|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når gir dere påskeeggene?Vi har brukt påskeaften, men i år får de ekstra stort egg fordi farmor har kommet med noen greier i tillegg til deg jeg har ordnet (ikke bare godter), så jeg tror vi tar det enten skjærtorsdag eller langfredag. Vet ikke helt.
|
|
|
#2 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Når gir dere påskeeggene?Vi har som regel eggejakt i hagen påskeaften, men besteforeldre og sånt gir jo påskeegg tidligere ifb besøk etc, så det blir ofte før det også.
|
|
|
#3 |
|
Originala
|
Sv: Når gir dere påskeeggene?Selv er jeg vant til at påskeegget gis ut påskeaften, men det har blitt til at vi har gitt det til barna på skjærtorsdag. Dette fordi vi noen ganger har dratt hjem fra hytta allerede påskeaften eller senest 1. påskedag. Derfor har vi latt dem gå ut på påskeegg-jakt skjærtorsdag. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Når gir dere påskeeggene?Vi har hatt eggjakt på påskeaften (på morgenen) mange nok år nå til at jeg tror vi kan kalle det en tradisjon.
|
|
|
#7 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Når gir dere påskeeggene?Mine fikk eggene i går, slik at de kunne spise litt lørdagsgodt.
|
|
|
|
#8 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Hvor: Buskerud
Sv: Når gir dere påskeeggene?Det skal hentes hos oldemora idag, så det blir vel idag da. Nytter ikke å gjemme det nå. Skal lage en strategi når jeg ser størrelse og innhold
|
|
|
|
#10 |
|
Ferdig!
Sv: Når gir dere påskeeggene?Påskeaften morgen. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Latsabb
![]() ![]() ![]() |
Sv: Når gir dere påskeeggene?Jeg vokste opp med påskeeggutlevering på påskeaften, men når jeg fikk unger selv innførte jeg påskeeggjakt på skjærtorsdag. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
![]() |
Sv: Når gir dere påskeeggene?Jeg fikk alltid påskeegget på 1.påskedag. Er ikke sikker på når jeg skal gi det til barna i år, vi er på hytta frå ons-lør så det blir nok når vi er der.
|
|
|
#14 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Når gir dere påskeeggene?Vi går på tur, så gjemmer jeg dem og da må de lete. Det forutsetter jo ok vær, så vi går litt etter værmeldinga her i huset. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når gir dere påskeeggene?Vi har skikkelig skattejakt med kart som haren har postet i postkassen |
|
|
|
|
|
#16 |
|
ræv med ører
Sv: Når gir dere påskeeggene?Det ville ikke falt meg inn å legge restriksjoner på hvor mange dager unga får spise på påskeegget sitt, jeg kjenner at denne tanken er helt fjern for meg.
|
|
|
#17 |
|
Den som gir seg...
Sv: Når gir dere påskeeggene?Her er det skattekart og opplegg for å finne eggene på selveste påskeaften. Barna gleder seg veldig og jeg gleder meg over at de setter så stor pris på akkurat dette.
|
|
|
#18 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Når gir dere påskeeggene?Han har fått på påskeaften, men jeg lurer på om han skal få det litt før i år. Han spiser veldig lite godteri, i grunnen. Så om det skal bli spist opp, må han få litt tid på seg.
|
![]() |
|
|