|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Kunen du vært surrogatmor? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
26 | 11,56% |
Nei |
180 | 80,00% |
Vet ikke |
19 | 8,44% |
Deltakere: 225. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?
Kan bare signere denne. Jeg liker ikke å gå gravid, selv om jeg har gjort det mange ganger.
![]() |
#22 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Nei, jeg har forferdelige svangerskap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Jeg tror ikke jeg ville knyttet meg til barnet på samme måte, når jeg helt fra starten hadde visst at det ikke kom til å bli hos meg uansett.
![]() |
#24 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Jeg tviler sterkt på det, tror ikke jeg hadde klart belastningen med å gi fra meg barnet etterpå. Det måtte i så fall ha vært for min søster fordi hun er den eneste jeg kunne gjort det for og fordi jeg da ville fått beholde kontakten med barnet.
![]() |
#25 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Nei, jeg hadde aldri klart å ikke føle at et barn jeg hadde båret i ni måneder ikke var mitt. Og jeg har ikke så lette svangerskap og fødsler at det hadde føltes naturlig å leie ut kroppen min som rugekasse uansett. Jeg syns det er vanskelig å skjønne at noen vil gjøre dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Jeg er for gammel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Passiv
|
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Mamma tilbød seg å være surrogat for sin barnløse søster, og jeg synes det var et utrolig generøst tilbud. Jeg hadde grusomme svangerskap på grunn av vekta, men har veldig lyst til å prøve et svangerskap som normalvektig. Derfor hadde det nok ikke vært helt uaktuelt, men bare for svært nær familie og kun som ovn. |
![]() |
![]() |
#28 |
Originala
|
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Nei, det kunne jeg ikke. For det første synes jeg det er blytungt å gå gravid, og for det andre tror jeg ikke at jeg hadde greid å holde tilbake overveldende sterke følelser for barnet. Jeg vil ikke risikere å gå i årevis å lengte etter nærhet til og det å utøve omsorg overfor andres barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Absolut ateist
|
Du er ikke for gammel til å være en GS. Kvinner langt oppi førtiårene har vært det. Eneste kriteriet er at de har født barn i løpet av de siste tre årene.
![]() |
#31 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Ja, men kun for søsteren min.
![]() |
#32 |
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2010
![]() |
det tenker jeg og, men utrolig vanskelig å egentlig forestille seg det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Trøtt
|
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Er det ikke slik at som surrogatmor så bærer du kun fram et barn, det er ikke ditt eget egg og en sæddonor det er snakk om? Det er et egg som er befruktet og satt inn, sant, slik at surrogaten er som en slags rugekasse?
![]() |
#35 |
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2010
![]() |
ikke ditt egg nei, slik forstår jeg det iallefall |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Jeg svarte nei - rett og slett pga følelsesaspektet.
![]() |
#37 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Nei. Jeg liker godt å være gravid, og fødslene mine har vært enkle og uproblematiske.
![]() |
#38 |
awesom
|
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Jeg hater å være gravid, jeg er plaget med mye kynnere og jeg er ikke skapt for å føde (to ks-barn). Så surrogatmor er nok ikke en jobb for meg. Mulig ting hadde stillt annerledes om noen av mine nærmeste hadde trengt det, men tvilsomt.
![]() |
#39 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Nei - jeg kunne aldri vært surrogatmor. For det første syntes jeg ikke det var spesielt moro å være gravid. For det andre - ikke ti ville hester kunne fått meg til å føde igjen, enda jeg hadde greie gutter som kom kjapt og greit. For det tredje tror jeg at jeg ikke hadde klart la være å knytte meg psykisk til barnet i magen, så det hadde blitt for vondt å gi det videre til foreldrene sine.
![]() |
#40 |
intro
|
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Min første tanke er nei, men jeg er ikke helt kategorisk. Jeg vet jo en del om hvordan savnet av barn kan arte seg, og jeg har vel for så vidt hatt ganske greie svangerskap da de først kom i gang.
![]() |
![]() |
|
|