|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: Sulter det folk i Norge?
Det som er litt paradoksalt er at jeg oppfatter at folk som skriver slike ting i signaturen sin ofte stemmer frp, vil ha mer til seg selv, og er absolutt ikke med på en del godene-greie, så lenge de ikke nyter godt av det selv.
|
|
|
#2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#4 |
|
This is normal!
|
Sånn som dette gjør meg kvalm. "Alle i Norge (ja, unntatt de som er innvandrere og sånn så klart) skal ha det perfekt før vi skal gi noe som helst til andre!" Ja, det er ting som ikke fungerer som det skal i Norge, men i det store og hele har vi vunnet i Lotto vi som er så heldige å bli født i et land med så mange ressurser, et omfattende velferdssystem osv. Det finnes fattigdom i Norge, men som Floksa viser er det mange som defineres under fattigdomsgrensen som ikke nødvendigvis opplever fattigdom, og vi har mange systemer som skal hjelpe de som trenger hjelp.
Jepp.
|
|
|
|
#5 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Slike ting som det jeg sa? Eller statusen som Floksa siktet til i HI?
|
|
|
#8 |
|
Off the map.
|
Sv: Sulter det folk i Norge?Den statusen irriterte meg også. JA det er helt sikkert mye som kan gjøres bedre her hjemme på bjerget, men ærlig talt - det å bli født i Norge er vel egentlig bedre enn å vinne i Lotto. Så er det eneste vi stort sett gjør å sutre. Ja, ting kan bli bedre, men det å sette svake grupper opp mot hverandre på den måten synes jeg er smakløst. Og jeg tror også at de som skriver dette, helst skulle hatt disse pengene selv.
|
|
|
#9 |
|
geskjeftig
|
Nettopp derfor reagerer jeg stort sett bare med oppgitthet på denne typen utsagn. De som kommer med denslags, er stort sett ikke villige til å se andre løsninger enn å kutte i nødhjelp, kultur og annet "tull". Og at fattigdomsbekjempelse ikke er forenlig med skatteletter og lavere avgifter på "luksusvarer" som alkohol og bensin, gjør dem provoserte.
|
|
|
#10 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Nei, du vil ikke si det?
What doesn't kill you, makes you stranger. Sist redigert av Inagh : 12-04-10 kl 15:42. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
This is normal!
|
|
|
|
|
#13 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Heh, merkelig, jeg har samme inntrykket.
|
|
|
|
#14 |
|
Har fått nytt nick
|
My thoughts exactly. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Sulter det folk i Norge?Jeg ble mildt sagt litt paff når en i nær familie hadde den i signaturen sin i går. Jeg tenkte Frp med en gang. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Flere av mine slektinger har denne statusen nå ja og de fleste av dem stemmer Frp.
|
|
|
#17 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Sulter det folk i Norge?Jeg er helt sikker på at jeg har familiemedlemmer som kommer til å ha det der i statusfeltet sitt ..... og ja, de stemmer frp. De samme folkene tror heller ikke på global oppvarming.
|
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Samme her du. |
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Sulter det folk i Norge?Har fleire på lista som har den i statusen sin, om dei stemmer FRP aner eg ikkje. Men tipper dei er ekstremt fornøgd med seg sjølv over at dei har engasjert seg, så no kan dei drikka latten sin med god samvittighet.
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Sv: Sulter det folk i Norge?Jeg for min del har gått sulten til sengs mer enn en gang og vet godt hvordan first price smaker. (Kan anbefale maisen og avbefale osten, mens jeg er i gang.) |
|
![]() |
|
|