Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sulter det folk i Norge?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-10, 14:43   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sulter det folk i Norge?

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Norge er så rik at med rett fordeling skulle ingen behøve å være fattige.

Det som er litt paradoksalt er at jeg oppfatter at folk som skriver slike ting i signaturen sin ofte stemmer frp, vil ha mer til seg selv, og er absolutt ikke med på en del godene-greie, så lenge de ikke nyter godt av det selv.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 14:46   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det som er litt paradoksalt er at jeg oppfatter at folk som skriver slike ting i signaturen sin ofte stemmer frp, vil ha mer til seg selv, og er absolutt ikke med på en del godene-greie, så lenge de ikke nyter godt av det selv.

Du også?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 14:48   #3
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo den biten her jeg strever med å forstå, nettopp fordi det er i en slik sammenheng statusen dukket opp. Hadde det vært en hardbarket kommunist kunne jeg nok sett annerledes på det.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 14:51   #4
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Kanskje hun sikter til denne statusen?

Sitat:

Skam deg Stoltenberg og Norge.....Vi har barn som går til sengs uten mat.. Eldre som går uten medisin.....Mentalt syke uten behandling.... Militære uten riktig og nok utstyr......enda sender vi millioner til andre land før vi hjelper vårt eget... 99% av befolkningen har ikke mot til å kopiere og reposte denne!!!!..... jeg er en av de 1% som tørr og si ifra.

Sånn som dette gjør meg kvalm. "Alle i Norge (ja, unntatt de som er innvandrere og sånn så klart) skal ha det perfekt før vi skal gi noe som helst til andre!" Ja, det er ting som ikke fungerer som det skal i Norge, men i det store og hele har vi vunnet i Lotto vi som er så heldige å bli født i et land med så mange ressurser, et omfattende velferdssystem osv. Det finnes fattigdom i Norge, men som Floksa viser er det mange som defineres under fattigdomsgrensen som ikke nødvendigvis opplever fattigdom, og vi har mange systemer som skal hjelpe de som trenger hjelp.

Jepp.

Gammel 12-04-10, 15:02   #5
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Slike ting som det jeg sa? Eller statusen som Floksa siktet til i HI?

Gammel 12-04-10, 15:05   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Slike ting som det jeg sa? Eller statusen som Floksa siktet til i HI?

FB-statusen. Sorry, det ble litt uklart.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 15:11   #7
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

FB-statusen. Sorry, det ble litt uklart.

Gammel 12-04-10, 20:38   #8
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Den statusen irriterte meg også. JA det er helt sikkert mye som kan gjøres bedre her hjemme på bjerget, men ærlig talt - det å bli født i Norge er vel egentlig bedre enn å vinne i Lotto. Så er det eneste vi stort sett gjør å sutre. Ja, ting kan bli bedre, men det å sette svake grupper opp mot hverandre på den måten synes jeg er smakløst. Og jeg tror også at de som skriver dette, helst skulle hatt disse pengene selv.

Jeg har forresten en på vennelista mi som er aktiv FrP-politiker, hun har ikke skrevet noe av dette (men er enig i at det nok ganske sikkert dreier som en den jevne FrP-velger) Jeg ser på henne som unntaket som bekrefter regelen, da hun er særdeles oppegående og initiativrik.

Gammel 12-04-10, 15:24   #9
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Nettopp derfor reagerer jeg stort sett bare med oppgitthet på denne typen utsagn. De som kommer med denslags, er stort sett ikke villige til å se andre løsninger enn å kutte i nødhjelp, kultur og annet "tull". Og at fattigdomsbekjempelse ikke er forenlig med skatteletter og lavere avgifter på "luksusvarer" som alkohol og bensin, gjør dem provoserte.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 15:36   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, du vil ikke si det?

Jeg klarer jo ikke dy meg, så jeg må bare inn og kommentere når mine bekjente på FB plutselig stiller med den statusen. Ok, staten Norge er muligens ikke 100% perfekt, men fy søren så godt de aller fleste av oss har det her i landet.

Sist redigert av Inagh : 12-04-10 kl 15:42.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 15:38   #11
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Nei, du vil ikke si det?

Jeg klarer jo ikke dy meg, så jeg må bare inn og kommentere når mine bekjente på FP plutselig stiller med den statusen. Ok, staten Norge er muligens ikke 100% perfekt, men fy søren så godt de aller fleste av oss har det her i landet.

Gammel 12-04-10, 15:42   #12
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Wooops...

Gammel 12-04-10, 20:09   #13
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Heh, merkelig, jeg har samme inntrykket.

Gammel 12-04-10, 20:41   #14
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

My thoughts exactly.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 14:51   #15
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble mildt sagt litt paff når en i nær familie hadde den i signaturen sin i går. Jeg tenkte Frp med en gang.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 15:00   #16
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg ble mildt sagt litt paff når en i nær familie hadde den i signaturen sin i går. Jeg tenkte Frp med en gang.

Flere av mine slektinger har denne statusen nå ja og de fleste av dem stemmer Frp.

Gammel 12-04-10, 15:05   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt sikker på at jeg har familiemedlemmer som kommer til å ha det der i statusfeltet sitt ..... og ja, de stemmer frp. De samme folkene tror heller ikke på global oppvarming.

Gammel 12-04-10, 15:21   #18
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg er helt sikker på at jeg har familiemedlemmer som kommer til å ha det der i statusfeltet sitt ..... og ja, de stemmer frp. De samme folkene tror heller ikke på global oppvarming.

Samme her du.

Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 15:34   #19
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har fleire på lista som har den i statusen sin, om dei stemmer FRP aner eg ikkje. Men tipper dei er ekstremt fornøgd med seg sjølv over at dei har engasjert seg, så no kan dei drikka latten sin med god samvittighet.

Og når da er sagt, så ja, eg meiner gamle folk har rett på så pass respekt at dei får enerom og privatliv.

Gammel 12-04-10, 15:41   #20
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg for min del har gått sulten til sengs mer enn en gang og vet godt hvordan first price smaker. (Kan anbefale maisen og avbefale osten, mens jeg er i gang.)

Dette skyldtes da at jeg valgte å kjøpe ut en eksmann av et hus som gjorde at økonomien ble tøyd til bristepunktet en lang stund.

Så ja, det finnes de som er sultne når de legger ser. Men for mange av disse er det da et spørsmål om prioritering.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:03.