Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Stikker eller skraper du smøret?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Stikker eller skraper du smøret?
Jeg stikker smøret på morderisk vis. 14 10,77%
Hos meg er smøret skrapet glatt som et svaberg. 99 76,15%
Bruker ikke smør. 9 6,92%
Dustepoll - get a life. :himler: 8 6,15%
Deltakere: 130. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-10, 13:11   #1
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Stikker eller skraper du smøret?

Bruker ikke smør, men unga får på skiven når de ønsker det. Å da husker jeg rett og slett ikke hva jeg gjør, har ikke noe fast måte å gjøre det på heller tror jeg

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 13:33   #2
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Skraper for å smøre på skiver,
stikker når jeg steker pannekaker.

Gammel 30-01-10, 13:33   #3
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Men jeg bruker ikke smør da. Sånn, til meg selv altså.

Gammel 30-01-10, 14:01   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skraper, men jeg kjenner også at det ikke hadde bekymret meg nevneverdig om gubben min var en smørstikker.

Gammel 30-01-10, 14:05   #5
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skraper, men mistenker at jeg ikke skraper det like glatt som deg. Det blir gjerne en hule i smørboksen på midten, før vi tar sidene i pakken.

Gammel 30-01-10, 14:14   #6
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Skraper smør. Stikker/skjærer til bunn i f.eks prim eller leverpostei. Guttungen gjør ikke noe slikt, han får påsmurt mat enda, og mannen bruker ikke smør, men er grei på å ikke lage groper noe sted likevel.

Min bror ler når han kommer på besøk, smøret er glatt som et svaberg ja. Slik er IKKE hans smør...

Gammel 30-01-10, 14:19   #7
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Jeg stikker, til mannens irritasjon. Grunnen er at brelettpakken sklir på borden når en skraper og da må en bruke den ene hånden for å holde pakken fast. Da er det mer effektivt å stikke.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 14:28   #8
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg skraper, mannen stikker. I tillegg har både han og min mor den avskyelige vanen at de skraper smulete smør av på kantene av smørpakken. :uvel:

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 14:37   #9
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg skraper, og takler ikke "stikkere" ...ei heller smuler ol. i smøret, eller syltetøy og annet pålegg for den sakens skyld!

Gammel 30-01-10, 14:42   #10
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg skraper når jeg skal ha smør til brødskiva, men stikker om jeg skal ha en større mengde, til steking eller baking feks. Da blir det gjerne groper også.

Kjenner jeg ikke bryr meg nevneverdig om hvordan det ser ut oppi smørpakken, så lenge det kun er smør oppi der. Ligger det rester etter hele måltidet, så får jeg hetta.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 14:42   #11
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi skraper, men det er ikke akkurat glatt som et svaberg.
Broren min er helt rar på det området og må nesten alltid "rydde" i smøret etter at noen har laget et lite hakk.

Gammel 30-01-10, 14:57   #12
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg skraper og mannen stikker i bordpakninger med smør/margarin. Til baking og steking har vi smør pakket i metallfolie, og det skjærer vi skiver av begge to.

Jeg skraper annet smøremykt pålegg også, bortsett fra leverpostei, som jeg skjærer skiver av. Unntaket er leverpostei i gul boks, den skrapes, men det er i grunnen ikke så nøye ettersom det bare er bikkja som spiser den.

Smuler og rusk i smøret grøsser jeg av, så det må jeg fjerne før jeg smører på skiva.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 14:58   #13
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Skraper.

Smør som er stukket i er direkte uappetittelig.

Gammel 30-01-10, 15:01   #14
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

Smør som er stukket i er direkte uappetittelig.

Når dere snakker om å stikke i smøret, mener dere da midt oppi? Er det uappetittelig å skjære på siden av smøret?

Gammel 30-01-10, 15:34   #15
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Jeg er en skraper, men alle andre i huset er smørstikkere. Til min store irritasjon.

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 14:59   #16
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Begge deler mangler som alternativ.

Gammel 30-01-10, 15:39   #17
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Jeg skraper smøret fint utav, menst sambo graver det utav med kniven. Og det liker jeg ikke, det ser så udelikat ut da.

Gammel 30-01-10, 16:00   #18
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg begynner å skjønne at jeg hverken skraper eller stikker, slik det er definert her. Jeg skjærer pent fra siden, ikke i midten og har dermed antageligvis stemt feil.

Gammel 30-01-10, 16:13   #19
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg begynner å skjønne at jeg hverken skraper eller stikker, slik det er definert her. Jeg skjærer pent fra siden, ikke i midten og har dermed antageligvis stemt feil.

Å, nei! Rop på en modde! Fort!

Gammel 31-01-10, 04:54   #20
Inka
New kid on the block

Inka sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

...og jeg skraper litt sånn vilkårlig, uten å lage noe svaberg eller andre sirlige fasonger.

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:57.