|
|||||||
| Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?Iset: det er en fordel med liten sykkel når man lærer å sykle. Mye tryggere når man når med begge bena i bakken på hver side selv om man sitter på setet. Det er ofte vanskeligere lære på stor sykkel.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?Storesøster lærte å sykle ifjor. Da var hun 5,5 år. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Nov 2009
![]() |
Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?Jeg ser at inntrykket mitt stemmer, nemlig at det varierer veldig. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Textrovert
|
Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?Min sjuåring kan ikke sykle. Han har ikke lyst til å lære heller, men vi føler at det er på tide, så vi øver på det, men han er svært lite entusiastisk.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?
Sånn er det her også.
|
|
|
#6 |
|
I mål
|
Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?Jeg tror også mellom 4 og 7? De jeg kjenner som har vært 4, har vært særdeles ivrige, gjerne hatt eldre søsken. Kjenner mange som har lært det det året de ble 5, inkludert junior, som lærte det i forigårs |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Den som gir seg...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?Det varierer nok veldig. Her i huset har de tre eldste vært hhv 4, 4 og 3 1/2 år. De to yngste snuppene som nå er 7 1/2 år har blånektet å komme seg rundt på 2 hjul inntil denne våren. Men vips! Nå sykler de avsted i en fart så mor nesten ikke klarer å henge med i svingene.
|
|
|
#10 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?Storesøster lærte det da hun var 5 1/2 og mellombror var akkurat 5 år.
|
|
|
#11 |
|
Teller ned
Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?Mellom 4 og 7 er mitt inntrykk også, i hvert fall i forhold til barna i nabolaget. Storesøster syklet uten støttehjul da hun var 4 år og 4 mnd. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?Jeg har inntrykk av at det varierer veldig. I den gamle barnehagen var det en gjeng gutter som lærte å sykle allerede når de var 2,5, sikkert fordi de fikk ha med sykler i barnehagen. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?Poden lærte seg å sykle uten støttehjul noen uker før 4årsdagen. Mistemor på snart 4år har ennå støttehjul og trenger det nok hele sommeren, men hun er så liten av vekst at hun rekker ikke helt ned med foten på 12tommers sykkel. Skulle hatt en mindre sykkel, men det har vi ikke funnet.
|
|
|
#14 |
|
Sangfugl
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette er mitt inntrykk også. Her lærte storebror seg å sykle da han var ca 5, mens minstemor lærte det da hun var 3 år. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?Min gutt som akkurat har fylt seks kan så vidt holde seg i balanse, men synes ikke det er noe gøy. Jeg lurer på om sykkelen hans kanskje er litt for høy, og tenkte at jeg kanskje skulle kjøpe en litt lavere sykkel til ham. Det syntes han ikke var noe vits i, for han kom aldri til å sykle likevel, sa han i dag. Han har akkurat begynt på SFO hvor alle de andre gutta (bare 6 - det er en liten skole) sykler som bare det, og han føler seg nok litt ubekvem med det hele. Jeg er ikke helt sikker på hvor mye jeg skal presse ham heller, men tenker jo at det vil være fint for ham om han kunne mestre dette. Han er den eneste nye i klassen - alle de andre gutta kjenner hverandre fra før - og det virker ikke som om det er spesielt lett å få innpass.
|
|
|
#17 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?På meg virker det som om det varierer veldig.
|
|
|
#18 |
|
bits and pieces
|
Mamman var sta og forlangte å ta av støttehjula nå i juni var det vel. Og guttungen sykla avgårde han
|
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?Eldstejenta er seks og har nettopp lært å sykle. Storebroren er åtte og et halvt og blånekter. |
|
![]() |
|
|