|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Egg-/sæddonasjon, ville du eller partneren gjort det?Vet det for noen år siden var snakk om å ta ut egg for å modne de på "utsiden av magen". Men hva som skjedde videre vet jeg ikke.
|
|
|
#2 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Egg-/sæddonasjon, ville du eller partneren gjort det?Eneste problemet med eggdonasjon for meg er at jeg ville følt litt ansvar for barnet, og ville nok ikke ha donert til hvem som helst, men kunne ha gjort det til noen jeg kjente og stolte på. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Egg-/sæddonasjon, ville du eller partneren gjort det?Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å donere bort egg. Men jeg er usikker på om jeg hadde orket alt det styret i forkant med hormoner og sånt. Jeg har overhode ikke noe forhold til eggene mine. Jeg tror ikke jeg hadde hatt noe imot om mannen donerte sæd heller, ikke det at det er noen aktuell problemstilling lenger for han. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
På lukket avdeling
|
Sv: Egg-/sæddonasjon, ville du eller partneren gjort det?Jeg har ingen som helst slags forhold til eggene mine. Ikke skal jeg ha flere barn heller, så for min del skal dere bare ta alle sammen. Det som muligens stopper meg helt for å gjøre dette er nok alt styret i forkant. (også nevnte noen at det gjorde vondt : pyse: ) |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Egg-/sæddonasjon, ville du eller partneren gjort det?Nope. Rett og slett. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Egg-/sæddonasjon, ville du eller partneren gjort det?Jeg har heller ingen sterke følelser for eggene mine - de ender jo enten som en menstruasjon eller et barn. Jeg har nok ikke kunne tenkt meg å donere bort egg i min by - optimalt i ett annet land. uansett, så ville jeg ikke gjort det pga smerter og på grunn av den heftige hormonbehandlingen. Mannens sæd må han få svare på selv. - Jeg tror nok at det aldri har vært aktuelt, men om det har vært viktig for han, så har jeg nok sagt ok.
|
|
|
#7 |
|
ctrl+z
|
Sv: Egg-/sæddonasjon, ville du eller partneren gjort det?Jeg ville selvsagt donert bort egg. Jeg har vurdert å motta egg fra en annen kvinne, da ligger det liksom litt i pakken at jeg selv ville donert også. (hadde jeg ikke hatt disse djeveleggene).
|
|
|
#8 |
|
i Morgentåkedalen
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Egg-/sæddonasjon, ville du eller partneren gjort det?Nei, jeg ville ikke ha donert egg. Mannen ville ha syntes at det var helt ok og donere sæd, men jeg ville ikke ha samtykket. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Peppy!
|
Sv: Egg-/sæddonasjon, ville du eller partneren gjort det?
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
ctrl+z
|
Jeg synes heller ikke det er uetisk eller umoralsk. For meg ble likevel beslutningen om å ville bruke donoregg tatt fordi mannen ikke ville adoptere. Jeg måtte da gå noen runder med "hva er et egg for meg" og dermed ligger de to tingene så nært. Jeg tror aldri jeg hadde reagert negativt på at noen hadde kommet til en annen beslutning. (og grunnen til at jeg heller ville adoptert enn å motta et donert egg, er fordi jeg helst ikke ville gå gravid selv. :P )
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Tydeligvis ikke |
|
|
|
|
|
#13 |
|
er her
|
Sv: Egg-/sæddonasjon, ville du eller partneren gjort det?Tja, jeg tror jeg kunne donert til mine søsken om det skulle bli aktuelt (sansynligeheter er ganske liten siden 2 av 3 har bevist at de fungerer i fruktbarhetsverdenen). Men å gi bort til hvem som helst tror jeg ikke jeg ville gjordt. Mannen skal få lov å velge helt selv, men jeg tror ikke han liker tanken på at der kan komme noen på døren om 10-20-30 år og spør etter den biologiske faren sin.
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Egg-/sæddonasjon, ville du eller partneren gjort det?Nei, det kunne eg ikkje gjort. Og eg hadde heller ikkje likt det viss mannen ville donere sæd. Når eg ser kor lik eldstejenta mi er på meg både når det gjeld utsjånad og personligheit ville det vore veldig rart for meg å tenke på at det kanskje var endå ei der ute ein plass som var "halvt meg" og som eg ikkje kjente.
|
|
|
#15 |
|
Shake it out!
|
Sv: Egg-/sæddonasjon, ville du eller partneren gjort det?Nå er det fullstendig uaktuelt å donere bort eggene mine, all den tid det er 50% sjanse for at de barna det blir ut av dem får en arvelig sykdom som ikke er noe særlig å ha. Jeg tror ikke noen ville hatt dem om jeg kastet dem etter dem
|
|
|
#16 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Dette er hovedgrunnen til at ikke jeg heller ville gjort det. Jeg har ikke et forhold til eggene mine, eller hva noen skrev, men jeg ville ikke like tanken på at det fantes et barn som jeg ikke visst om, og det barnet var "halve meg". Jeg ville ha ønsker å se det og bli kjent med det, men det ville ikke vært smart. Skal det finnes noen barn som er en avlegger av meg, så vil jeg at det skal bo hos meg. Jeg er redd jeg ville følt meg som mammaen til dette barnet. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Egg-/sæddonasjon, ville du eller partneren gjort det?Jeg har ingen sterke meninger om sæddonering. Hvis mannen ønsket det sterkt, så greit for meg, men jeg ville i utgangspunktet nok sagt nei, tror jeg. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Egg-/sæddonasjon, ville du eller partneren gjort det?Altså, åpen donasjon er jo en mulighet om man er redd for at søsken skal innlede forhold og alt det der.
|
|
|
#19 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Egg-/sæddonasjon, ville du eller partneren gjort det?Forutsatt at det kunne ha blitt gjort anonymt (altså at man slapp å få et barn på døren 20 år senere), så kunne jeg lett gitt vekk en røys med egg, og jeg er ganske sikker på at mannen har donert sperm også.
|
|
|
#20 |
|
geskjeftig
|
|
![]() |
|
|