Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sulter det folk i Norge?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-10, 14:05   #21
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sulter det folk i Norge?

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Slike ting som det jeg sa? Eller statusen som Floksa siktet til i HI?

FB-statusen. Sorry, det ble litt uklart.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 14:05   #22
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt sikker på at jeg har familiemedlemmer som kommer til å ha det der i statusfeltet sitt ..... og ja, de stemmer frp. De samme folkene tror heller ikke på global oppvarming.

Gammel 12-04-10, 14:11   #23
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

FB-statusen. Sorry, det ble litt uklart.

Gammel 12-04-10, 14:21   #24
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg er helt sikker på at jeg har familiemedlemmer som kommer til å ha det der i statusfeltet sitt ..... og ja, de stemmer frp. De samme folkene tror heller ikke på global oppvarming.

Samme her du.

Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 14:24   #25
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Det som er litt paradoksalt er at jeg oppfatter at folk som skriver slike ting i signaturen sin ofte stemmer frp, vil ha mer til seg selv, og er absolutt ikke med på en del godene-greie, så lenge de ikke nyter godt av det selv.

Nettopp derfor reagerer jeg stort sett bare med oppgitthet på denne typen utsagn. De som kommer med denslags, er stort sett ikke villige til å se andre løsninger enn å kutte i nødhjelp, kultur og annet "tull". Og at fattigdomsbekjempelse ikke er forenlig med skatteletter og lavere avgifter på "luksusvarer" som alkohol og bensin, gjør dem provoserte.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 14:34   #26
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har fleire på lista som har den i statusen sin, om dei stemmer FRP aner eg ikkje. Men tipper dei er ekstremt fornøgd med seg sjølv over at dei har engasjert seg, så no kan dei drikka latten sin med god samvittighet.

Og når da er sagt, så ja, eg meiner gamle folk har rett på så pass respekt at dei får enerom og privatliv.

Gammel 12-04-10, 14:36   #27
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det som er litt paradoksalt er at jeg oppfatter at folk som skriver slike ting i signaturen sin ofte stemmer frp, vil ha mer til seg selv, og er absolutt ikke med på en del godene-greie, så lenge de ikke nyter godt av det selv.

Nei, du vil ikke si det?

Jeg klarer jo ikke dy meg, så jeg må bare inn og kommentere når mine bekjente på FB plutselig stiller med den statusen. Ok, staten Norge er muligens ikke 100% perfekt, men fy søren så godt de aller fleste av oss har det her i landet.

Sist redigert av Inagh : 12-04-10 kl 14:42.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 14:38   #28
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Nei, du vil ikke si det?

Jeg klarer jo ikke dy meg, så jeg må bare inn og kommentere når mine bekjente på FP plutselig stiller med den statusen. Ok, staten Norge er muligens ikke 100% perfekt, men fy søren så godt de aller fleste av oss har det her i landet.

Gammel 12-04-10, 14:41   #29
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg for min del har gått sulten til sengs mer enn en gang og vet godt hvordan first price smaker. (Kan anbefale maisen og avbefale osten, mens jeg er i gang.)

Dette skyldtes da at jeg valgte å kjøpe ut en eksmann av et hus som gjorde at økonomien ble tøyd til bristepunktet en lang stund.

Så ja, det finnes de som er sultne når de legger ser. Men for mange av disse er det da et spørsmål om prioritering.

Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 14:42   #30
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Wooops...

Gammel 12-04-10, 14:58   #31
Minty

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Men er enerom på pleietrengende eldre noe alle bør ha krav på?
Er det/ bør det være en del av "grunnpakka" til Staten Norge?

Jeg synes det, ja. Jeg synes det er uverdig at folk skal måtte gå livets slutt i møte liggende på en gang.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 15:05   #32
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det finnes folk som sulter i Norge. Det forekommer saker hvor eldre har mer eller mindre sultet i hjel, både hjemme og på sykehjem. De får ikke i seg mat, og får for lite tilsyn og hjelp.

Jeg skjønner jo også at det forekommer, men det er da ikke noe Staten legger opp til og ønsker? Det dreier seg om dårlig ledelse, dårlige fagarbeidere og sviktende rutiner ja?

Når det gjelder barn mener jeg å ha lest at det er en god del barn som lever under fattigdomsgrensen. Husker ikke tall. Men det er en del. En del av dem kommer kanskje fra familier hvor de voksne har tatt feile valg (rus, for eksempel), men det er jo ikke noe barna har valgt.

Men her har vi jo allerede et sikkerhetsnett som heter barnevernet?

Vi har folk i kø for medisinsk behandling, og for sykehjemsplasser. Eldre bor hjemme og får hjelp av hjemmehjelpen til å varme "Fjordland"-middager, og til å sette fram medisiner. Mange av dem burde vært på sykehjem. Det ligger folk i gangene på sykehusene, som kommunene burde tatt i mot, men som de ikke har plass til. Folk dør i både sykehuskø og i kø for sykehjemsplass.

Men skal vi ha en slik overkapasitet at vi aldri har kø og aldri har korridorpasienter ( som er et helt marginalt problem altså, jeg har nemlig sjekket opp tallene på akkurat det) så vil jo Norske sykehus virkelig koste flesk!!

Det er mange mentalt syke som ikke får hjelp. Mange av dem fordi de ikke vil ha hjelp, og tvang sitter langt inne i norsk helsevesen. Det finnes rusmisbrukere som ønsker hjelp, men ikke får det.

Det er mye elendighet i Norge.

Er det mye?

Men samtidig mener jeg at vi har mye bra i Norge. Og at av og til er folk rett og slett for kravstore, og tar for lite ansvar selv.[/quote]

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 15:05   #33
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Samtlige av mine "venner" fra bygda jeg kommer fra satte denne på FB statusen sin i går. Jeg bare svarte med å sette "x ønsker at alle egoister som mener at verdens rikeste land ikke kan bruke 0.89% av årlig BNP på å hjelpe verdens fattigeste sletter meg som venn". Funket som bare det.
Det er bare pinlig og flaut med så dumme folk.

Gammel 12-04-10, 15:06   #34
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Kult, Lisa, den adopterer jeg!

Gammel 12-04-10, 15:09   #35
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minty, her.

Jeg synes det, ja. Jeg synes det er uverdig at folk skal måtte gå livets slutt i møte liggende på en gang.

Nja, jeg er litt delt der. Jeg føler ikke selv at jeg har samvittighet til å kreve å få dø i ensomhet, når jeg dør gammel og mett av dage.
Med kunnskapen om at nyfødte barn dør av sult på andre siden av kloden
og kvinner dør av bagateller i barselseng.
Da vil jeg heller dø på tomannsrom også kan de pengene gå til noen som trenger det mer.
Men på gangen vil jeg ikke dø. Det er jeg enig i.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 15:13   #36
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Men hvor mange er det som ligger døende i korridoren her i landet, sånn egentlig?

Nå har jeg takk og lov opplevd svært få dødsfall i nær familie ennå, men i de tilfellene det har skjedd, har det alltid skjedd i verdige forhold, på et enerom, med familien samlet rundt senga...

Gammel 12-04-10, 15:26   #37
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Tar det som et godt tegn at jeg ennå ikke har sett denne statusen på fb. Håper det fortsetter slik....

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 15:29   #38
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Samtlige av mine "venner" fra bygda jeg kommer fra satte denne på FB statusen sin i går. Jeg bare svarte med å sette "x ønsker at alle egoister som mener at verdens rikeste land ikke kan bruke 0.89% av årlig BNP på å hjelpe verdens fattigeste sletter meg som venn". Funket som bare det.
Det er bare pinlig og flaut med så dumme folk.

Ingen av mine venner har brukt den statusen enda, men om noen gjør har jeg svaret klart
Genialt

Gammel 12-04-10, 15:32   #39
Minty

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Nja, jeg er litt delt der. Jeg føler ikke selv at jeg har samvittighet til å kreve å få dø i ensomhet, når jeg dør gammel og mett av dage.
Med kunnskapen om at nyfødte barn dør av sult på andre siden av kloden
og kvinner dør av bagateller i barselseng.
Da vil jeg heller dø på tomannsrom også kan de pengene gå til noen som trenger det mer.
Men på gangen vil jeg ikke dø. Det er jeg enig i.

Og jeg synes at Norge har råd til begge deler. Gikk litt fort innledningsvis her.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 16:45   #40
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Den der meldingen irriterte meg i går også. Prøvde å argumentere med vedkommende men det gikk ikke inn. Det blir for dumt å poste noe sånt. Jeg prøvde å stille spørsmål hva h*n mente med det og ble ikke noe mer klok av svaret.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:13.