|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Røyking, nok en gangHvordan står det til med håndhevingen av den loven og de retningslinjene vi allerede har, forresten? Mitt (begrensede) inntrykk er at røyking f.eks. på arbeidsplassens område er noe alle vet gjøres til tross for forbud og jeg har ikke hørt om noen som har fått noen reaksjoner på det. Man bare gjentar oppfordringen om og om igjen.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#23 |
|
weird
Sv: Røyking, nok en gangSom i sykehusområdet, skolens område etc.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Passiv
|
Sv: Røyking, nok en gang
Det er jo ikke så mange arbeidsplasser det er forbud ved. |
|
|
|
#26 |
|
weird
Sv: Røyking, nok en gangPå sykehus går det jo litt på selve røyklukta også. Postoperativ kvalme og en sykepleier som stinker røyk er en mindre heldig kombinasjon. Men det er jo mange som synder på sine områder. Det verste eksempelet jeg har hørt om var en sykepleier på brannskadeavdeling som virkelig hadde svingt seg med pudderkosten hver morgen. Det er ikke særlig å drive med brannsår og slikt da. *sporer av*
|
|
|
|
|
#27 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Røyking, nok en gangJeg er prinsippielt enig med smilefjes, altså. Det er en lovlig vare, og det er alltid bedre med gulrøtter og tilrettelegging enn forbud og pisker.
|
|
|
#28 |
|
Permakulturell
|
Sv: Røyking, nok en gangJeg er helt på linje med smilefjes her. Det er bedre med gulrot enn pisk; å legge til rette for røyking i soner som kan unngås av de som plages av røyk, spesielt rundt offentlige bygg, og å vektlegge holdningsskapende arbeid er en mer positiv vei å gå. Det er tross alt utendørs vi snakker om.
|
|
|
#29 |
|
Absolut ateist
|
Nei, det vet de ikke. Selv med store skilter med røyking forbud og henvisning til røykekrok 10 meter lengre unna, med askebegre, tak og benker og alt en røyker trenger, så forstår de fremdeles ikke hvor de skal gjøre av seg. Og slik er det overalt. Jeg lurer seriøst på om nikotin gjør noe med hjernen.
|
|
|
#30 |
|
kamelkonsument
|
Sv: Røyking, nok en gangsmilefjes har absolutt et poeng.
|
|
|
#31 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Røyking, nok en gangAlkohol er også en lovlig vare, men det er likevell strenge retningslinjer og regulering av bruk.
|
|
|
|
#32 |
|
Vaklende
|
Sv: Røyking, nok en gangPrinsipielt er jeg enig med SF, men i praksis ser jeg det samme som Sitron. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Røyking, nok en gangJeg synes det blir for lettvint å si "ute er ute". Man kan bli ekstremt plaget av røykelukt utendørs. Jeg blir stadig sjokkert over hvor folk kan finne på å tenne opp en røyk, feks. midt i folkemengden ved 17. mai-toget (jeg måtte flytte meg 5 ganger sist, flere stod med barn på armen og røykte) og midt i andre folkeklynger. Det er ganske utrolig, for det er ikke sjelden heller. Langt ifra. Jeg har også helt sluttet å gå på utendørs konserter, jeg blir syk av det. Og det å sitte på kafé ute og kose seg om sommeren? Haha ...
|
|
|
#34 |
|
Slumrende Ullteppe
|
De aller mest morsomme er de som står rett under det digre "røyking forbudt i inngangspartiet-skiltet" ved inngangen til sykehuset i Drammen, mens de damper så skya står rundt dem.
|
|
|
#35 |
|
geskjeftig
|
Jeg er i utgangspunktet også for gulrøtter (
|
|
|
#36 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Røyking, nok en gangJeg ser jo at det er vanskelig å gjennomført en slik lov. Men jeg synes det er helt på sin plass at enkelte uteområder blir røykfrie.
|
|
|
|
#37 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Røyking, nok en gangJeg gir stadig beskjed til bussjåførene her at de må trekke unna den åpne bussdøren når de røyker.
|
|
|
#38 |
|
Passiv
|
Sv: Røyking, nok en gangPå min arbeidsplass har vi faktisk gjennomført det jeg sier. Vi har egne røykesteder som er noen meter fra inngangen. Et lite utebord med noen stoler, en levegg og et tal over så man kan stå eller sitte tørt om det regner også. |
|
|
|
#39 |
|
geskjeftig
|
Jeg tror at det er ganske stor forskjell på hvordan man oppfører seg på arbeidsplassen, særlig etter å ha fått beskjed fra ledelsen, og hvordan man oppfører seg i det offentlige rom, der "ingen" har ansvar for noe. Et formanende skilt har ikke samme autoriteten som den som betaler ut lønninga di, er jeg redd.
|
|
|
#40 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Enig. I det offentlige rom gjør man jo stort sett det man vil, ser det ut til.
|
![]() |
|
|