|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Superbasinella
|
![]() Sv: Å invitere til besøkSom de andre skriver, en sms kan fort oversees eller glemmes. Kanskje hun har glemt mobilen en annen plass? Jeg hadde kanskje reagert om hun ikke hadde svart på en dag eller to. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å invitere til besøk
Samme her. I min bok går det på normal høflighet. Men det vet jo mine venner også, så de pleier heldigvis å svare, enten på sms, msn eller andre steder, eller de ringer for å svare.
![]() |
#24 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
#25 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Å invitere til besøkDet er da helt normalt å ikke se en SMS før etter mange timer. Det er da også helt normalt å vente med å svare til man har avklart med partner eller øvrig familie om det passer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() Sv: Å invitere i besøkOm jeg er på jobb og får sms som ikke er viktig så ser jeg kanskje på den med et halvt øye og tenker at jeg skal svare senere. Og senere kan være 2 dager etter på
![]() |
#27 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#28 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Å invitere til besøkJeg kan gå en hel dag uten å se på mobilen min. Og uten å vite hvor den ligger. Særlig i ferier. Jeg har mobil for at jeg skal få tak i andre, ikke for at andre skal få tak i meg.
![]() |
![]() |
#29 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Å invitere til besøkMen som regel vet man da dette om venner, om de er typen som er veldig tilgjengelig på mobil eller ikke? Jeg vet iallefall hvem av mine venner som ofte svarer raskt, og hvem som ikke trenger svarer på en dag eller to.
![]() |
#30 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Live and let live
|
![]() Sv: Å invitere til besøkJeg er også ganske svimete med sms-er. Telefonen er eldgammel og ødelagt og uten dekning diverse steder, sms-er kommer senere inn enn de skal, og jeg glemmer telefonen i vesken til dagen etterpå, eller kanskje til og med to dager. Jeg synes det er kjekt om folk ringer og hører om jeg ikke svarer og ikke går ut i fra at jeg er uhøflig. (Men nå vet de fleste i min omgangskrets om dette etterhvert heldigvis. )
![]() |
#32 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Å invitere til besøkJeg går ikke ut fra automatisk at folk er uhøflige om de ikke svarer. Jeg synes det er uhøflig å ikke GIDDE å svare på en sms med konkrete spørsmål, det kunne ikke falt meg inn å la være å svare. Men om noen ikke svarer meg, går jeg ut fra at de ikke har sett det eller ikke fått smsen, så da etterlyser jeg svar etter en stund, enten med ny sms eller tlf eller lignende. Har liksom ikke vært borti så mange problemer rundt dette.
![]() |
|
|