|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
maler
|
![]() Sv: En familie med ulik søvnrytme/-mønsterVåre barn får forresten ikke lov til å stå opp før klokka 7. Hvis vi slipper opp der, står de opp i otta og bygger lego eller spiller på tv. Og blir sure og tverre utpå dagen. Men de ser på klokka når de våkner, og hvis det er for tidlig, legger de seg litt til. Det er forresten ikke lov til å vekke voksne før klokka 9 i helga med mindre det brenner eller tilsvarende katastrofer.
![]() |
#2 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En familie med ulik søvnrytme/-mønsterMinste her er veldig A-menneske. Oppe mellom 5 og 6. Eldste er oppe mellom 7 og 8. Håper iallefall minste snur etterhvert....Nå er klokka 7 og han vil veldig gjerne ut å leke,det er litt tidlig på en søndag....
![]() |
#3 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: En familie med ulik søvnrytme/-mønsterHer i huset er det en gjeng med b-mennesker.
![]() |
#4 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: En familie med ulik søvnrytme/-mønsterBåde Poden og jeg er A-menneske. Poden har jo ikke fylt 5 enda, men jeg håper at ved å "underbygge" A-siden hans, så fortsetter han å være det. Jeg liker det best sånn, selv om jeg skulle ønske han kunne sove litt lengre i helgene.
![]() |
#5 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En familie med ulik søvnrytme/-mønsterHer er jeg og barna A og mannen B. Barna er mer en A+.. Må si jeg er lei av å alltid stå opp med barna alene, både på nattetid og morgentid.
![]() |
#6 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En familie med ulik søvnrytme/-mønster
Mannen min er også ekstremt B mens jeg er noe midt mellom A og lett B, men han får da ikke sove som han vil fordet? Her deler vi likt, ser ingen grunn til at JEG skal måtte stå opp alltid.
![]() |
#7 |
Skriv og skriv og skriv
Hvor: Det meste er nord
![]() Sv: En familie med ulik søvnrytme/-mønsterHer er alle fem B-mennesker.
![]() |
#8 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: En familie med ulik søvnrytme/-mønsterHer er mannen helt ekstremt B-menneske. Jeg trodde jeg var det, men han er det mest ekstreme jeg har vært borti. Siden jeg også er B-menneske, blir det som oftest til at vi sitter oppe altfor lenge om kvelden. Han kan imidlertid sove mye lenger enn meg om morgenen på jobbedager, og han våkner aldri av unger om morgenen... Ergo burde hjernen min på et eller annet tidspunkt slå inn og be meg om å legge meg tidligere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
både her og der
|
![]() Sv: En familie med ulik søvnrytme/-mønsterLillesøster på 7 år har alltid vært utpreget B-menneske, også som baby. Hvis vi ikke vekker henne, kan hun sove til 9-10 om morgenen, mens de to andre er oppe stort sett før 8. Storesøster på 10 år trenger ikke så mye søvn. Hun sovner rundt ti om kvelden, og er ofte våken før 7 om morgenen. Mellombror sovner tidligst om kvelden, og våkner tidligst om morgenen. Han er alltid i strålende godt humør fra han slår opp øynene.
![]() |
#11 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: En familie med ulik søvnrytme/-mønster
Her er jeg en solid B, mens Mannen er nok mer en A selv om han fint kan sove til både 11 og 12 om han får lov til det. Ungen er hipp som happ. Han kan fint stå opp kl. 07 i helgene, men også sove til 09:30 om forutsetningene er til stede.
![]() |
#12 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: En familie med ulik søvnrytme/-mønsterVi er B-mennesker hele gjengen. Barna sluttet å våkne tidlig rundt tre-fire års alder. Fint når det er fri, tungt i hverdagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: En familie med ulik søvnrytme/-mønsterHele familien tror jeg defineres som B-mennesker. Jeg elsker det nå, men hater det sikkert når gutta boys er tenåringsslamper som må draes opp av senga.
![]() |
#14 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En familie med ulik søvnrytme/-mønsterNår det gjelder hvem som skal stå opp med ungene tenker jeg at det er avgjørende hvilken betydning det får om den ene eller den andre ikke får sove lenge. For noen betyr vekking bare at de er litt groggy og trege, mens for andre betyr det at de ikke fungerer resten av dagen.
![]() |
#15 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: En familie med ulik søvnrytme/-mønsterHos oss var noen ting avgjørende:
![]() |
#16 |
Øyboer
![]() Sv: En familie med ulik søvnrytme/-mønsterVi har et skikkelig A menneske. Han står opp like tidlig uansett når han sovner. Rundt kl 6. Har blitt litt mer kl 7 i det siste. Det er deilig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Rockesøster
|
![]() Sv: En familie med ulik søvnrytme/-mønsterJeg er fryktelig langt ut i alfabetet, eller kanskje mer riktig utenfor alfabetet ettersom jeg er oppe halve natta, står opp tidlig og ikke sover middagshvil. Sist redigert av Nextlife : 21-04-10 kl 01:02. Årsak: skrivefeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En familie med ulik søvnrytme/-mønsterHer har vi ulikt søvnmønster. |
![]() |
![]() |
![]() |