Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Kan jeg lære meg å hekle?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-10, 09:41   #21
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg lære meg å hekle?

Lapper er egentlig anske lett å sy. Hatprosjektet er å montere det. *hilsen eieren av ett stykk halvmontert babyteppe fra 2005*

Gammel 19-02-10, 09:53   #22
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mener du hekle, Bauche? Mamma syr de lekreste lappetepper, jeg får det ikke til, jeg greier ikke å være nøyaktig nok. Det vil si, jeg er ikke tålmodig nok til å få det nøyaktig.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 10:58   #23
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De lappene er ikke vanskelige å få til Glitter, det er heklet sirkler og den siste omgangen "gjør" firkanten. Og det er mye enklere å hekle enn å sy lappetepper. Millimetere blir centimeter og teppet blir skjevt. Hekleteppe kan du "justere" litt på.
Finn mønsteret og sett i gang.

Gammel 19-02-10, 11:01   #24
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er venstrehendt og jeg har heklet mye. Jeg lærte det av et blad der det sto forklaringer og bilder. Jeg hekler jo motsatt, men det går helt fint. Følger oppskrifter på vanlig måte. Hekling er morsomt.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 11:02   #25
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Mener du hekle, Bauche? Mamma syr de lekreste lappetepper, jeg får det ikke til, jeg greier ikke å være nøyaktig nok. Det vil si, jeg er ikke tålmodig nok til å få det nøyaktig.

Ja, jeg mener selvfølgelig hekling. Å hekle hver lapp er gøy, men å hekle sammen lappene er kjempekjedelig og egentlig litt vanskelig siden man må være så nøye.

Gammel 19-02-10, 19:04   #26
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da sitter jeg her med håndbok i hekling fra biblioteket, to nøster og en heklenål. De hadde bare bind 2 inne, så jeg håper at youtubefilene kan gi meg det grunnleggende fra bind 1. Wish me luck!

Sist redigert av Tallulah : 19-02-10 kl 19:38.
Gammel 19-02-10, 19:35   #27
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Og så får vi vel se bildebevis av produksjonen?

Gammel 19-02-10, 19:39   #28
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Heh. Jeg har nå heklet en 5 cm avlang sak og jevn vil nok ingen beskylde den for å være.
i tilleg glemmer jeg fra maske til maske hvilken vei jeg hektet tråden sist, om jeg stakk nåla inn ovenfra eller nedenfra så det ser litt rart ut. Jeg syns også det er mye vanskeligere å holde det stramt enn når jeg strikker.

Gammel 20-02-10, 08:21   #29
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan kanskje ikke forvente at den aller første blir superfin. Men jeg tror den neste blir bedre. Det vil nok være lurt å hekle hver stav helt likt.

Gammel 20-02-10, 09:21   #30
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har lært et par stykker her inne å hekle, og etter kort tid overgikk de meg med enorm margin. Hekling er veldig lett, og veldig lett å bruke på mange måter. Jeg synes hekling er mer logisk enn strikking, og man kan hekle former mens man holder på, det føles liksom naturlig.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 09:28   #31
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg syns sånn "knottehekling" ser kult ut, det som heter tunisisk hekling tror jeg. Det er det som brukes til amigurumi-figurer, ikke sant?

Jeg tror jeg fikser å hekle helt greit frem og tilbake nå, men skjønner ikke så mye av hvordan jeg gjør andre ting.

Gammel 20-02-10, 10:15   #32
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns sånn "knottehekling" ser kult ut, det som heter tunisisk hekling tror jeg. Det er det som brukes til amigurumi-figurer, ikke sant?

Jeg tror jeg fikser å hekle helt greit frem og tilbake nå, men skjønner ikke så mye av hvordan jeg gjør andre ting.

Man kan hekle rundt og rundt. Og man kan øke og minke ved å hekle flere masker i samme hull, evt hoppe over et hull. Man kan hekle noe fast i noe annet. Det er uendelige muligheter! Men jeg kan ikke noe om knottehekling, tror jeg. Generelt er terminologien min litt usikker.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 00:28   #33
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Abbonerer........

Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:19.