Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kunne du vært surrogatmor?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Kunen du vært surrogatmor?
Ja 26 11,56%
Nei 180 80,00%
Vet ikke 19 8,44%
Deltakere: 225. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-10, 13:30   #1
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne du vært surrogatmor?

Nei, rett og slett fordi jeg er elendig til å være gravid, og det er min elendige gravidekropp som har stoppet fra å få mer enn to barn.

Gammel 07-03-10, 13:33   #2
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det tror jeg, men da mot betaling. (Med mindre det var for nære slektninger eller venner, da holder det at de betaler for det jeg måtte trenge i svangerskapet.) Jeg vil ha betaling pga påkjenningen, og jeg kunne bare vært ovn (dvs ikke brukt mitt eget egg).

Gammel 08-03-10, 10:05   #3
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ja, det tror jeg, men da mot betaling. (Med mindre det var for nære slektninger eller venner, da holder det at de betaler for det jeg måtte trenge i svangerskapet.) Jeg vil ha betaling pga påkjenningen, og jeg kunne bare vært ovn (dvs ikke brukt mitt eget egg).

Samme her.

Jeg kunne gitt bort et egg da, til en annen dame. Men da ville jeg helst godkjent foreldrene først.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 13:35   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg absolutt elsker å være gravid, nyter det og det å være gravid er faktisk det jeg kommer til å savne mest ved å ikke få flere barn. Fødsel er også gøy selv om det er hinsides vondt. Så med tanke på dette hadde jeg vel vært en perfekt surrogatmor, men egentlig er det jo sånn at jeg har kost meg sånn i svangerskapene mye pga. spenningen rundt det å ha sitt eget barn i magen, det å bli mamma på nytt, og jeg hadde slitt veldig med å slippe barnet fra meg selv om det ikke hadde vært egentlig mitt. Så jeg skal ikke utsette meg selv for den påkjenningen. Jeg hadde nok gjort det for min bror da.

Gammel 07-03-10, 13:40   #5
Frantzen
Passiv

Standard

Nei, det kunne jeg ikke.

Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 13:41   #6
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei. Pga helsa og jeg er helt blæ når jeg har vært gravid. Både fysisk og psykisk

Gammel 07-03-10, 13:56   #7
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kunne gjort det for familie/venner, selv om jeg hater å være gravid. Eggdonasjon kunne jeg godt ha drevet også. Har ikke noe forhold til eggene mine, så om noen andre kan dra nytte av de så er det fint.

Gammel 07-03-10, 14:16   #8
Sundae
Bør lage seg en tittel selv

Sundae sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Jeg er for gammel.

Men jeg tror ikke heller at jeg hadde klart det; dels for at jeg selv hadde lyst på barn så lenge før vi fikk det til, at jeg tror at jeg aldri hadde klart å levere fra meg barnet. Jeg har i utgangspunktet selv lyst på fler barn, uten at det kommer til å skje, så jeg er ganske langt fra surrogatmormaterial.

Heder dog til dem som gjør det, fantastiske kvinner som hjelper andre til å oppleve det å få barn!

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 14:23   #9
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sundae, her.

Jeg er for gammel.

Men jeg tror ikke heller at jeg hadde klart det; dels for at jeg selv hadde lyst på barn så lenge før vi fikk det til, at jeg tror at jeg aldri hadde klart å levere fra meg barnet. Jeg har i utgangspunktet selv lyst på fler barn, uten at det kommer til å skje, så jeg er ganske langt fra surrogatmormaterial.

Heder dog til dem som gjør det, fantastiske kvinner som hjelper andre til å oppleve det å få barn!

Du er ikke for gammel til å være en GS. Kvinner langt oppi førtiårene har vært det. Eneste kriteriet er at de har født barn i løpet av de siste tre årene.

Gammel 07-03-10, 14:19   #10
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det kunne jeg ikke. For det første synes jeg det er blytungt å gå gravid, og for det andre tror jeg ikke at jeg hadde greid å holde tilbake overveldende sterke følelser for barnet. Jeg vil ikke risikere å gå i årevis å lengte etter nærhet til og det å utøve omsorg overfor andres barn.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 16:49   #11
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, jeg er ferdig med graviditet og fødsler - to vanskelige svangerskap med påfølgende harde fødsler holder for meg.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 16:56   #12
A&A
Aktiv

Medlem siden: Feb 2010
A&A er litt kulA&A er litt kul
Standard

Nei, aldri. Svangerskap og fødsel er vanskelig nok som det er, kunne aldri ha gjort det for noen andre uansett hvem det var.

A&A er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 17:37   #13
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Hvis det hadde vært aktuelt å stille opp for et søsken, så kunne jeg nok gjort det. Men det er høyst hypotetisk.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 17:42   #14
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne gjerne donert egg til hvem-som-helst, forresten.

Gammel 07-03-10, 19:37   #15
nikki

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei,aldri i livet.

Gammel 07-03-10, 19:50   #16
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Ja, for søstrene mine kunne jeg nok vært det ja.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 02:16   #17
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

I utgangspunktet nei, men det er et par personer (i nær familie) som jeg kunne ha gjort det for om de ønsket det. Hvorvidt jeg hadde blitt godkjent er en helt annen sak (har hatt en del komplikasjoner i svangerskapene mine, men har hatt veldig fine svangerskap for det).

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 14:05   #18
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, jeg har forferdelige svangerskap.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 14:06   #19
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror ikke jeg ville knyttet meg til barnet på samme måte, når jeg helt fra starten hadde visst at det ikke kom til å bli hos meg uansett.

Jeg må være ærlig og tenker at pengene hadde spilt en stor rolle her. Jeg kunne nok kanskje gjort det. Men jeg tror kanskje mannen hadde sagt nei, for jeg blir visstnok ( ) en hormonbombe uten like når jeg er gravid.

Gammel 07-03-10, 14:08   #20
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tviler sterkt på det, tror ikke jeg hadde klart belastningen med å gi fra meg barnet etterpå. Det måtte i så fall ha vært for min søster fordi hun er den eneste jeg kunne gjort det for og fordi jeg da ville fått beholde kontakten med barnet.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:07.