Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hva ville du gjort dersom en mann prøvde å stoppe deg langs veien?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-10, 09:21   #21
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva ville du gjort dersom en mann prøvde å stoppe deg langs veien?

Dette var stadig oppe i media da vi bodde i USA. Regelen da var at man skulle ringe politiet og ha de på tråden når man stoppet...

Tror jeg ville kjørt litt forbi og ringt 112 og evt kjørt tilbake!

Gammel 11-02-10, 09:50   #22
HP
Administrator

HP sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av goldnugget, her.

Dette var stadig oppe i media da vi bodde i USA. Regelen da var at man skulle ringe politiet og ha de på tråden når man stoppet...

Tror jeg ville kjørt litt forbi og ringt 112 og evt kjørt tilbake!

Eller stoppet litt før (avhengig av når jeg oppdaget ulykken). Hadde også passet på å gi 112 en grundig beskrivelse av personer og bil før jeg gikk ut av min bil.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 10:14   #23
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Som mange skriver,så kommer det nok an på situasjonen.
Skeptisk av natur.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 10:22   #24
Skvetten
Passiv

Standard

Jeg hadde stoppet om det var klare tegn på et ulykkessted, da hadde jeg ringt politiet for å oppgi posisjon før jeg hadde forlatt egen bil (bodd i USA og farget av det).

Dersom det er en person med panseret åpent, passasjerer i bilen, mobil og alt sånt ville jeg aldri stoppet. Da ville jeg anta at situasjonen var under kontroll. Etnisitet har ingen relevans for meg da jeg kun stopper ved ulykker.

Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 10:34   #25
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

ved en tydelig ulykke med skadede personer ville jeg stoppet. Men dersom personen stod på veien og veivet med armene - tydeligvis i god form, så ville jeg nok ringt politi og informert. Hadde aldri våget å stoppe dersom jeg var alene og det var mørkt. Det kan jo være folk som har gjemt seg i skogen og kommer ut dersom jeg stopper

Gammel 11-02-10, 10:42   #26
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er visst ganske naiv i en slik situasjon, og hadde sikkert stoppet. Når jeg ser noen som ser ut til å trenge hjelp, så vil jeg gjerne hjelpe, og tenker meg selv i samme situasjon, om jeg ble stående og ingen ville stoppe og hjelpe. Er sikker på den jenta (det trenger vel ikke være bare menn som raner?) vi stoppet for, på motorveien, ble utrolig glad når vi stoppet og hun fikk låne mobilen. Hennes var tom for penger, og hun fikk ikke ringt ut. Ingen ulykke, men hun hadde fått motorstopp.

Jeg kommer sikkert til å tenke mer nøye over det nå, etter denne tråden.

Gammel 11-02-10, 12:40   #27
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville ikke stoppet fordi om noen har fått motorstopp. Jeg kan da ikke hjelpe til, jeg har ikke peiling på bil. Ved en ulykke, hvor bilen var tydelig skadd og personer kunne være skadd ville jeg nok ha stoppet.

Gammel 11-02-10, 13:15   #28
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Jeg hadde ikke stoppet om jeg hadde hatt barna med meg. Men jeg har en tendens til å glemme at ting kan være farlig og kunne godt ha stoppet uten å tenke gjennom det på forhånd.

Gammel 11-02-10, 13:21   #29
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg stopper ikke hvis folk står og vinker i veikanten. De som er i stand til å stå oppreist og vinke er ikke så skadet at jeg mener jeg er forpliktet til å stoppe.

Jeg stopper heller ikke for de som står med panseret åpent. De kan ringe veihjelp. Jeg kan ikke hjelpe dem med noe teknisk uansett.

Jeg stopper heller ikke for utforkjøringer o.l. hvis det er åpenbart at ingen er skadet eller det er uskadede personer til stede allerede.

Så når stopper jeg egentlig? Strengt tatt aldri, for jeg har så langt aldri kommet først til et ulykkessted. Men hadde jeg gjort det, så ville jeg stoppet. Jeg har et par ganger kommet til etter en utforkjøring, bremset ned og evt snakket med de i den andre bilen, eller de bare vinker en forbi. De fleste har mobiltelefon og ordner opp selv.

Hadde jeg vært svært i tvil ville jeg ringt politiet, kjørt litt forbi stedet og stoppet der og ventet.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 13:24   #30
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer an på. Jeg hadde sett an om det var flere mennesker til stede, om de f.eks. allerede snakket i mobiltelefon og slikt.

Hadde det vært en helt åpenbar ulykke hadde jeg selvfølgelig stoppet. Hvis jeg hadde vært i veldig tvil, både den ene eller andre veien, hadde jeg ringt politiet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
ranere, rumenere

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:18.