|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor røff er leken på barneskolene, egentlig?I følge min 3. klassing, så er det en del lekeslossing ja, og nå på vinteren så er det ekstra moro med snødukking og vilter lek.
![]() |
#22 |
På lukket avdeling
|
![]() Sv: Hvor røff er leken på barneskolene, egentlig?Nå er jo min gutt stor da, men når han var yngre var det gjerne litt knuffing på vinteren, ved lek i snødunger osv. Som en del av leken. (få hverandre ned fra dungen osv) |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvor røff er leken på barneskolene, egentlig?Digresjon: jeg og snuppa så filmen om Huttetuene. Snuppa var dypt og inderlig sjokkert over at noen kunne sloss som en lek. Dette forstod hun seg ikke på. Jeg er helt enig med henne, men måtte forklare at det for noen faktisk er helt greit. Og hvis noen prøvde å lekesloss med henne, så fikk hun heller si ifra at det ikke var noe hun gjorde.
![]() |
![]() |
#24 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hvor røff er leken på barneskolene, egentlig?Jeg er vant til lekeslåssing hjemmefra, mer "bryting" eller noe annet, med et klart sett av regler, ikke lov å slå, sparke, lugge og når noen sier stopp så er det stopp. Broren min og jeg lekesloss hver dag i omtrent en time fra jeg begynte på skolen til jeg begynte å studere som 19-åring og jeg synes det var helt greit.
![]() |
#25 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvor røff er leken på barneskolene, egentlig?Lekeslossing generelt har jeg ikke noe i mot, men er enig med Esme at det lett blir feil i skolen. Glitterbarnet og bestekompisen lekebryter ofte, det begynner med at de gir hverandre en klem også er målet å ramle overende. De syns det er rasende festlig.
![]() |
#26 |
maler
|
![]() Sv: Hvor røff er leken på barneskolene, egentlig?Hos oss foregår forresten sånn brytelek på "bryteplanken". Det er en planke hvor de går fremover, og det er om å gjøre å få hverandre ned. Veldig populært. Alltid overvåket av voksne og med et kjent sett regler.
![]() |
#27 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor røff er leken på barneskolene, egentlig?Jeg la merke til en del slåssing i klasserommet blant guttene i klassen til datteren min, men det skyldtes nok mest en eldre lærer som ikke klarte å holde kontroll, etter lærerbytte forsvant problemet.
![]() |
#28 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hvor røff er leken på barneskolene, egentlig?I klassen til Storebror er det to-tre gutter, og ei jente, som er temmelig røffe i ny og ne. Nå ser jeg ikke mye til dem, men de morgene jeg er med Storebror inn i garderoben før Sfo, finner jeg som regel disse barna i en stor haug, hvor det går temmelig heftig for seg. Det er ingen voksne ansatte tilstede i garderoben, så det blir opp til den enkelte mamma/pappa som finner dem å evt bryte av hva de holder på med.
![]() |
#29 |
Smugleser
|
![]() Sv: Hvor røff er leken på barneskolene, egentlig?Høres veldig fornuftig ut, Inagh. Om ikke annet, så må det være en god og minstemålsstrategi å lære alle at stoppregler skal gjelde.
![]() |
#30 |
guru advisor
|
![]() Sv: Hvor røff er leken på barneskolene, egentlig?
Når det har gått så langt at du synes det er plagsomt, så er det tegn på at det er gått for langt. Flott hvis du gir skolen en pekepinn på dette slik at de kan bli mer oppmerksomme på denne typen lek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvor røff er leken på barneskolene, egentlig?Jeg er jentemamma, men mitt inntrykk fra Eldstes klasse er at det er nulltoleranse på slåssing og überrøff lek blant både gutter og jenter. For det er så innmari vanskelig å vite når det er røff tøys og når det er mobbing.
![]() |
#32 |
Ustabil
|
![]() Sv: Hvor røff er leken på barneskolene, egentlig?Min erfaring er at det er relativt røff lek, røffere enn jeg syns er greit. Og det er mest mellom guttene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hvor røff er leken på barneskolene, egentlig?
Nemlig - og hva som er kjempegøy for gutt A og jente B, er ikke nødvendigvis like gøy for gutt/jente C som mer eller mindre frivillig blir dratt med i leken.
![]() |
#34 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Hvor røff er leken på barneskolene, egentlig?Interessant diskusjon når man har 7-årig sønn selv synes jeg... Nå går min gutt på engelsk skole dette året. Her er det virkelig null-toleranse for lekeslossing. Masse vakter i skolegården og strenge tiltak for de som bryter reglene (type miste fri leketid, miste goder osv). Akkurat på dette området synes jeg det er en god ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hvor røff er leken på barneskolene, egentlig?Da jeg hadde en førsteklasse for noen år siden var det veldig utbredt fra 1.-4. trinn. Jeg tror ungene kjedet seg og fant ikke på noe annet enn lekeslossing? Vi jobbet med det og hadde etterhvert forbud, men det dukket opp igjen.
![]() |
|
|