Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

To barn deler rom - hvilken sengeløsning har dere valgt?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-10, 13:09   #21
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To barn deler rom - hvilken sengeløsning har dere valgt?

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Var ikke Doffen ca 3, tro? Det funker jo innmari bra for dine to, ja.

Nei, de har sovet i køyeseng mye lenger enn et år. Den de har nå er køyeseng nr. 2, vettu. Lurer på om han var 2ish.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 13:12   #22
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne må jeg abonnere på. Vi har tenkt på køyeseng, men jeg tror ikke det kommer til å funke for min mørkeredde sønn. Så vi vurderer nå en form for dobbeltseng, slik at de kan holde hverandre med selskap om natten. (Så slipper kanskje vi? ) Er det noen som har testet en slik løsning?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 13:16   #23
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Denne må jeg abonnere på. Vi har tenkt på køyeseng, men jeg tror ikke det kommer til å funke for min mørkeredde sønn. Så vi vurderer nå en form for dobbeltseng, slik at de kan holde hverandre med selskap om natten. (Så slipper kanskje vi? ) Er det noen som har testet en slik løsning?

Guttene har køyeseng i voksenstørrelse, og hvilken køye jeg finner igjen ungene i er rimelig tilfeldig, dvs. at de har god plass til å ligge i samme. ( )

Ami: Den her satte jeg opp sommeren 2008, (var da Maiden var her, var det ikke?), og da var Doffen like gammel som din datter var på den tiden. (Hjelp, hodet virker ikke.) Og det var altså da køyeseng nr. 2.

Gammel 30-01-10, 13:30   #24
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Guttene har køyeseng i voksenstørrelse, og hvilken køye jeg finner igjen ungene i er rimelig tilfeldig, dvs. at de har god plass til å ligge i samme. ( )

Ami: Den her satte jeg opp sommeren 2008, (var da Maiden var her, var det ikke?), og da var Doffen like gammel som din datter var på den tiden. (Hjelp, hodet virker ikke.) Og det var altså da køyeseng nr. 2.

Det stemmer nok. Jeg husker faktisk at vi var på IKEA for å se etter ny seng til gutta, når du sier det. Denne de har nå kan trylles om til to om nødvendig, ikke sant?

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 13:32   #25
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jupp. Og så kan man sette den sammen alene, man lærer seg i tillegg et helt nytt spekter nye banneord. Men den er stor, altså.

Gammel 30-01-10, 15:34   #26
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Jentene har akkurat fått køyeseng.
De har fått en som kan deles i to, så når de får hver sitt rom i fremtiden slipper vi å kjøpe nye senger.

Lillesøster blir snart 3, og storesøster er 4.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 15:42   #27
LiKa
Spent ?

LiKa sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
LiKa er populærLiKa er populærLiKa er populær
Standard

Vi har to stokke senger, en vanlig og en juniorutbygd. Rommet er ikke stort, men de er så små at de er ikke der så ofte heller.

LiKa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 15:43   #28
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Synes Ikeasengene spiser for mye av rommet, de er 90cm bred(nærmere100).
Vi har køyeseng fra A-møbler som er 75cm bred og er veldig fornøyd med den,
begynte å bruke den da minsten var 3 og eldste var litt over 4
Vurderer å dele rommet i to og har sett på alternative løsninger som skapseng
og klappbord til pult, hmmmm...ikke så lett med liten plass

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 16:55   #29
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Enn så lenge er det ingen som deler rom, men til sommeren flytter Lillesøster inn på Lillestorebrors rom.

Lillestorebror sover i vokseseng (på minste str 140 cm). Planen er at han og Lillesøster skal over i køyeseng, men det blir ikke før vi synes han er gammel nok til å ligge øverst. Rommet er lite, men heldigvis er det en liten krok hvor sprinkelsengen passer akkurat.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 21:03   #30
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg har planer om å gjøre det ihvertfall

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 21:13   #31
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Knekten og Prinsessen sover i køyeseng. Største øverst og minste nederst.
Den er ganske lav slik at vi voksne rekker opp i den. Funker som bare det.

Gammel 31-01-10, 12:13   #32
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vanlig 90 cm køyesenger fra Bohus.
De flyttet inn der i jan 08, da var storebror 6 og lillebror 3,5.
De har egentlig hvert sitt rom, men vil heller dele.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:19.