|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Riga - gi meg tips!
Tror vi tar spa søndag.
|
|
|
#22 |
|
I mål
|
Sv: Riga - gi meg tips!Jeg synes Lido var en stor skuffelse, og hadde ikke giddet dra ut dit på partur. Ser ganske riktig ut som en kjempemessig veikro, og jeg synes idyllen ved sånne digre buffeter er ganske begrenset når man skal ha en koselig middag for to. Så gøy ut hvis man er en gjeng på 10. Maten var grei nok, men ikke noe voldsomt. Jeg ville heller gått på noe mer fler-rettersaktig som man kan få til en bra pris der, noe som oppleves som mer gourmet og som er mye billigere enn hjemme. Vi var på en restaurant som lå i Bergs Bazar feks, som jeg tror het Light, som hadde nydelig mat til veldig god pris. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
A friend with benefits
|
Sv: Riga - gi meg tips!Litt utenfor sentrum, mot flyplassen, ligger et stort handlesenter og en spillehall. Spillehallen ser ut som en bowlingkule utenfra om jeg ikke husker feil og inne er det diverse games og en veldig fin bowlingbane (den vi har vært på i Køben var helt forjævlig). På handlesenteret, oppe i andre etasje i enden mot spillehallen, der finner du Promod.
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Riga - gi meg tips!Bergs Bazar hadde mye bra, men det var ganske høy prisklasse på det meste. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
I mål
|
Lunsj er kanskje en bedre greie ja. Jeg ville bare ikke "brukt opp" en kveld der når man ikke har så mange. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Erfaren nok
|
For oss som ikke har Fridays her i Trøndelag er jo det i og for seg ganske eksotisk.
|
|
|
#28 |
|
I mål
|
Sv: Riga - gi meg tips!Jo, det er et tehus nede ved elva. Var i alle fall. Et sekskantet lite hus med masse vinduer, to etasjer. Har masse type te og kaker, har puter og sofaer til å ligge på og se utover elven gjennom store vinduer. Ikke noe "lekkert" sted, men trivelig da vi var der i alle fall. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Erfaren nok
|
Ah. Takk for tips!
|
|
|
#30 |
|
|
Da må dere enten ha vært veldig uheldige med de andre stedene eller vi har vært veldig heldige med de stedene vi var. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Riga - gi meg tips!Rett ved det tehuset ligger vel Zara og tror jeg. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
A friend with benefits
|
Sv: Riga - gi meg tips!Ene kollegaen til min kjære ble "robbet" for penger av en taxi-sjåfør, som utnyttet at han ikke var heelt stødig på bena, så det kan være greit å følge litt med på det.
|
|
|
#33 |
|
Erfaren nok
|
Skulle tatt seg ut om jeg ble ikke er heeelt stødig på beina?!
|
|
|
#34 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Riga - gi meg tips!En halvtimes togtur ut av Riga ligger en idyllisk liten badeby, Jurmala. Den har en nydelig strand og vakker arkitektur. Jurmala har mange spatilbud også.
|
|
|
#35 |
|
Erfaren nok
|
Ja, det har jeg lest om.
|
|
|
#36 |
|
ekstremt trøtt
|
Jeg var ikke imponert over Fridays og det var dyrt i forhold til andre steder. Det var mange restauranter med god mat, men jeg husker selvsagt ikke navnet på de.
|
|
|
#37 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Riga - gi meg tips!Galerijas Centers, http://www.galerijacentrs.lv/lv, som ligger midt i gamlebyen, er et bra shoppingsenter. Ellers var jeg ikke imponert over shoppingen i Riga. Som andre har nevnt er Rozengrals en stemningsfull restaurant. Fabrikas var en veldig bra restaurant som absolutt anbefales. Moderne og veldig god mat. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
med mange baller i lufta
|
Sv: Riga - gi meg tips!Var nettopp inne og sjekket prognosene jeg også,så ikke spesielt lyst ut for fredag nei.
|
|
|
#40 |
|
Erfaren nok
|
10-11 tiden. Formiddagen iallefall.
|
![]() |
|