Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Være ærlig eller holde meningene for seg selv?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-07, 10:18   #1
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Være ærlig eller holde meningene for seg selv?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg ville ikke vært ærlig om at jeg mislikte navnet, men jeg ville ikke løyet og sagt at jeg syntes det var kjempefint hvis jeg virkelig syntes det var stygt.

Jeg synes ikke det er ofte folk faktisk spør andre hva de synes om navnet (i alle fall ikke hvis de allerede har bestemt seg), så man trenger sjelden komme med en vurdering. Man kan jo si "akkurat, har dere tenkt å bruke begge navnene?" eller "er det oppkalling?" eller "med W, ja, det var jo litt originalt" eller "det navnet tror jeg ikke jeg har hørt før, er det vanlig der du kommer fra?", eller "skriver dere det med S eller Z?" eller "jeg kjente en Roy-Ivar da jeg var yngre, han var veldig kjekk", eller noe slikt.

Det er ofte greit med noen "motspørsmål".

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 21:15   #2
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Hvis de spør om hva jeg synes, svarer jeg ærlig.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 21:18   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og hvis noen faktisk spurte "vi har tenkt på Owe Johnny, hva synes du?", så ville jeg sagt at jeg personlig liker best navn som er stavet på den "vanlige" måten, så det ikke blir så plagsomt for ham hver gang han skal fortelle hva han heter, og så ville jeg kanskje sagt at Johnny ikke var et navn jeg selv ville valgt, men at det spiller jo ingen rolle for deres valg, og at det er et vanlig og greit navn som det sikkert ikke vil være noe problem å hete. Og det er i og for seg helt ærlig ment.

Gammel 28-01-07, 21:20   #4
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg sier alltid at det er et fint navn uansett, men det er mest for å jatte med. Strengt tatt betyr ikke det jeg synes så forferdelig mye.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 21:42   #5
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Blir jeg spurt direkte svarer jeg ærlig, men så diplomatisk som mulig.

Signerer.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 11:44   #6
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Blir jeg spurt direkte svarer jeg ærlig, men så diplomatisk som mulig.

Hvis det ikke var et spørsmål, og foreldrene har allerede bestemt seg så ville jeg bare jattet med.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 20:14   #7
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så ærlig og diplomatisk som mulig, med mindre foreldrene kommer totalt henrykt og har bestemt seg 100%.

Gammel 28-01-07, 20:28   #8
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Du selv da, Skremmern?

Gammel 28-01-07, 20:31   #9
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville vært diplomatisk, ev. servert en hvit løgn.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 20:32   #10
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm, jeg har blitt konfrontert et par ganger, og da har jeg bare sagt at det valgte navnet var fint, uten å legge for mye i det.

Hvis noen spør meg hva jeg synes, da navnet ikke er helt bestemt enda, svarer jeg ærlig.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 20:33   #11
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hm, jeg har blitt konfrontert et par ganger, og da har jeg bare sagt at det valgte navnet var fint, uten å legge for mye i det.

Hvis noen spør meg hva jeg synes, da navnet ikke er helt bestemt enda, svarer jeg ærlig.

Ja, sånn er jeg også. Om det ikke er mine nærmeste venner altså.

Gammel 28-01-07, 21:37   #12
Pippilotta
Passiv

Standard

Noe du har begynt med nå i det siste det da?

Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 21:40   #13
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sier ikke "å, så fint" hvis jeg syns navnet er direkte forferdelig, nei.
Men jeg sier heller ikke "så grusomt, dere kan ikke kalle den stakkars ungen det!?!?"

Nå er det jo ikke min personlige smak som sal være avgjørende på noen måte for hva venner og familie kaller barna sine, men hvis jeg blir spurt direkte så sier jeg jo hva jeg mener. Søsteren min f.eks. hadde jeg ingen skrupler med å diskutere navn helt fritt med.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 21:44   #14
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av BitterKjerring, her.

Noe du har begynt med nå i det siste det da?

Gammel 28-01-07, 21:54   #15
Pippilotta
Passiv

Standard

Ikke GRIN da!!!

Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 22:19   #16
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Spørs jo helt på forholdet mitt til vedkommende og på situasjonen.

Jeg har faktisk begynt å le en gang, fullt overbevist om at det var en spøk. Det var det ikke. Det bryr meg ikke så nevneverdig selv om det jo var flaut når jeg senere fikk høre det endelige navnet.

Stort sett får folk kalle barna hva de vil, men det er jo ganger du stusser, å si så fint, mens kroppspråket tydelig viser at du lyver er jo ikke helt tingen det heller. Ærlighet er ofte bedre.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 20:34   #17
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Så snille vi er.

Gammel 28-01-07, 20:35   #18
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Så snille vi er.

Ja, skjerpings.

Gammel 28-01-07, 21:24   #19
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis de spør:"Hva synes du?", så svarer jeg hva jeg synes. Selv om jeg er en rappkjefta og direkte person (der en spade er en spade), forsøker jeg å "pakke det litt inn" som ved å si at "det er ikke helt min smak og vi er jo heldigvis forskjellige og bla,bla,bla".
Dersom de ikke spør hva jeg mener, så forsøker jeg å holde kjeft. I alle fall verbalt. Mitt nonverbale språk, derimot....

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 22:22   #20
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om noen hadde spurt meg om hva jeg syns om navnet Owe Johnny, så hadde jeg nok sagt noe sånt som at jeg aldri hadde kalt mine barn for det, men folk får nå gjøre som de lyster.

Om noen sier; barnet mitt heter/skal hete bla bla bla, så sier jeg ingenting.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:45.