|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Jeg har sittet i FAU i barnehagen et par år, vært trinnkontakt for klassen til eldste og gjort unna to år som kasserer i FAU på skolen. Mannen har også vært med i FAU i barnehagen en periode samt at han har vært foreldrekontakt for fotball-laget til eldstejenta
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Angående å ha foreldre som trenere for barnelag, så er det faktisk noe jeg er litt i mot på prinsipielt grunnlag. Jeg har fått mer sansen for sportsklubber som også tar de små seriøst, og bruker trenere som kan håndtere barn, både pedagogisk og med tanke på fysikk, enn velmenende foreldre uten altfor mye kunnskap.
|
|
|
#3 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?
Jeg tror ikke noen er uenig med deg i det. Det er vel heller ikke veldig mange foreldre som brenner for å bruke to ettermiddager i uken og annehver helg på fotballtreninger og cuper. Det handler om penger, og profesjonelle trenere som har tid til/lyst til å trene gratis vokser ikke på trær. Heller velmenende foreldre enn ingen fritidstilbud i det hele tatt. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Der Glitterbarnet gikk på skøyteskole var det klubbens sportslige trener som ledet denne. Han hadde selvsagt med seg undertrenere som var eldre barn og et par foreldre, men han hadde ansvaret for opplegget, og det syns jeg fungerte fint. Da regner jeg med at lønnen hans også dekket dette. Jeg ser at det kanskje er lettere i store byer, eller i store klubber, som har alt fra A-lag til knøttegreier. Bor man på et lite sted er det nok vanskelig å ansette en trener ja.
|
|
|
#5 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Ja, vi bor på et lite sted og om ungene skal være med på fotballaget her, må en av foreldrene binde seg til å stille som trener en periode, og mannen spiller fotball flere kvelder i uka selv og har rett og slett ikke tid, så eldste får ikke blitt med på laget. Får se til neste år.
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. Sist redigert av Dixie Diner : 13-04-10 kl 13:12. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ferdig!
Sportsklubben jeg er involvert i tar de små på alvor. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Textrovert
|
Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Det er ikke naturlig å ta et år i FAU. Det er da rett og slett for mange foreldre til at alle kan ta et år der. Jeg har aldri vært med i FAU og har heller aldri blitt spurt om å være med. Det finnes nok av ivrige foreldre som melder sin interesse, ofte også i forkant av valgprosessen.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Nå har jeg et barn som spiller fotball, så det er klart jeg stiller opp og hjelper til når kampene arrangeres på "hjemmebane", dvs vårt lokale anlegg i regi av vår klubb. Selger vafler og diverse, klær etc.
|
|
|
#9 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Jeg er hjelpetrener på fotballaget til guttungen, jeg står kioskvakt når (alltid de samme) andre foreldre "sluntrer unna", jeg lager kaker når de andre foreldrene sluntrer unna, jeg organiserer klassetreff, og har meldt meg frivillig som klassekontakt flere år på rad for klassen til begge ungene. Og i tillegg deltar jeg på alt av dugnader i forhold til aktiviteter relatert til ungene. Så ja, jeg tillater meg til å si at jeg gjør min del av "gratisarbeid". |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?For tiden er jeg lagleder for håndballaget LilleVenn spiller på, jeg sitter i stryret for fotballen hun deltar i, jeg er lagleder for håndballaget jeg selv spiller på, er med i gruppen som arrangerer sosiale greier på jobb og er gruppeleder for en av gruppene i idrettslaget på jobb (ikke mye arbeid..). Så ja, jeg synes vel at jeg har nok for tiden... |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Aktiv
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Akkurat nå sitter jeg som kasserer i styret i korpset som jeg selv spiller i, og deltar selvfølgelig på en del dugnader i løpet av året der. Mannen sitter i styret i borettslaget for n'te året på rad, pluss at han er litt engasjert politisk. Han har også hatt et år i FAU i barnehagen
|
|
|
|
#12 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Jeg har telefonskrekk og er litt sjenert overfor nye folk, noe som gjør meg litt lite egnet til FAU og sånt.
|
|
|
#13 |
|
Superduperaktiv
Hvor: Vestlandet
![]() ![]() ![]() |
Her er jeg også...
|
|
|
|
#14 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Jeg har siden tidlig skolealder vært med i elevråd, skoleutvalg, Operasjon Dagsverk(til og med Russepresident
Så absolutt, men det begynner å bli litt mange som prøver å kjøpe seg fri, og da kan det være vanskelig å drive ulike aktiviteter fordi det ofte er avhengig av at det er mange foreldre som må stille opp.
|
|
|
#15 |
|
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Ja jeg deltar i frivillige aktiviteter helt uten å få betalt for det. (Som Glitter så har jeg også en karriere, jeg bor midt i byen, jeg føler meg dog ikke så trendy om dagen
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Jeg innrømmer glatt at jeg unngår dugnader så godt jeg kan. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Textrovert
|
Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Jeg sender helst mannen. Jeg er ikke noe praktisk anlagt, så det er veldig mange typiske dugnadsting jeg ikke så veldig flink til.
|
|
|
#18 |
|
Audacious
|
Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Jeg har verv i fagforening, politisk parti og livssynsorganisasjon, alt sammen ubetalt. (Dvs. noe fagforening skjer i arbeidstida, men ingen gjør jo jobben min når jeg er på møter...). Jeg har sittet som foreldrerepresentant i barnehagen til ungene i to år.
|
|
|
#19 |
|
Textrovert
|
Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Jeg tror rett og slett ikke jeg mener nok om ting til å la meg engasjere så mye.
|
|
|
#20 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Dugnad i borettslaget og barnehagen er vel det eneste. Jeg har vært i foreldreutvalget i barnehagen i to, så der har jeg og så sannelig bidratt.
|
![]() |
|
|