Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du lyst til å fly med en gang flyene begynner å lette igjen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-10, 09:03   #21
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du lyst til å fly med en gang flyene begynner å lette igjen?

Tror ikke jeg hadde grublet noe på det, nei. Skal ut i fly neste helg.

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 09:05   #22
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei.

Men jeg har flyskrekk, og ønsker vel egentlig aldri å fly.

Likevel planlegger jeg mulig helgetur til Berlin, langhelg til London osv....

Hvor redd jeg enn er for å fly, så er jeg enda mer redd for aldri å kunne reise noe sted....

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 09:11   #23
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skal etter planen fly på mandag morgen, men har togbilletter til mandag ettermiddag dersom det ikke går fly.

Hvis det går fly, tar jeg det.

I min verden er det aldeles utopisk å reise utenlands uten barn, så det vet jeg ikke om jeg hadde gjort.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 11:43   #24
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Siden vi for øyeblikket bor i Storbritannia og er langt borte fra all familie og nære venner er jeg skeptisk til at en av oss skal bli sittende fast på andre siden av dammen. Jeg har derfor sagt til mannen som egentlig skal ut og fly på onsdag at jeg ikke vil han skal dra hvis situasjonen er veldig ustabil, altså at de åpner luftrommet pga en luke i askeskyen. Uka etterpå skal jeg etter planen ut og reise, og gjør samme vurderingen på egne vegne. Dette er virkelig en merkelig situasjon, helt uvant problemstilling.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 12:02   #25
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde turt å fly, men vurderingene hadde gått på om jeg kom meg hjem igjen eller ikke dersom det igjen ble flyforbud. *har ikke tid til å være lenge borte i innspurten av masteroppgaven*

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 13:27   #26
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har pakkereise til en middelhavsøy 3. mai, familie på 4.
Har tenkt tanken på om vi skal avbestille (og få refundert beløpet?) og heller ta en ukes togferie i Norge, med geiter og badeland.... Ingen som vet hvor lenge dette vil vare, især ikke om Kapla også vil koke over.
Men satser foreløpig på å dra altså.

Jeg hadde ikke flydd noe sted nå i nærmeste fremtid uten barna.
Vurderer å bestille tur til London alene i juni (en venninne som bor der) men avventer.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 13:53   #27
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja. Skulle reist hjem fra Kreta i natt. Reiser hjem saa snart vi tilbys transport.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 14:04   #28
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde reist, man kommer seg alltids hjem igjen på et vis, det tar bare litt lengre tid.

Gammel 18-04-10, 14:04   #29
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Tja, kommer an på hvor langt jeg skulle reist. Drømmemannen er nå strandet i New York, skulle kommet hjem torsdag. Når han endelig kommer hjem, om ikke så lenge håper vi, frister det ihvertfall ikke med langtur for noen av oss. Ville ihvertfall ikke reist ut av Europa.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 17:45   #30
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klarer ikke å bestemme meg.
Men har ikke lyst, altså. Det er jo så usikkert og uforutsigbart - kan lett se for meg at jeg ikke kommer til å kose meg og slappe av på tur når jeg ikke kan føle meg sikker på at jeg kommer meg tilbake til barn og jobb til avtalt tid.

Det dumme er jo at om de faktisk flyr på fredag, så får vi ingen refusjon. Samtidig slipper vi vel å betale hotellet om vi avbestiller nå. Men vi klarer jo ikke å bestemme oss.

Gammel 19-04-10, 17:48   #31
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Det kommer ann på om barna hadde vært med eller ikke og hvor jeg/vi hadde strandet i så tilfelle.

Gammel 19-04-10, 18:13   #32
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er fryktelig usikker på dette. Mannen og jeg skal (etter planen) fly til Finland på torsdag. Uten barna. Ikke altfor langt fra Finland til Norge, men langt nok til at jeg er usikker. Har ikke lyst til å risikere å komme hjem lenge etter planen. (Er også flyredd fra før, og kommer nok ikke til å slappe helt av, med tanke på farlige askeskyer).

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 16:28   #33
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I og med at jeg har en krisemaksimerende mor, har det i hele mitt voksne liv vært et poeng for meg å være det motsatte. Det som da av og til kan skje, er at jeg tar dårlige beslutninger den andre veien - altså at jeg skal være så "neidda, det er ikke noe problem!" at jeg tar ufornuftige beslutninger.

Er det egentlig noe ok gjort av oss å reise fra barna hos besteforeldrene når det faktisk ikke er så veldig usannsynlig at vi ikke kommer oss hjem som planlagt? Og med tanke på jobben også? Og er det noe særlig ok gjort mot barna å reise når det å være i fly er potensielt mer farefullt enn ellers?

Vær mine fornuftens røster!

(For min egen del, har jeg mistet lysten til å reise. Men jeg føler absolutt en forpliktelse mtp reisefølge, jubilant og denslags. Pluss at jeg gjerne vil være en sånn "Neidda, det er ikke noe problem!"-person. )

Sist redigert av Pebbles : 20-04-10 kl 16:34.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 16:31   #34
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trenger mer info. Hvor skal dere? Hvor lenge skal dere være borte? Hvor stort jubileum? Hvor nær er jubilanten? Hvem betaler? Dere eller jubilanten?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 16:33   #35
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg trenger mer info. Hvor skal dere? Hvor lenge skal dere være borte? Hvor stort jubileum? Hvor nær er jubilanten? Hvem betaler? Dere eller jubilanten?

Skottland, fredag til søndag. 40-års-lag. Mannen til min venninne. Vi betaler.

Gammel 20-04-10, 16:39   #36
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da skulle jeg avvente til torsdag og bestemme da. Er det mulig eller må ting bestemmes nå?

Gammel 20-04-10, 22:33   #37
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Da har vi tatt en beslutning - vi dropper turen.
Det gikk plutselig opp for meg at det er helt talentløst å begi seg ut på tur midt under en naturkatastrofe med viten og vilje.

Gammel 20-04-10, 23:17   #38
Solregn
Aktiv

Solregn sin avatar

Solregn er litt kulSolregn er litt kulSolregn er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg kjenner at jeg er glad for å ikke ha noen flytur i sikte dette året.

Som om jeg skulle ha sagt det selv.

Ikke fordi jeg er redd for at det skal skje noe mens flyet er i lufta, men fordi jeg ikke orker tanken på å sitte askefast et sted langt hjemmefra

Gammel 20-04-10, 23:19   #39
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Da har vi tatt en beslutning - vi dropper turen.
Det gikk plutselig opp for meg at det er helt talentløst å begi seg ut på tur midt under en naturkatastrofe med viten og vilje.

Det tror jeg var fornuftig, tross alt.

Gammel 20-04-10, 23:24   #40
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det var ganske godt oppsummert.

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:11.