|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#23 |
|
Pauset
|
Sv: Hvilke steder i Norge bør unger få med seg, mener du?Vi har alltid feriert i Norge. Mest nord-Norge, Bodøområdet. Jeg tenker mer på hva barna får oppleve. Fjellturer, fisketurer, skogsturer, telting, bålkos... ellers å har barna mine positive opplevelser på Fredriksten festning og Kongsvinger festning. Der er det skattejakt for barn blant annet, samtidig får de med seg litt historie. Jeg vil søke roen og samværet. Vi har vært på Hunderfossen noen få ganger, Tusenfryd en gang og dyreparken i Kristiansand en gang. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Hvilke steder i Norge bør unger få med seg, mener du?Jeg synes ungene bør få med seg Oslo, og gjerne litt av det som er typisk for Norge, som fjord og fjell og hav. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvilke steder i Norge bør unger få med seg, mener du?Jeg syns det er fint om ungene, før de er, ja, jeg vet ikke, tenåringer?, er noenlunde kjent i Oslo, siden det er mye kultur man ikke helt får med seg om man ikke skjønner hvordan hovedstaden henger sammen. Tilsvarende for de andre store byene, i litt mindre skala.
|
|
|
#26 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke steder i Norge bør unger få med seg, mener du?Ta dem med nordover. Det er noe med landskapet der oppe som man bare må få med seg. Lofoten f.eks, eller å kjøre over Saltfjellet. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Hvilke steder i Norge bør unger få med seg, mener du?Jeg vil at ungene mine skal skjønne hvordan landet er bygd opp og blitt til. Dvs:
|
|
|
#28 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvilke steder i Norge bør unger få med seg, mener du?gajamor: Morsom vinkling - det hadde jeg aldri tenkt på! Det skal vi ha på minnet når vi farter rundt. (Kanskje jeg kan spørre deg litt om teorien - den er litt rusten, kjenner jeg.
|
|
|
#29 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke steder i Norge bør unger få med seg, mener du?
Ikke for mitt barn. Vi kjørte for eksempel til Syd-Frankrike med en 3,5-åring, det gikk helt knirkefritt og var en fantastisk ferie. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvilke steder i Norge bør unger få med seg, mener du?Ja! Skjærgårdsferie med krabbefiske, svabergbading og båt-turer må man nesten ha med seg som oppvokst i Norge.
|
|
|
#31 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Å, det er så fint! |
|
|
|
|
|
#33 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Hvilke steder i Norge bør unger få med seg, mener du?Jeg er opptatt av at ungene mine skal kjenne landet vårt, men jeg vet ikke om det er steder de må se. Det er en del steder jeg syns de bør se.
|
|
|
#35 |
|
nju nja njo
|
Sv: Hvilke steder i Norge bør unger få med seg, mener du?Jeg synes Norge har en flott natur som jeg ønsker å vise fram for jenta mi etterhvert, både Vestlandet, Finnmark, Lofoten, Rondane og Jotunheimen for å nevne noe.
|
|
|
#36 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hvilke steder i Norge bør unger få med seg, mener du?Jeg er oppvokst med både hytte på fjell og ved sjø og synes det er supert å knytte tilhørighet til en slik plass som barn. Dette er selvsagt ikke alle forunt, men jeg er glad for at vi fikk mulighet til å kjøpe vår egen lille hytte i høst. Jeg gleder meg til at ungene skal knytte seg til dette stedet og drømmer om hele dager på den lille stranden i nærheten med grilling i sanden. Mine barndomsminner med båtturer til en øy der solen varer lenge og sovne i båten hjem igjen er noe jeg ønsker at mine barn også skal få oppleve.
|
|
|
#37 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke steder i Norge bør unger få med seg, mener du?Jeg synes jo at man burde ha vært i Oslo. Og sett daler, fjorder og fjell. Og gjerne en tur til nord-norge. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvilke steder i Norge bør unger få med seg, mener du?De stedene jeg kommer til å ta med guttene er vel i utgangspunktet steder jeg har lyst til å dra selv. Bergen, Stavanger/Kongeparken/Jæren, Trollstigen, Lofoten, Ålesund, for å nevne noe. Ellers synes jeg gajamor sin liste hørtes spennende ut. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Sv: Hvilke steder i Norge bør unger få med seg mener du?Finnmark
Sist redigert av Honda : 14-02-10 kl 20:42. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
Mølen utenfor Larvik bør jo med på denne lista.
|
![]() |
|
|