|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Tar dere vare på barneklær?Nå er mine jenter blitt så store at de har et forhold til det selv, og det hender at vi diskuterer om dette plagget er et vi skal ta vare på eller ikke. Eller at de selv kommer og sier at denne kjolen, eller denne buksen, må gå i "ta vare på" esken. Og det synes jeg er litt koselig. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Glamorøs
|
Sv: Tar dere vare på barneklær?Jeg tar vare på noe som på ett eller annet vis betyr noe for oss, og tenker at han kan få det til sine eventuelle egne barn. Glitterbarnet har brukt tøy fra både Glittermannen og meg.
|
|
|
#23 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tar dere vare på barneklær?Vi tar vare på fine hjemmestrikkede-og sydde plagg, spesielle plagg og plagg som har gått i arv fra jeg og søsteren min var små.
|
|
|
#24 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Tar dere vare på barneklær?Jeg har hatt stor glede av å finne 70- og 80-talls-skatter på loftet hos mine foreldre, som mine barn har brukt. Så ja, vi kommer nok til å ta vare på noen utvalgte klær. Med vekt på noen utvalgte. Ikke som min mor, som har tatt vare på alt.
|
|
|
#26 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tar dere vare på barneklær?Jeg har tatt vare på noen søte kjoler fra baby-alder og småbarnsalder. Blir morsomt for dem å ha senere.
|
|
|
#27 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Tar dere vare på barneklær?Et av de beste triksene for oppbevaring er å gi tilbake til svigermor det hun har gitt til våre barn, det blir gitt videre til eventuelle barnebarn som kommer seinere i den delen av familien.
|
|
|
#28 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Tar dere vare på barneklær?Jeg har gitt bort alt. Og særlig flotte og spesielle plagg. Synes det er fint at andre også kan ha glede av dem. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Tar dere vare på barneklær?Eg har ei lita pappeska med klær frå ungane var babyar. Det er spesielt fine klær, og ein del strikkaklær frå mormor/farmor + at eg har eit par spesielt fine strikkaklær frå etter barnehagestart liggande. Men ellers gir eg vekk alt. No strikkar eg til ungane mine sjølv, så eg har ingen problemer med å la slikt gå vidare. Synest berre da er koseleg om nokon vil nytta det eg har laga. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
villende
|
Sv: Tar dere vare på barneklær?Vi gir bort det aller meste. Jeg har beholdt et par plagg med stor affeksjonsverdi, blant annet en strikkekåpe som jeg brukte da jeg var liten og en nydelig strikkejake som fadderen til Snupp strikket til ham. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2010
![]() |
Sv: Tar dere vare på barneklær?Tar var på de fineste og de med affeksjonsverdi. Har selv brukt klær etter meg selv på guttene mine, litt gøy. Men begrenser det veldig, har en liten eske med klær fra 0-2 år til hver av de. Har veldig liten plass lik vi bor nå, men synes det er verdt å bruke litt plass til slikt. Skal heller ikke ha flere så alt annet er gitt vekk. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Tar dere vare på barneklær?Just nu løper Punktum rundt i ullbukse, ullgenser og ullue som min mormor strikket til meg.
|
|
|
#33 |
|
|
Sv: Tar dere vare på barneklær?Vi tar vare på spesielle plagg. Det er vel bare babyklær det er snakk om for vår del og da er det den første sparkebuksa + noe hjemmestrikk. Det er en pose totalt for alle 3 ungene. Jeg synes det er litt koselig at mamma har spart min første kjole og litt strikkeklær fra da jeg var liten. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Tar dere vare på barneklær?Det er vel ingen som vil prakke på barna sine noe de verken trenger eller ønsker. Sånn antar jeg det er med foreldregenerasjonen vår også.
|
|
|
#35 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tar dere vare på barneklær?Eg har nettopp tatt ei stor runde. No er jentekle sortert. Jentene har fått kvar si kasse der eg har putta oppi heimestrikka ting, plagg dei likte spesielt godt, nokre fine kjolar og slikt. Dette tek eg vare på så dei kan få om dei vil når dei vert store, resten vert gitt bort/solgt. Skal gjere det same med gutekle etter kvart som Elias veks. Da er det trass alt berre tre kasser, det har vi plass til sjølv med vår begrensa lagringskapasitet.
|
|
|
#36 |
|
Bedreviter
|
Sv: Tar dere vare på barneklær?
Det er vel ingen som har snakket om å være slem? Problemet er jo at nettopp at jeg vet at svigermor utelukkende mener det godt når hun kommer med en bærepose med hjemmestrikkede kjoler, kyser og bleiebukser i akrylgarn. Hadde jeg mistenkt at hun mente det vondt, hadde jeg lagt det på loftet med verdens beste samvittighet. Det er jo nettopp fordi hun er snill og ønsker å glede oss at hun har gjemt på slikt. Hvilket betyr at jeg legger det på loftet med vond samvittighet, for på loftet havner det uansett. Jeg liker ikke akrylkjoler, og særlig ikke i selskap med akrylkyser og truser med strikkede blonder på rompa, og jeg orker ikke bruke det, selv ikke for å glede snille svigermor. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Tar dere vare på barneklær?Nå skal vi antagelig ha flere, så foreløbig spares jo mye. Men vi kommer definitivt til å ta vare på en del plagg vi har likt, som er brukt mye på bilder etc., ja.
|
|
|
#38 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Tar dere vare på barneklær?Jeg tror heller ikke at de mener å være slemme. Men det er faktisk litt egoistisk når de gjør sitt beste for å gi en dårlig samvittighet for å ha lyst til å kjøpe noe som er nytt og mykt og behagelig og ikke i kunststoff. Når de har vært så "snille, så snille" og spart på alt dette her. Særlig siden jeg mener at det ville ha vært mye snillere å gi det videre til noen når deres egne barn var ferdig med det slik at det kunne blitt brukt i en tid der det ville blitt satt pris på. Derfor gir jeg også videre mitt med god samvittighet, og tenker at om døtrene mine ikke har noen å arve av når den tid kommer, og ingen penger til å kjøpe, så skal jeg heller hjelpe dem med det. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Sv: Tar dere vare på barneklær?Vi tok vare på litt fra de var små, men nå blir det meste gitt bort av det som ikke er utslitt. Min svigermor hadde tatt vare på alt mulig, stive gamle stømpebuker osv. Takket pent og høflig nei, og siden har det ikke vært noe tema. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tar dere vare på barneklær?Jeg har tatt vare på hentesettet, alt hjemmestrikk (som er et par sett til hver av barna) hver sitt helseteppe + vognteppet. |
|
|
|
![]() |
|
|