|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Dine aller beste London-tipsShopping er glimrende på Kensington High street, der er alle de samme butikkene som på Oxford street, men i litt mindre størrelse, og litt færre mennesker, og det er virkelig hyggelig i gatene, og du kan bevege deg mot Kensington palace og Hyde Park. I tillegg ligger jo Harrods i Kensington, og der bør man innom i matavdelingen. Det er så lekkert, og man kan jo ta lunsjen der også - det er flere små serveringssteder inne i mathallen.
|
|
|
#2 |
|
|
Sv: Dine aller beste London-tipsFinn dere noe som ligger i grei avstand fra flytogene. Lander dere på Heatrow eller Gatwick?
|
|
|
#3 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dine aller beste London-tips
hehe, pussig at du nevner det, nå har jeg akkurat booket på et hotell som skal være 2min gange fra gatwick flytoget, samt 4-stjerners hotell, ikke ille pris sammenlignet med andre med samme anbefalingsrating på booking.com. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Fortynnet
|
Sv: Dine aller beste London-tipsJeg vil anbefale Aschehougs reiseguide/kartbok "Gatelangs" London. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Sv: Dine aller beste London-tipsDet er minibank på flyplassen, og absolutt alle steder tar kort, så det er ikke noe must å veksle penger før dere drar. Jeg pleier å ha med meg passet i veska, og legger minst ett kort et annet sted enn i lommeboka, men ofte i veska. Jeg er ikke så redd for veskenappere når jeg er ute å reiser, men så er jeg reisevant også, og passer godt på.
Absolutt.
|
|
|
#6 |
|
Fortynnet
|
Sv: Dine aller beste London-tipsJeg har også et par av Gyldendals, men de er mye tyngre å bære på og har ikke de geniale utbrettkartene så vidt jeg husker. Så til å ha med seg rundt syns jeg "Gatelangs" er mye greiere. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
De er litt tung og har ikke utbrettkart, men til gjengjeld har den mye bedre kart enn jeg har sett i noen andre guidebøker. Spesielt om man skal bittelitt utenfor turistallfarvei. Jeg syns i tillegg det er greit å ha all infoen den gir lett tilgjengelig. Det er selvfølgelig en smaksak.
|
|
|
#8 |
|
ekstremt trøtt
|
Vi har kjøpt gatelangs og jeg syns den virker bra. Jeg kjøpte den pga kartene som virket veldig enkle og greie.
|
|
|
#9 |
|
Textrovert
|
Sv: Dine aller beste London-tipsForhåndsbestilling på Madame Tussauds er et must. Mamma og jeg hadde forhåndsbestilt og gikk rett forbi køa som var uendelig lang.
|
|
|
#10 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Det var lurt |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Javel?
hvordan forhåndsbestiller man? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Ta en titt på hjemmesidene til museet - du finner sikkert noe der om forhåndsbestilling av billetter
|
|
|
#14 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Dine aller beste London-tipsRipley's Belive It or Not var også ganske artig. Ligger ved Picadelly Circus, der Rock Circus lå før. Rett ved inngangen ligger også Cinnabon, fantastisk seige og gode kanelboller.
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Dine aller beste London-tips"Gatelangs" har jeg brukt i både Paris, London og Stockholm, og de reisehåndbøkene er et must for meg nå. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
Sv: Dine aller beste London-tipsGatelangs er geniale og enkle å orientere seg i. Har brukt med i mange byer, og er stadig like fornøyd etter siste turen til Paris.
|
|
|
#17 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Dine aller beste London-tipsHvis dere er interessert i naturfag er både Science Museum og Natural History Museum veldig flotte. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Javel?
Sv: Dine aller beste London-tipsMå bare nok en gang takke for alle supre tips!!! |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Snikende tiger
|
Sv: Dine aller beste London-tipsUnngå Mdm Tussauds i helgen om du klarer. :sliten: Vi var der i går, og kunne knapt se kjendisdukkene, det var så mye folk i det rommet. Men det funket supert å bestille billetter på forhånd.
|
|
|
#20 |
|
Sær og kresen
Sv: Dine aller beste London-tipsDa er tur bestilt for min datter, meg og min mor i slutten av juni, så her suger jeg tipsene til meg (selv om jeg har vært i London noen ganger nå). (Kilde: youtube.com) (Kilde: (Kilde: youtube.com)
|
![]() |
|
|