|
|||||||
| Autofil Bilsnakk. |
| Se resultatene: Kven kjører bilen - han eller ho? | |||
| Han |
|
83 | 47,70% |
| Ho |
|
21 | 12,07% |
| Varierer - nokså likt |
|
66 | 37,93% |
| Dustepoll |
|
4 | 2,30% |
| Deltakere: 174. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
tankefull
|
Sv: Kven kjører - han eller ho?
Sånn er det her også, bortsett fra at jeg hadde hatt lappen i flere år før jeg møtte han. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
tankefull
|
Jeg føler for å presisere at jeg kjører en god del bil til vanlig altså. Skal ungene på fritidsaktiviteter må de kjøres, og da kjører vi like ofte. Samme gjelder når mellomste skal på kontroll på sykehuset bl.a. Det er en god times kjøring hver vei, på til dels dårlige veier, og jeg har god kontroll. Jeg kvier meg heller ikke for å kjøre på vinterføre. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Min er veldig avslappet. Men jeg har mange mange mil i kroppen så det kan vel være en av grunnene. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
intro
|
Sv: Kven kjører - han eller ho?Det er stort sett mannen hvis begge er i bilen. Jeg er ikke så glad i å kjøre bil, og nøyer meg stort sett med kortere hverdagsturer. Skal jeg kjøre langt, vil jeg helst være alene.
|
|
|
|
#5 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kven kjører - han eller ho?Som regel han som kjører.
|
|
|
#6 |
|
Teller ned
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kven kjører - han eller ho?Det varierer, men oftere meg enn han. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Epikur
|
Sv: Kven kjører - han eller ho?Foreløpig er det bare han som har lappen, så det blir han, for jeg vil ikke øvelseskjøre med ungene i bilen. Men når det bare er meg og han, så kjører jeg. Jeg skal prøve å få kjørt mest mulig når jeg får lappen, det er så dumt å bli sånn konebildame som bare kjører drittbilen til barnehagen.
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.” ― Dorothy L. Sayers Sist redigert av Harriet Vane : 11-03-10 kl 12:37. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Kven kjører - han eller ho?Vi kjører omtrent like mye. Jeg hater mørkekjøring, så er det mørkt og vi skal kjøre steder der det ikke er gatelys, kjører han. |
|
|
|
#9 |
|
|
Sv: Kven kjører - han eller ho?Samme hvilken vidundersjåfør som er med i bilen min, om det så hadde vært Michael Schumacher - jeg kjører. Min bil. ( |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Kven kjører - han eller ho?Vi deler nokså likt, og er litt obs på det faktisk at det skal være nokså likt også, fordi det er så lett at den som er mest erfaren kjører hele tiden og så blir den som er minst erfaren en dårligere og dårliger sjåfør.
|
|
|
#11 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Kven kjører - han eller ho?I utgangspunktet deler vi relativt likt, men han liker bedre å kjøre langt enn meg (da sover jeg heller). Til daglig kjører han mest, men det fordi jeg sitter på med ham på vei til/fra jobb. I det siste har jeg uansett vært så mye dårlig at jeg ikke har ork og konsentrasjon til å kjøre, så da sitter heller og syter i passasjersetet.
|
|
|
#12 |
|
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
Dette er jeg så enig i. Jeg har sett det i nær familie, min mor kjører nesten aldri, det er alltid pappa som kjører. Nå er hun neste ikke i stand til å kjøre rundt i kommunen her en gang. Jeg føler meg ikke trygg på henne når jeg sitter på.
|
|
|
#13 |
|
|
Jah. Det var visst ikke heeelt korrekt. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Kven kjører - han eller ho?Jenter: neste gong de kjøper bil - insister på ein bil som er stor nok til mannen! (dvs. i passasjersetet). |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Kven kjører - han eller ho?Mannen kjører alltid, han kjeder seg som passasjer, jeg digger å være det. Da sover jeg feks. Til jobb kjører vi hver vår bil og like langt så jeg minster ikke akkurat bilerfaring ved å la han kjøre på langturer. Faktisk så kjører jeg vel mest i forhold til jobb, han samkjører med brødrene sine og de bytte på å kjøre. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Sv: Kven kjører - han eller ho?Han -hun har ikke lappen.
|
|
|
#18 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Kven kjører - han eller ho?Han. Nesten alltid. Det er teit, og jeg har alltid reagert på at flest menn kjører. Men han liker å kjøre og stresser som passasjer. Han synes jeg er ukonsentrert og hissig i trafikken. Jeg liker å sitte ved siden av og skravle eller slappe av, så det gjør meg ingenting å være passasjer. Da får jeg en liten time out. Jeg blir trøtt av å kjøre langt, men det gjelder forsåvidt når jeg sitter på også. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Bork bork bork
|
Sv: Kven kjører - han eller ho?Som regel jeg; dette fordi kona kjører mest til daglig (hun trenger bilen til og fra jobb) og derfor er generelt lei og vil heller være passasjer. Unntaket er hvis vi har vært på et eller annet festlig og det ikke har vært min tur til å være edru.
|
|
|
#20 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kven kjører - han eller ho?Vi deler på kjøringen, så tror vi ligger ganske likt der.
|
![]() |
|
|