|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke farger tror dere blir fine sammen til denne genseren? (Med ny problemstill10 og 11
![]() |
#2 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvilke farger tror dere blir fine sammen til denne genseren? (Med ny problemstillDen går veldig raskt å strikke, i hvert fall om du strikker raglan på begge sider og hopper over knapperaden, og heller bare utvider halsen litt. :erfaren:
![]() |
#4 |
Live and let live
|
![]() Sv: Hvilke farger tror dere blir fine sammen til denne genseren? (Med ny problemstillDa blir det orange med røde striper.
![]() |
#5 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvilke farger tror dere blir fine sammen til denne genseren? (Med ny problemstillJeg tror jeg hadde 7 runder pr. stripe på poden sin. Jeg kan finne bilde av den senere i dag om jeg husker det?
![]() |
#6 |
St(r)ikkeplante
|
![]() Sv: Hvilke farger tror dere blir fine sammen til denne genseren? (Med ny problemstillIkke bruk 5 omganger pr stripe, heller 4 eller 6 dersom du skal ta med deg tråden oppover for å slippe så mange tråder å feste. Hvis du strikker med 5 runder pr stripe må du kutte tråden en gang pr stripe når du kommer til knapperaden der oppe. Oi, så klønete fortalt, men bruk 4 eller 6 omganger pr stripe dersom du vil feste færre tråder.
![]() |
#7 |
Live and let live
|
![]() Sv: Hvilke farger tror dere blir fine sammen til denne genseren? (Med ny problemstill@Ru: Ja, jeg vil gjerne se bilder(og evt. andre som har og vil vise
![]() |
#9 |
Live and let live
|
![]() Sv: Hvilke farger tror dere blir fine sammen til denne genseren? (Med ny problemstillOi, den var kjempefin Kaktus! Hvor mange striper med hver farge har du der?
![]() |
#10 |
St(r)ikkeplante
|
![]() Sv: Hvilke farger tror dere blir fine sammen til denne genseren? (Med ny problemstillTakk takk! Er en liten her som er veldig fornøyd med den og, han har til og med valgt knappene selv på Ebay.
![]() |
#11 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvilke farger tror dere blir fine sammen til denne genseren? (Med ny problemstillFant et bilde. Det blir ikke liggende lenge.
“Though she be but little, she is fierce!” - Shakespeare Sist redigert av DM : 19-02-10 kl 15:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvilke farger tror dere blir fine sammen til denne genseren? (Med ny problemstillJeg strikket denne genseren i en ganske stor størrelse (str. 6-7 år) i pinne 6 og tovet den i maskin. Den ble ganske ullfleece-aktig, og er ytterlagsgenser til yngste. Jeg strikket den i 35 og 43. Jeg lagde ikke knappehull, men lagde en romslig halsåpning med vrangbord som jeg strikket litt lang og brettet inn og sydde fast før jeg tovet. Jeg strikket den lenger enn i oppskriften og hadde vrangborder nederst i livet og på armene.
![]() |
#13 |
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
![]() Sv: Hvilke farger tror dere blir fine sammen til denne genseren? (Med ny problemstill63 og 92
![]() |
#14 |
Live and let live
|
![]() Sv: Hvilke farger tror dere blir fine sammen til denne genseren? (Med ny problemstillNår jeg strikker oppover, er det da greit å avslutte hver farge etterhvert istedet for å ha begge nøstene koblet til hele tiden og dra med seg tråden oppover?
![]() |
#15 |
Bare sær
![]() Sv: Hvilke farger tror dere blir fine sammen til denne genseren? (Med ny problemstillPoenget med å strikke partallsomganger (det er frem og tilbake, ikke sant?) er jo å slippe all trådfestingen. Så da er det greiest å ta tråden med oppover, men tvinn den sammen med den tråden du bruker hver gang du kommer til starten av omgangen, så den ikke ligger løs.
![]() |
#16 |
Live and let live
|
![]() Sv: Hvilke farger tror dere blir fine sammen til denne genseren? (Med ny problemstillNei, det er på rundpinne.
![]() |
#17 |
Bare sær
![]() Sv: Hvilke farger tror dere blir fine sammen til denne genseren? (Med ny problemstill
Jeg ville likevel tatt med tråden, med mindre du er veldig glad i å feste trådender.
![]() |
#18 |
Live and let live
|
![]() Sv: Hvilke farger tror dere blir fine sammen til denne genseren? (Med ny problemstillJeg er ikke så glad i det tror jeg. Har i grunnen aldri gjort det før.
![]() |
#19 |
Bare sær
![]() Sv: Hvilke farger tror dere blir fine sammen til denne genseren? (Med ny problemstill
Du må prøve å ikke strekke tråden. Det hjelper å tvinne den med den andre ved hver omgangsstart, men hvis det likevel ikke blir pent ville jeg heller kuttet og festet tråder.
![]() |
#20 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvilke farger tror dere blir fine sammen til denne genseren? (Med ny problemstillJa, du strekker den ikke. Hver gang du passerer start med farge A, lar du den andre tråden, med farge B ta en runde rundt tråden (ikke masken) mellom siste maske og første maske på omgangene. Det er veldig lurt, for trådfester er et svakt punkt i en bruksgenser og det er så kjedelig å feste tråder.
![]() |
|
|