|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
kamerat
|
Sv: Japanturen nærmer seg - hva må jeg huske?Jeg syntes det var veldig greit å finne fram i Tokyo. Man klarer seg fint uten gatenavn, altså. Fine byen! Hvor skal dere bo?
|
|
|
#2 |
|
Textrovert
|
Sv: Japanturen nærmer seg - hva må jeg huske?Har den!
|
|
|
#3 |
|
kamerat
|
Sv: Japanturen nærmer seg - hva må jeg huske?
Park Hyatt!
|
|
|
#4 |
|
kamerat
|
Sv: Japanturen nærmer seg - hva må jeg huske?Kobebiff er oksekjøtt fra en japansk spesialrase som blir degget med og massert etter alle kunstens regler. Det er marmorert og supersmaksrikt. Dyrt, men ikke oppskrytt.
|
|
|
#5 |
|
safariqueen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
Nemlig! |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Japanturen nærmer seg - hva må jeg huske?å drømme destinasjonen miin håper dere for en fin tur! og kansje at dere legger ut noen bilder etterhvert. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Japanturen nærmer seg - hva må jeg huske?Aa det skal bli spennende. Gleder meg til aa höre. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Glamorøs
|
Sv: Japanturen nærmer seg - hva må jeg huske?Sist vi fløy til USA kunne man brette ned nakkestøtten på hver side av hodet, så det var ikke behov for sånn oppblåsbar. På lange flyturer har jeg alltid fått øyemaske, men ørepropper kan være greit.
|
|
|
#10 |
|
Musk
Da sover nok du litt mer rett opp og ned enn det jeg gjör. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
Neida, jeg er klar over at de ikke er dyre, jeg har en. På setene til British Airways var det ikke plass til en ekstra nakkestøtte når de kantene var brettet ned, de fungerte bedre enn de oppblåsbare syns jeg, siden de også støttet på siden av hodet. Men hver sin smak, ikke er man garantert sånne seter heller.
|
|
|
#12 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Japanturen nærmer seg - hva må jeg huske?Nå har jeg tenkt litt. Det er faktisk 14 år siden jeg var i Japan (selv om jeg synes jeg nettopp var der)
|
|
|
|
#14 |
|
Musk
Her er et bilde fra en saann restaurant. Man sitter paa höye stoler ogsaa staar kokkene i midten og lager til maten din som stekes oppaa de metallplatene du ser paa bildet. Noen av kokkene er skikkelige kunstnere som er fantastisk aa se paa der de sjonglerer med kniver (omtrent) og har et skikkelig show. Man kan spise dette med fiskeretter eller kjöttretter eller blanding. Det er en hel meny som oftest med flere retter. Risen faar man helt til slutt husker jeg. Kjempegodt uansett hva man velger. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
En som trener
|
Jeg måtte google for å finne en forklaring, det kan vel enklest beskrives som japansk grillmat. Jeg husker vi fikk mange småretter (fantastisk gode) og at kokkene sto og grillet kjøttet rett foran oss. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
nerdedame
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() |
Sv: Japanturen nærmer seg - hva må jeg huske?Tokyo! Heldiggris! |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Profesjonelt paranoid
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Japanturen nærmer seg - hva må jeg huske?Japanske minibanker tar i utgangspunktet ikke utenlandske kort, og gir ofte en eller annen kryptisk feilmelding som kan gi inntrykk av at det er feil med kortet ditt... Gå på et postkontor, de har "internasjonale" minibanker, eller konsulter reiseguiden. (Da jeg var i Tokyo i 2000 var det noe sånt som tre minibanker i hele byen som kunne brukes. Lonely Planet var redningen: "Gå til varehus X, etasje Y, under trappa til høyre for kjøkkenavdelingen." :-) |
|
|
|
|
|
#19 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Japanturen nærmer seg - hva må jeg huske?Vet dere ikke så mye om hva slags mat dere bør spise?
|
|
|
|
#20 |
|
Textrovert
|
Sv: Japanturen nærmer seg - hva må jeg huske?Vi har lest en del om mat, ja. Hadde lest om tepanyaki også, husket bare ikke navnet da MinaX nevnte det.
|
![]() |
|
|