Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Espressomaskin - hvilket merke har du?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-07, 20:08   #21
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Espressomaskin - hvilket merke har du?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Da syns jeg du skal kjøpe en slik, Guniss. De lager nyyydelig espresso. Og de har slike overalt, på Tilbords, Glassmagasinet osv. Koster under 200,-

Takk for tips !

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 14:15   #22
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har Gaggia Classic, og vi er veldig fornøyde med den

Gammel 31-01-07, 11:19   #23
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da syns jeg du skal kjøpe en slik, Guniss. De lager nyyydelig espresso. Og de har slike overalt, på Tilbords, Glassmagasinet osv. Koster under 200,-

Signerer
Nyter en latte laget på sånn maskin nå.
Varmer melka i mikro eller liten kjele, pisker den med sånn melkepiskeskummer - VOILA!!!!!

Gammel 02-02-07, 16:25   #24
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Idag kjøpte jeg litt sånn ekstra god gourmetkaffe.. og laget den på kaffetrakteren. Så "steamet" jeg litt melk med en sånn liten steamer fra IKEA
Og jammen funket ikke det fiiint!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 21:24   #25
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har en Gaggia Classic Espressomaskin. Nesten lik denne:

Vår er 4,5 år gammel og mye brukt. Den steamer fra og lager bra kaffe.

Ellers har vi en Bialetti Espressokanne med melkeskummer som er med oss på tur. Liker den også jeg.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-07, 18:14   #26
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det blir jo ikke sånt deilig skum av den. Det er jo halve kaffegleden.

Gammel 07-10-07, 23:46   #27
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Men det blir jo ikke sånt deilig skum av den. Det er jo halve kaffegleden.

Jeg synes heller ikke de er dugende til å lage espresso med, siden cremaen forsvinner når man heller fra kanna til koppen, men for å lage latte er det en veldig fin løsning.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 00:36   #28
Stina
Nybegynner

Stina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Finns det en sån som fungerar på induksjonstopp?

Min är nu obruklig pga att vi har skaffat induksjon....

Gammel 18-10-07, 10:32   #29
Ma Dalton
Hupp!

Ma Dalton sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Ma Dalton er litt kul
Standard

Ja, det finnes sånne som fungerer på induksjonstopp. Du finner det på kjøkkenstæsjbutikker som Kitch'n, Traktøren osv. Merket heter Bialetti.

Ma Dalton er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 10:35   #30
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er en Bialetti det er bilde av i innlegget til Magica.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 21:09   #31
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er en Bialetti det er bilde av i innlegget til Magica.

Ja, men akkurat den Bialettien vil neppe fungere på induksjonstopp, for den er laget av aluminium.

(Bialetti er et merke, og ikke en bestemt kanne. )

Gammel 18-10-07, 21:11   #32
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

(Bialetti er et merke, og ikke en bestemt kanne. )

Det vet jeg da.

Gammel 18-10-07, 21:17   #33
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Det vet jeg da.

Ja, jeg stusset litt på det.

Jeg tolket først innlegget ditt som at du henviste til kannen på bildet i forhold til å finne en kanne som fungerte på induksjon.

Gammel 18-10-07, 21:52   #34
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ja, jeg stusset litt på det.

Jeg tolket først innlegget ditt som at du henviste til kannen på bildet i forhold til å finne en kanne som fungerte på induksjon.

Nei, jeg forsto som om Ma Dalton ikke visste at det faktisk var Bialettikanner som var avbildet, så å henvise til merke ikke nødvendigvis ville gi noen en kanne som funket på induksjonstopp. Men spesielt klar var jeg nok ikke nei.

Men ser de til induksjonstopp annerledes ut? Har de ikke samme fasongen?

Hm, nei. Nå googlet jeg litt og de så visst slik ut:

Gammel 18-10-07, 22:58   #35
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Men ser de til induksjonstopp annerledes ut? Har de ikke samme fasongen?

Hm, nei. Nå googlet jeg litt og de så visst slik ut:

Ja, det er forskjell på designet på stål- og aluminiumskannene. De mangekantede Bialettikannene er alle i aluminium, tror jeg ganske bestemt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:39.