|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Skal du slå av lyset under Earth Hour/ Slo du av lyset under Earth Hour? | |||
| Ja. |
|
64 | 56,14% |
| Nei. |
|
28 | 24,56% |
| Glemte det/hva er det? |
|
21 | 18,42% |
| Dustepoll |
|
1 | 0,88% |
| Deltakere: 114. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Epikur
|
Sv: Earth hour 2010 - skal du slå av lyset og hva syns du om slike kampanjer?Alt lys er av untatt minstens nattlampe. PC er på. :dobbeltmoralsk: Men jeg må si jeg synes det er litt rørende å se ut og se at nesten alle naboene har slukket lyset og tent stearinlys.
|
|
|
#22 |
|
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Earth hour 2010 - skal du slå av lyset og hva syns du om slike kampanjer?Vi har tent masse stearinlys. Alle lamper er slukket, unntatt nattlampene til jentene. I tillegg står tv og pc på.
|
|
|
|
#23 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Earth hour 2010 - skal du slå av lyset og hva syns du om slike kampanjer?Lysene er av men pc'n er på. Hadde tenkt å ha på tv'n også, men den lyste jo opp hele stuen alene så da ble den mørklagt også.
|
|
|
#24 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Earth hour 2010 - skal du slå av lyset og hva syns du om slike kampanjer?Jeg synes dette er noe forferdelig dillball.
|
|
|
#25 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Earth hour 2010 - skal du slå av lyset og hva syns du om slike kampanjer?Vi har slått av alt av lys, men har hver vår pc på.
|
|
|
#26 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Earth hour 2010 - skal du slå av lyset og hva syns du om slike kampanjer?Nix, skrur ikke av, ser ikke helt poenget.
|
|
|
#27 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Earth hour 2010 - skal du slå av lyset og hva syns du om slike kampanjer?Vi har alt lys av, men TVen er på.
|
|
|
#28 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Sv: Earth hour 2010 - skal du slå av lyset og hva syns du om slike kampanjer?Herlighet, dette hadde jeg helt glemt, og for sikkerhetsskyld har jeg satt på både tørketrommel, vaskemaskin, og oppvaskmaskin, og i tillegg har jeg lakkert og montert sløyfer på jentenes malte egg, så jeg har hatt på fullt lys også!
|
|
|
#30 |
|
Ekvilist
|
Sv: Earth hour 2010 - skal du slå av lyset og hva syns du om slike kampanjer?Dette glemte jeg! Jeg var på IKEA i rette tiden da, og der var det mørkt både her og der. Jeg trodde diverse sikringer var gått.
|
|
|
#32 |
|
bits and pieces
|
Sv: Earth hour 2010 - skal du slå av lyset og hva syns du om slike kampanjer?Tror mange rundt her glemte det også ja. Så ikke et eneste mørklagt hus rundt her
|
|
|
|
#33 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Earth hour 2010 - skal du slå av lyset og hva syns du om slike kampanjer?Trodde det var fra kl. 21.30, jeg.
|
|
|
#34 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Earth hour 2010 - skal du slå av lyset og hva syns du om slike kampanjer?Ja, jeg har vært med. Jeg har sansen for sånne symbolske tiltak (også). Her har mange av naboene vært med også.
|
|
|
#35 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Earth hour 2010 - skal du slå av lyset og hva syns du om slike kampanjer?Nei |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Sv: Earth hour 2010 - skal du slå av lyset og hva syns du om slike kampanjer?Jeg glemte det.
|
|
|
#37 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Earth hour 2010 - skal du slå av lyset og hva syns du om slike kampanjer?Det var planen, ja, men vi kom ikke på det før kl.21 så det ble et forsinket mørke her. Til gjengjeld bruker vi å ha lyset/elektriske maskiner (foruten PC) av hele kvelden på disse markeringene så jeg satser på at kloden stod i de første 30 minuttene. Det viktigste er likevel at vi har dette in mente hele resten av året, og tar de nødvendige hensyn da. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Earth hour 2010 - skal du slå av lyset og hva syns du om slike kampanjer?Jeg liker symbolikken. Gutta og jeg brukte det første kvarteret på å diskutere hvordan vi kunne være mer miljø- og energibevisste hele tiden, ikke bare denne ene timen. Resten av tiden krøllet vi oss sammen i sofaen med pledd og høytlesing fra Hobbiten, og hadde det riktig hyggelig. Mange av naboene slukket også lys, og det var litt stas å kikke utover den mørke gata vår. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Sv: Earth hour 2010 - skal du slå av lyset og hva syns du om slike kampanjer?Vi slo av alt lys, men hadde riktig nok TV'n på. Jeg har forsåvidt sansen for en slik fellesgest i forhold til det å sette fokus på saken. Men det er jo det vi gjør i hverdagen som teller, og jeg er bittelitt redd for at mange kan synes de har ytt sitt bidrag nå, og ferdig med det.
|
|
|
#40 |
|
I mål
|
Sv: Earth hour 2010 - skal du slå av lyset og hva syns du om slike kampanjer?Jeg kan like anledningen til å prate om dette med barna, som Kajia for eksempel skisserer. Hadde junior her i huset vært stor nok til å få det med seg, hadde vi fulgt opp. Jeg innrømmer jeg synes det blir bittelitt pussig med alle som prøver å følge det, men ikke greier slå av alt lys, tv og pc - det hadde bekymret meg på generell basis. Skulle jeg vært med, skulle jeg vel klart å ta alt den lille timen. |
|
|
|
![]() |
|
|