|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Helsparkling, noe man kan klare selv?Og så påstår han at prisen dere oppgir ikke kan stemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Helsparkling, noe man kan klare selv?Ja, eg lurer litt på underlaget eg. Sparkel er jo litt vått, så kan det hende at underlaget slår seg på grunn av fuktigheten medan sparkel tørkar? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Helsparkling, noe man kan klare selv?Kommer nok ikke til å sette på sånne tynne gipsplater på utsiden dersom det viser seg å være porøsplater på veggene. Da vil jeg helt inn til stenderverket for å feste på litt bedre tykkere gipsplater. Gipsplater i normal tykkelse 12mm er forresten billige. 69,- stk på smartclub for 120cm brede.
![]() |
#4 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Helsparkling, noe man kan klare selv?Gips er billig i mitt hode iallefall. På Smartclub koster en gipsplate (13x1200x2400) 69,-. Jeg antar at vi hadde fått ganske mange gipsplater for prisen av tapetfjernemaskinen vi leide. Som for øvrig ikke fjernet tapeten.
![]() |
#5 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Helsparkling, noe man kan klare selv?
Eller du kan spare store penger og kjøpe dem på Byggmax for 68,95.
![]() |
#7 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Helsparkling, noe man kan klare selv?Til Hycinth-mannen.
![]() |
#8 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Helsparkling, noe man kan klare selv?Det er vel en smal (og ganske billig sak) å slå opp gipsplater ja. Utfordringen er vel heller å få vinduskarmer, kontakter og dørkarmer til å passe etterpå? En viss mengde sparkling blir det jo da også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Har bakt søte kaker
|
![]() |
#11 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Helsparkling, noe man kan klare selv?Å fore ut en dør er da ikke vanskelig?
![]() |
#12 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Leste det høyt for ham. Han sa ikke noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Helsparkling, noe man kan klare selv?Jeg ville heller satt opp nye gipsplater, sparklet og malt. Aller helst ville jeg selv montert gipsen, fått noen til å sparkle for så å male selv. Sparkling er noe drit.
![]() |
#14 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Helsparkling, noe man kan klare selv?Helsparklet noen vegger for 7 år siden. Da lovte jeg meg selv at jeg aldri - ALDRI - skulle være så dum og tro det var bedre enn å bytte plater, evt. legge 6 mm gips utenpå igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Helsparkling, noe man kan klare selv?Snekker'n her i huset prøvde seg på en vegg og gav kjapt beskjed om at det var for mye arbeid. Finstøv overalt og all den tiden det tar. Neitakk!
![]() |
#16 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Helsparkling, noe man kan klare selv?Skjønner at dette ikke er noe vi kommer til å gidde å prøve. Takk for at dere deler erfaringer!
![]() |
#17 |
Passiv
|
![]() Sv: Helsparkling, noe man kan klare selv?Abonnerer. Og klemmer litt på Mauser. Dette var nyttig lesning! |
![]() |
![]() |
#18 |
Trøtt
|
![]() Sv: Helsparkling, noe man kan klare selv?Og jeg kan absolutt ingen ting om dette, men måtte bare gå inn i tråden som het noe så eksotisk som Heklesparking, noe man kan klare selv?
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Og jeg leste de første gangene helsparking, og lurte litt på hvorfor noen ville ønske å sparke seg selv i hælen (som jeg uttaler helen), men ja, man klarer det selv om man vil... Men så kom jeg på at det stavær hæl, og på FP skriver man ting rett, så jeg leste det hele en gang til...
![]() |
|
|