|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva ville du gjort dersom en mann prøvde å stoppe deg langs veien?Dette var stadig oppe i media da vi bodde i USA. Regelen da var at man skulle ringe politiet og ha de på tråden når man stoppet...
![]() |
#22 |
Administrator
|
![]() Sv: Hva ville du gjort dersom en mann prøvde å stoppe deg langs veien?
Eller stoppet litt før (avhengig av når jeg oppdaget ulykken). Hadde også passet på å gi 112 en grundig beskrivelse av personer og bil før jeg gikk ut av min bil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva ville du gjort dersom en mann prøvde å stoppe deg langs veien?Som mange skriver,så kommer det nok an på situasjonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva ville du gjort dersom en mann prøvde å stoppe deg langs veien?Jeg hadde stoppet om det var klare tegn på et ulykkessted, da hadde jeg ringt politiet for å oppgi posisjon før jeg hadde forlatt egen bil (bodd i USA og farget av det). |
![]() |
![]() |
#25 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva ville du gjort dersom en mann prøvde å stoppe deg langs veien?ved en tydelig ulykke med skadede personer ville jeg stoppet. Men dersom personen stod på veien og veivet med armene - tydeligvis i god form, så ville jeg nok ringt politi og informert. Hadde aldri våget å stoppe dersom jeg var alene og det var mørkt. Det kan jo være folk som har gjemt seg i skogen og kommer ut dersom jeg stopper
![]() |
#26 |
XXX
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva ville du gjort dersom en mann prøvde å stoppe deg langs veien?Jeg er visst ganske naiv i en slik situasjon, og hadde sikkert stoppet. Når jeg ser noen som ser ut til å trenge hjelp, så vil jeg gjerne hjelpe, og tenker meg selv i samme situasjon, om jeg ble stående og ingen ville stoppe og hjelpe. Er sikker på den jenta (det trenger vel ikke være bare menn som raner?) vi stoppet for, på motorveien, ble utrolig glad når vi stoppet og hun fikk låne mobilen. Hennes var tom for penger, og hun fikk ikke ringt ut. Ingen ulykke, men hun hadde fått motorstopp.
![]() |
#27 |
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva ville du gjort dersom en mann prøvde å stoppe deg langs veien?Jeg ville ikke stoppet fordi om noen har fått motorstopp. Jeg kan da ikke hjelpe til, jeg har ikke peiling på bil. Ved en ulykke, hvor bilen var tydelig skadd og personer kunne være skadd ville jeg nok ha stoppet.
![]() |
#28 |
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva ville du gjort dersom en mann prøvde å stoppe deg langs veien?Jeg hadde ikke stoppet om jeg hadde hatt barna med meg. Men jeg har en tendens til å glemme at ting kan være farlig og kunne godt ha stoppet uten å tenke gjennom det på forhånd.
![]() |
#29 |
Ustabil
|
![]() Sv: Hva ville du gjort dersom en mann prøvde å stoppe deg langs veien?Jeg stopper ikke hvis folk står og vinker i veikanten. De som er i stand til å stå oppreist og vinke er ikke så skadet at jeg mener jeg er forpliktet til å stoppe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva ville du gjort dersom en mann prøvde å stoppe deg langs veien?Det kommer an på. Jeg hadde sett an om det var flere mennesker til stede, om de f.eks. allerede snakket i mobiltelefon og slikt.