Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Paprikatråden

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-10, 13:55   #1
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paprikatråden

Jeg liker paprika og kjenner godt forskjell på de forskjellige smakene, bruker grønn paprika til andre ting enn søt,lang, rød paprika.

Bruker paprika mye på samme måte som Iset, steker til de er myke som siderett. Når paprika brukes i supper/chili/wok så settes den til på slutten sånn at den fortsatt er litt crispy.

Gammel 07-03-10, 19:14   #2
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Elsker paprika !

Rød og gul brukes til pålegg, i salater, bakt og stekt.
Grønn duger i wok og i rattatouille.

Gammel 03-03-10, 14:32   #3
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er faktisk allergisk mot paprika, og det synes jeg er synd, for jeg synes det smaker godt!

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 03:31   #4
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Jeg er faktisk allergisk mot paprika, og det synes jeg er synd, for jeg synes det smaker godt!

Hvordan reaksjon får du om du spiser det?
:nyskjerrig:

Har aldri møtt noen andre en søster som er allergisk mot det.

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 13:53   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ananas er et must på pizza med skinke og sopp.

Gammel 03-03-10, 13:57   #6
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker rå paprika på ost, og da må den være rød eller gul, men ellers foretrekker jeg den stekt. Bruker den gjerne i wok eller raske gryteretter (som stekte bite av kylling, løk og paprika med fløte-soyasaus-saus).

Gammel 03-03-10, 13:58   #7
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Den bør være rød og er best når den er stekt. På pizza bruker jeg det ikke når jeg lager den selv, kan også være god most i supper eller sauser. Rå paprika i salat går greit, men klarer meg fint uten, helt ok oppå smøreosten, men foretrekker andre grønnsaker.

Gammel 03-03-10, 14:02   #8
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Jeg liker paprika. Spesielt god er den når den er svidd, flådd og blendet inn i verdens beste tomatsuppe. (Jamie Olivers)

skyfri er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 14:08   #9
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ah jeg elsker paprika, rå eller stekt, det eneste er at jeg kan ikke ha den på grandisen

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 14:33   #10
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bruker paprika:

i salat
i taco
i asiatiske wok-retter (bare såvidt stekt, så de er varme og litt søte men fortsatt sprø)
i lakse-form
på brødskiver med ost
på pizza

Og sikker mye mer.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 14:41   #11
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv

Lizzie sin avatar

Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er ikke veldig glad i paprika, men spiser det for å øke grønnsaksinntaket mitt. Aller helst har jeg den da i gryteretter eller lignende hvor den ikke gjør så mye ut av seg. Kan ikke huske sist jeg spiste paprika rå.

Gammel 03-03-10, 20:15   #12
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Paprika i alle former
Nydelig.
Hvis den skal spises rå MÅ den være fersk og sprø. Ellers hives den her. (eller så gir jeg den til Tuppa som snacks som ikke er fullt så nøye som mora).

Gammel 03-03-10, 23:08   #13
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Spiser nå paprika med dipp!! Nam

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 23:59   #14
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Paprika er kjempegodt. Brukes mye her i hjemmet.
Rød og gul er best.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 14:02   #15
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skal lage fylte paprika i dag. I en slik setting synes jeg det passer bra med paprika.

Gammel 03-03-10, 23:11   #16
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Jeg skal lage fylte paprika i dag. I en slik setting synes jeg det passer bra med paprika.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 14:06   #17
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Paprika er godt!
Særlig det lange søte!
Og stekt paprika er kjempegodt.

Tomater derimot.....

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 14:22   #18
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg har i alle år vært en paprikahater, helt til for 1,5 år siden. Da skjønte jeg at det er jo godt jo.
Jeg bruker det i salater, wok, ratatoille, grillet og ikke minst som godis på lørdagen med dipp til. Smaakens. Har jeg lite grønnsaker til middag og finner en paprika og for eksempel sopp og løk så freser jeg det litt i panna. Kjempegodt.
På ost kan jeg bruke paprika, men aller helst søtpaprikaen.
På pizza, niks, det klarer jeg ikke.

Jeg liker ikek den grønne. Besk.

Gammel 03-03-10, 14:29   #19
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bruker den rå, kokt og stekt.

For ikke så lenge siden fikk jeg paprikasorbet som en del av en dessert. Litt skeptisk, men det var faktiskt utrolig godt.

Gammel 03-03-10, 14:28   #20
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kan ikke fordra paprika på kjøppizza, men liker den på hjemmelaget pizza. Jeg liker best den røde, men kan godt bruke den gule i chili con carne. Den grønne er veldig god hvis man tilsetter den i Bali kyllinggryte.
Jeg bruker paprika i wok, og av og til på hvitost.

Sist redigert av Lyppa : 03-03-10 kl 18:24.
Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:05.