|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Kan jeg lære meg å hekle?Lapper er egentlig anske lett å sy. Hatprosjektet er å montere det. *hilsen eieren av ett stykk halvmontert babyteppe fra 2005*
![]() |
#22 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Kan jeg lære meg å hekle?Mener du hekle, Bauche? Mamma syr de lekreste lappetepper, jeg får det ikke til, jeg greier ikke å være nøyaktig nok. Det vil si, jeg er ikke tålmodig nok til å få det nøyaktig.
![]() |
#23 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan jeg lære meg å hekle?De lappene er ikke vanskelige å få til Glitter, det er heklet sirkler og den siste omgangen "gjør" firkanten. Og det er mye enklere å hekle enn å sy lappetepper. Millimetere blir centimeter og teppet blir skjevt. Hekleteppe kan du "justere" litt på.
![]() |
#24 |
Pauset
|
![]() Sv: Kan jeg lære meg å hekle?Jeg er venstrehendt og jeg har heklet mye. Jeg lærte det av et blad der det sto forklaringer og bilder. Jeg hekler jo motsatt, men det går helt fint. Følger oppskrifter på vanlig måte. Hekling er morsomt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Kan jeg lære meg å hekle?
Ja, jeg mener selvfølgelig hekling. Å hekle hver lapp er gøy, men å hekle sammen lappene er kjempekjedelig og egentlig litt vanskelig siden man må være så nøye.
![]() |
#26 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Kan jeg lære meg å hekle?Da sitter jeg her med håndbok i hekling fra biblioteket, to nøster og en heklenål. De hadde bare bind 2 inne, så jeg håper at youtubefilene kan gi meg det grunnleggende fra bind 1. Wish me luck!
Sist redigert av Tallulah : 19-02-10 kl 19:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#28 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Kan jeg lære meg å hekle?Heh. Jeg har nå heklet en 5 cm avlang sak og jevn vil nok ingen beskylde den for å være.
![]() |
#29 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Kan jeg lære meg å hekle?Du kan kanskje ikke forvente at den aller første blir superfin. Men jeg tror den neste blir bedre. Det vil nok være lurt å hekle hver stav helt likt.
![]() |
![]() |
#30 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Kan jeg lære meg å hekle?Jeg har lært et par stykker her inne å hekle, og etter kort tid overgikk de meg med enorm margin.
![]() |
#31 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Kan jeg lære meg å hekle?Jeg syns sånn "knottehekling" ser kult ut, det som heter tunisisk hekling tror jeg. Det er det som brukes til amigurumi-figurer, ikke sant?
![]() |
#32 |
Sviiisj!!
|
Man kan hekle rundt og rundt. Og man kan øke og minke ved å hekle flere masker i samme hull, evt hoppe over et hull. Man kan hekle noe fast i noe annet. Det er uendelige muligheter!
![]() |
#33 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan jeg lære meg å hekle?Abbonerer........ |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|