|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Heller pedofil enn homofil
Shute: Mine innlegg bør ses i sammenheng med dette innlegget til Kanina. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Leser
|
En god del av overgrepene som blir gjort mot barn blir ikke gjort av folk som er pedofile, på samme måte som overgrep mot psykisk utviklingshemmete ikke nødvendigvis gjøres av folk som tenner spesielt på det. Ofte kan seksuelle overgrep beskrives som seksualisert vold hvor det å utøve makt kan oppleves som tennende. Det er også tilfeller hvor det oppleves som "trygt" (for overgriperen) å forgripe seg på barn. Det er også tilfeller hvor overgriperen kun kan vise ømhet og kjærlighet gjennom seksuelle handlinger.
Begge deler beskriver et seksuelt tenningsmønster. Nå mener jeg at det ikke er full aksept om pedofili er en legning, men heller et symptom på psykiske problemer. Andre mener at pedofili er en virkelig, reell legning. (Jeg må innrømme at jeg er skeptisk. Forskjellen til homofili er slående, homofile har eksistert innenfor alle kulturer til alle tider. Pluss at dyr utøver homofil adferd. Pedofili er ikke beskrevet på samme måte.)
![]() |
#23 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Ja, men jeg ser ikke helt at man ikke kan sykdomsdefinere et seksuelt tenningsmønster bare fordi man ikke sykdomsdefinerer alle seksuelle tenningsmønstre.
![]() |
#24 |
Leser
|
Å, da har jeg misforstått deg. Jeg vet ikke helt. Jeg synes det er en forskjell på en legning og en psykisk sykdom. En legning vil man alltid ha, den er (min oppfatning) like mye en del av en selv som blindtarmen og kneskålene. En psykisk sykdom kan man forhåpentligvis bli bedre av med adekvat hjelp.
![]() |
#25 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Nja, eller så misforstår du meg nå. For jeg er ikke uenig i noe av det du sier her, altså.
![]() |
|
|