|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Glamorøs
|
Sv: Eia og Hjernevask - intelligensforskjeller mellom raser
Ja, jeg skjønte det, men det er også en av tingene jeg tar opp i hovedinnlegget.
At en slik taktikk som har han blitt kritisert for hele veien er lettere å avskrive som masing fra sure feminister og skrullete homser, men blir veldig synlig dårlig når han tar tak i noe som oppfattes som mer kritikkverdig.
|
|
|
#22 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Eia og Hjernevask - intelligensforskjeller mellom raserJeg ser ikke på dette som humorprogrammer. Den morsomme delen er de forskerne som sitter å sier at det er uinteressant hvorvidt det er biologiske forskjeller mellom kjønnene (utover kjønnsorganene). Jeg synes ikke det er uinteressant, og det gjør tydeligvis ikke Eia heller siden han gidder å lage programmer om dette.
|
|
|
|
#23 |
|
Passiv
|
Sv: Eia og Hjernevask - intelligensforskjeller mellom raserJeg syns det er veldig interessant jeg. Jeg har veldig lite peiling selv, og disse programmene ligger på et nivå som for meg er fattbart og hvor jeg føler at jeg skjønner litt og kan diskutere litt med jeg og. |
|
|
|
#24 |
|
intro
|
Enig, det er ikke humorprogrammer. Dessuten tror jeg Eia er temmelig glup.
|
|
|
|
#25 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg er veldig enig med smilefjes.
|
|
|
|
#26 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Min observarsjon gikk på at at det siste programmet hadde en litt annen taktikk (litt lignende vold-programmet), på den måten at vi fikk presentert tre posisjoner i stedet for to, og Eia plasserte seg i midten (sammen med Åmås, som de selvfølgelig ikke så seg tjent med å "kle av" i kjent stil).
|
|
|
#27 |
|
Glamorøs
|
Sv: Eia og Hjernevask - intelligensforskjeller mellom raserJeg har aldri sagt at det er humorprogram, men å påstå at det er et underholdningsprogram ser jeg ikke på som særlig radikalt altså. Det er det det er.
|
|
|
#28 |
|
intro
|
Det var kanskje dette som ble mistolket, da:
|
|
|
|
#29 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Dette er grunnen til at jeg trodde du følte at det var et humorprogram. At det er et underholdningsprogram er jeg helt enig i.
|
|
|
|
#30 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Eia og Hjernevask - intelligensforskjeller mellom raserJeg begynner dessuten å bli skikkelig lei av å høre Eia sverge at han ikke har noen bestemt politisk agenda. Om ikke annet må det etter hvert gå opp for han at han setter en, enten han vil eller ikke. Og det må han ta ansvaret for, som alle andre.
|
|
|
#31 |
|
Passiv
|
Sv: Eia og Hjernevask - intelligensforskjeller mellom raserDet er jeg enig i, Glitter. Hele serien bærer preg av at Eia forfølger sin egen teori og søker å få denne bekreftet - helst av engelsktalende forskere - fremfor at spørsmålet som stilles har en åpen utgang. |
|
|
|
#32 |
|
Glamorøs
|
Jeg ser at den kunne misforståes. Jeg står for øvrig på at han ikke greier å legge fra seg humor-Eia på de klippene jeg har sett.
|
|
|
#33 |
|
intro
|
Kanskje han er sånn?
|
|
|
|
#34 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Eia og Hjernevask - intelligensforskjeller mellom raserDet jeg synes programmene er flinke til er å danne grunnlag for videre debatt. Vi diskuterer Hjernevask i lunsjen nesten hver tirsdag, vi. Da diskuterer vi temaet de tok opp, ikke så mye selve programmet.
|
|
|
|
#35 |
|
Permakulturell
|
Basert på deler av første program og hele siste, sier jeg meg enig med smilefjes. Jeg synes det er viktig med forskning og åpenhet, men her drar han frem diskrediterte forskere og slenger grafer på skjermen som ingen aner hva baserer seg på, hvilket grunnlag som ligger bak.
|
|
|
#36 |
|
Sviiisj!!
|
Eia, da, motsier du deg selv, nå plutselig?!
|
|
|
#37 |
|
Permakulturell
|
|
|
|
#39 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#40 |
|
Off the map.
|
Sv: Eia og Hjernevask - intelligensforskjeller mellom raserHan har tatt opp mange interessante temaer, som aldri hadde blitt slike diskusjonstemaer hadde det ikke vært for dette programmet.
|
![]() |
|
|