:45   #30
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Samme her.
Jeg tar tlf om jeg ikke er i en viktig samtale på msn.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 12:47   #31
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om du sitter å har en samtale på msn,

jeg sier at jeg får en tlf og "avslutter" samtalen og tar tlf.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 12:52   #32
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer an på MSN-samtalen.

Er det snakk om en samtale med slekta mi i USA og vi har avtalt tid å treffes på MSN, tar jeg ikke telefonen, men ser hvem som har ringt og ringer tilbake igjen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 13:23   #33
lucifine

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

multitasker. evnt skriver tlf brb.

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 13:43   #34
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det sier jeg meg enig i.

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 14:51   #35
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Kommer helt an på hvem jeg snakker med på MSN.
I de aller fleste tilfellene vil jeg bare gi beskjed om at jeg sitter i tlf. Ofte trenger jeg ikke å gjøre noe - bare evt. gi "tlf"-beskjed om det viser seg at samtalen kan bli lang...

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 14:53   #36
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sier at vedkomne på msn må vente litt, for jeg har fått en telefon. Evt så chatter og snakker jeg i telefonen samtidig.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 15:06   #37
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det henger kanskje sammen med at jeg sjelden fører viktige samtaler pr msn.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:03.