Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor skal vi dra på kjærestetur?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-10, 11:13   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skal vi dra på kjærestetur?

Hvis dere skal på den engelske landsbygda, så tror jeg dere må leie bil.

Jeg og moren min hadde en veldig vellykket ferie i Irland for 10 år siden. Vi leide bil og var utstyrt med hotellkuponger til diverse B&B. Vi koste oss massevis, og fikk ordentlig sett den irske landsbygda og noen større byer. Galway var utrolig fint, men litt upraktisk for en langhelg siden det ikke går direktefly.

Gammel 17-02-10, 11:16   #2
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Jeg har vært i Wien en gang uten mannen min, og jeg tenkte i allefall da jeg var der, at "dette må være det perfekte stedet å ta med mannen på romantisk weekend"
Mye fint å se på, koselige kafeer,hyggelige stier langs kanalen flott musikk om dere vil gå på konsert osv-osv...

Wien har faktisk vært i tankene mine.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hvis dere skal på den engelske landsbygda, så tror jeg dere må leie bil.

Jeg og moren min hadde en veldig vellykket ferie i Irland for 10 år siden. Vi leide bil og var utstyrt med hotellkuponger til diverse B&B. Vi koste oss massevis, og fikk ordentlig sett den irske landsbygda og noen større byer. Galway var utrolig fint, men litt upraktisk for en langhelg siden det ikke går direktefly.

Det hørtes koselig ut altså.
Kommer man seg ikk epå landsbygda uten bil?
Går det buss f.eks ?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 11:27   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det går sikkert buss, men jeg bare innbiller meg at det er veldig kronglete. Men når jeg tenker etter så var det jo sånn jeg reise på ferie "i gamle dager"/pre-barn.

Gammel 17-02-10, 18:17   #4
sologmåne
Aktiv

Medlem siden: Apr 2008
sologmåne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Paris er jo nydelig om våren, og et fantastisk kjæreste-reisemål Ellers finnes jo en del italienske småbyer, f.eks. Bergamo, hvor det går billige fly fra Torp, bl.a. Cinque Terre syns jeg også høres romantisk ut. Ellers sies det at Tallin og Krakow er flotte byer. Det er rett og slett mange muligheter Har vært på Island, og kan absolutt anbefale Reykjavik som et godt reisemål

sologmåne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 18:21   #5
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Paris eller Praha?

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 20:08   #6
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Paris eller Praha?

Mannen vil ikke til Paris og vi har vært i Praha.
Men takk for tips.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 20:18   #7
Gulla
Superduperaktiv

Gulla sin avatar

Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

Jeg tenkte også å foreslå Wien. Det er en romantisk by synes jeg.
Og Krakow er jeg litt ekstra glad i.
(Jeg er ikke så begeistret for Roma og Paris jeg da...)

Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 20:41   #8
Intrigue
Superduperaktiv

Intrigue sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

http://www.jergulastu.no/
Hit bør dere dra, ferie, opplevelser og tid for hverandre

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 22:55   #9
Rabarbra
Superaktiv

Rabarbra sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Rabarbra er litt kul
Standard

Barcelona? Lisboa? Kule byer
Sør-England er jo også digg, men kanskje litt vanskelig tilgjengelig? (tog/buss eller bil fra London?).
Ellers digger jeg Italia. nesten samme hvor, bare Italia! Praha og Wien er jeg redd ville vært litt for kjølig for romantisk ferie i april for min del... Jeg liker i alle fall å bli tint opp hvis jeg reiser på våren.

Rabarbra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:44.