|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kva er mest "skittent" - mørkt eller lyst golv?
Så bra! Vi har oljet, børstet eik i det nye huset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Kva er mest "skittent" - mørkt eller lyst golv?Vi har lys parkett (bøk eller lyyys eik, usikker). Den er helt grusom, skitten med en gang. ALT hvises enten det er mørke eller lyse flekker. Mørkt gulv vil vel kamuflere litt mer vil jeg tro? |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2008
![]() |
![]() Sv: Kva er mest "skittent" - mørkt eller lyst golv?Vi hadde mørkt gulv i leiligheten vi bodde i tidligere. Det så helt grusomt ut både mtp hakk og riper men også støv og skitt. Nå har vi bygget hus og har hvitlasert ask. Støvet synes godt her også, og flekkene kanskje mer. Jeg tror nesten jeg ville gått for en mellomting av lyst og mørkt om jeg skulle velge på nytt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Einsam
|
![]() Sv: Kva er mest "skittent" - mørkt eller lyst golv?Her jeg bor nå er det eik, det er det som kamuflerer mest av det jeg har prøvd hittil. Tidligere hadde vi ganske lyst, lurer på om det var lønn. Synes man så mer på det av skitt, men lite av støv. Har ganske mørkt, gammelt tregulv på soverommet mitt nå, ser ikke skitt, men hybelkaninene synes raskt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Kva er mest "skittent" - mørkt eller lyst golv?Vi har nestenhvitt, hvitlasert gulv i barne-/ungdomsdelen av huset, der sees flekker med en gang! Veldig teit valg, og anbefales absolutt ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kva er mest "skittent" - mørkt eller lyst golv?På stuen har vi furugulv som er lutet og oljet. Altså er det ganske lyst, nesten hvitt. Kvister og tegningene i plankene vises godt gjennom, og tror det er litt av grunnen til at rusk og rask på gulvet ikke vises så godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Kva er mest "skittent" - mørkt eller lyst golv?Like skittent, men støv og møkk vises best på mørke gulv. Vi har hatt både lutet furu, bjørkeparkett og eikeparkett og der vises ikke støvet på langt nær så godt.
![]() |
#28 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Kva er mest "skittent" - mørkt eller lyst golv?Støv og skitt synes best på de helt lyse og de helt mørke gulvene, så en mellomfarge kamuflerer best. Vi har fliser i grå/beige/brune nyanser i gangen, og det kamuflerer urovekkende godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
...
![]() Sv: Kva er mest "skittent" - mørkt eller lyst golv?Vi har hvit mattlakkert eik og det er akkurat fargen til hybelkaniner.
![]() |
#30 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Kva er mest "skittent" - mørkt eller lyst golv?Dessuten har det jo litt å si hva slags hybelkaniner dere produserer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Kva er mest "skittent" - mørkt eller lyst golv?Av ein eller annan grunn syns eg at alle hybelkaniner, uansett opphav, blir grå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
...
![]() Sv: Kva er mest "skittent" - mørkt eller lyst golv?
Vårt gulv skjuler endel flekker godt også. Det er endel kvist og treverk som synes godt gjennom den hvite lakken. Perfekt gulv for de som ikke orker å vaske gulv hver dag. *sjuske*
![]() |
#33 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Kva er mest "skittent" - mørkt eller lyst golv?Vi har mørkgrått gulv og familien er veldig glad i havregryn. Jeg feier og feier og feier....
![]() |
#34 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Kva er mest "skittent" - mørkt eller lyst golv?Jeg sier det igjen: Oljet, børstet eik. Ingenting viser. Ingenting. Nesten irriterende. Vi vasker ikke nok. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|