|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Stikker eller skraper du smøret? | |||
Jeg stikker smøret på morderisk vis.
|
|
14 | 10,77% |
Hos meg er smøret skrapet glatt som et svaberg.
|
|
99 | 76,15% |
Bruker ikke smør.
|
|
9 | 6,92% |
| Dustepoll - get a life. :himler: |
|
8 | 6,15% |
| Deltakere: 130. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stikker eller skraper du smøret?Bruker ikke smør, men unga får på skiven når de ønsker det. Å da husker jeg rett og slett ikke hva jeg gjør, har ikke noe fast måte å gjøre det på heller tror jeg
|
|
|
|
#4 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Stikker eller skraper du smøret?Jeg skraper, men jeg kjenner også at det ikke hadde bekymret meg nevneverdig om gubben min var en smørstikker.
|
|
|
#5 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stikker eller skraper du smøret?Jeg skraper, men mistenker at jeg ikke skraper det like glatt som deg. Det blir gjerne en hule i smørboksen på midten, før vi tar sidene i pakken.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stikker eller skraper du smøret?Skraper smør. Stikker/skjærer til bunn i f.eks prim eller leverpostei. Guttungen gjør ikke noe slikt, han får påsmurt mat enda, og mannen bruker ikke smør, men er grei på å ikke lage groper noe sted likevel.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Stikker eller skraper du smøret?Jeg stikker, til mannens irritasjon. Grunnen er at brelettpakken sklir på borden når en skraper og da må en bruke den ene hånden for å holde pakken fast. Da er det mer effektivt å stikke.
|
|
|
#9 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Stikker eller skraper du smøret?Jeg skraper, og takler ikke "stikkere" ...ei heller smuler ol. i smøret, eller syltetøy og annet pålegg for den sakens skyld!
|
|
|
#10 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Stikker eller skraper du smøret?Jeg skraper når jeg skal ha smør til brødskiva, men stikker om jeg skal ha en større mengde, til steking eller baking feks. Da blir det gjerne groper også.
|
|
|
#11 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Stikker eller skraper du smøret?Vi skraper, men det er ikke akkurat glatt som et svaberg.
|
|
|
#12 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Stikker eller skraper du smøret?Jeg skraper og mannen stikker i bordpakninger med smør/margarin. Til baking og steking har vi smør pakket i metallfolie, og det skjærer vi skiver av begge to. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
saftig
|
Sv: Stikker eller skraper du smøret?
Når dere snakker om å stikke i smøret, mener dere da midt oppi? Er det uappetittelig å skjære på siden av smøret?
|
|
|
#16 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Stikker eller skraper du smøret?Begge deler mangler som alternativ.
|
|
|
#17 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
Sv: Stikker eller skraper du smøret?Jeg skraper smøret fint utav, menst sambo graver det utav med kniven. Og det liker jeg ikke, det ser så udelikat ut da.
|
|
|
#18 |
|
saftig
|
Sv: Stikker eller skraper du smøret?Jeg begynner å skjønne at jeg hverken skraper eller stikker, slik det er definert her. Jeg skjærer pent fra siden, ikke i midten og har dermed antageligvis stemt feil.
|
|
|
#19 |
|
Guardian of the galaxy
|
|
|
|
#20 |
|
New kid on the block
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
...og jeg skraper litt sånn vilkårlig, uten å lage noe svaberg eller andre sirlige fasonger.
|
![]() |
|
|