|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
flisespikker
|
Sv: Om holisme
Er det den tråden Veronal linker til du tenker på? Der var det vel snakk om "alternative" temaer av ulike slag ("spirituell/alternativ" var vel formuleringen du brukte). Det du snakket om nå, er jo filosofi, etikk og religion, noe jeg opplever som adskillig bredere temaer, og noe jeg ikke kan huske at noen har bedt om et underforum til tidligere.
|
|
|
#2 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er fint med diskusjoner om temaer som lar seg diskutere, men en del temaer/innfallsvinkler er ikke diskutable på den måten at man kan komme med dokumentasjoner på egne opplevelser, tanker og undringer. Det ønsker jeg respekt for. Det bør respekteres på et slikt underforum på samme måte som det blir respektert på andre underforum.
|
|
|
|
#3 |
|
flisespikker
|
Har dette vært diskutert før? Eller har du bedt om noe slikt tidligere? Jeg kommer ikke i farten på at jeg har sett en diskusjon rundt akkurat dette, men er fullstendig åpen for at jeg kan ha glemt det.
|
|
|
#4 |
|
flisespikker
|
Sv: Om holismeJeg kjenner ellers ikke helt igjen det med at folk som er religiøse nødvendigvis blir satt i bås. (I alle fall ikke i samme bås!) Det er ganske mange på forumet som har erklært seg som "troende" i en eller annen betydning, og jeg kan ikke se så mange likhetstrekk mellom dem ut over akkurat dette. Ikke er de spesielt enige i livssyns- eller etikkdiskusjoner heller, det jeg har fått med meg.
|
|
|
#5 |
|
Getting in tune
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om holismeJeg stemmer for et livssyn-, filosofi- og etikkunderforum!
|
![]() |
|
|