Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvilket rart sted har du lyst til å reise?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-10, 16:51   #1
Kine
_Kine på nybaktmamma

Kine sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Akershus
Kine er litt kulKine er litt kul
Standard

Sv: Hvilket rart sted har du lyst til å reise?

Wow, kokosbolle...
Tar du meg med dit?

Gammel 29-04-10, 16:59   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kine, her.

Wow, kokosbolle...
Tar du meg med dit?

Bare å bli med.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 16:55   #3
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil til en plass med masse god vin. :klatrer oppi kofferten til Veronal:

Ellers har jeg lyst til å besøke Aran Islands i Irland, Giant's causeway i Nord-Irland; bare fordi jeg egentlig skulle dit men turen ble avlyst og vi aldri fant ny tid.

Sist redigert av Ru : 30-04-10 kl 10:57.
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 17:00   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tenkt til å finne meg en bitteliten utstikker med hvit sandstrand et sted i Sør-Amerika, bo i en liten bungalow under falskt navn, lage smykker av skjell og se på solnedgangen hver kveld. Uten mobiltelefon.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 17:19   #5
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Jeg har lyst til å reise til Transylvania i Romania.

Transsylvania er fantastisk!

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg har tenkt til å finne meg en bitteliten utstikker med hvit sandstrand et sted i Sør-Amerika, bo i en liten bungalow under falskt navn, lage smykker av skjell og se på solnedgangen hver kveld. Uten mobiltelefon.

Du hadde likt deg på Ilha do mel (Honningøya). Det er jeg ganske sikker på.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 17:25   #6
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jomfruland, spesielt om våren når hvitveisen blomstrer.

Gammel 29-04-10, 18:39   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Bare en sånn bitteliten kommentar: Går det an å bo under falskt navn, egentlig? I alle små bungalower og på små bortgjemte steder jeg har backpacket på, krevde de pass.

Jeg drømmer om det meste, alt fra Svalbard, Island og Færøyene til New Zealand, Antarktis og Kina, Alaska og Sveits/ Østerrike.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 18:48   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Bare en sånn bitteliten kommentar: Går det an å bo under falskt navn, egentlig? I alle små bungalower og på små bortgjemte steder jeg har backpacket på, krevde de pass.

Jeg drømmer om det meste, alt fra Svalbard, Island og Færøyene til New Zealand, Antarktis og Kina, Alaska og Sveits/ Østerrike.

Jeg skal jo rømme. Det er tanken bak. Falskt pass er essensielt da.

Gammel 29-04-10, 18:55   #9
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bare lurte. Altså på om det er vanlig å måtte legitimere seg med pass på alle utenlandske steder, eller om det bare er vi som må gjøre det... Kjendiser bor jo stadig vekk under falskt navn.

Gammel 29-04-10, 19:06   #10
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Bergen. :har aldri vært der:

Ah, det var jo akkurat det jeg hadde tenkt å skrive ... Vi lurer på å dra en liten tur i sommer, faktisk.

Gammel 29-04-10, 19:10   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg bare lurte. Altså på om det er vanlig å måtte legitimere seg med pass på alle utenlandske steder, eller om det bare er vi som må gjøre det... Kjendiser bor jo stadig vekk under falskt navn.

Jeg har alltid måttet vise pass, men jeg går ut i fra at jeg ikke har frekventert de stedene celebritetene ferdes heller.

Gammel 29-04-10, 19:19   #12
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg pleier ikke å ha lyst til å reise så mye, men nå står faktisk Shanghai på planen. Fordi noen jeg kjenner bor der for en periode nå. Det blir til høsten eller neste vår.

Og da må vi vel se mer av Kina mens vi først er der?

Sist redigert av -ea- : 29-04-10 kl 21:58.
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 19:26   #13
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Angkor Wat i Cambodsja, der har jeg vært en gang, og skal tilbake og bruke enda flere dager på å oppleve de fantastiske templene inne i jungelen. I tillegg vil jeg oppleve enda mer av Cambodsja.

Et annet sted jeg er nysgjerrig på er Andesfjellene

og jeg vil til Galapagosøyene

Gammel 29-04-10, 19:27   #14
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det første som slo meg var Elinblus reisemål Jeg var på Shetland i 1985 og ble allerede da facinert av naturen. Vil gjerne tilbake dit.
Eksempel:

Scalloway Castle:

Hovedstaden Lerwick

Den lille øya Unst:

Samtidig har jeg lyst til å reise til Færøyene og en tur til Island. Men kanskje vente litt med det siste.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 20:45   #15
Fruktflua
Sperret

Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Her var det mange spennende reisemål, ja. Japan er også på drømmelista over steder å se i løpet av livet, og Kambodsja ser veldig spennende ut.

:drømmer:

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 20:59   #16
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg har lyst å reise langs silkeveien.

Og ta den transsibirske jernbanen, spise rar mat, se merkelige småsteder og kanskje komme i snakk med herlige mennesker.

Ikke spesielt småbarnsvennlig. Får vente til barna er store nok til å være med - eller ikke være med i det hele tatt.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 21:06   #17
Fruktflua
Sperret

Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Åhh! Jeg glemte at jeg har veldig lyst til å reise med Orientekspressen.

Mannen snakket faktisk om å ta meg med når jeg fyller 40 - det hadde vært noe.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 21:38   #18
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en tendens til å tenke hva før jeg tenker hvor. Hva jeg skal gjøre i ferien, og så finner jeg ut hvor etterpå. Alt etter økonomi, klima, flyforbindelser etc. Men selvsagt er noen steder mer attraktive enn andre.

Noen ukers trekking i Bhutan hadde vært en stor opplevelse, det samme gjelder tehus-trekking i Nepal. Eller kombinasjon tehus/telt. Kanskje også basecamp enten på Nepal eller Tibetsiden, og skal jeg tøye den enda lenger North Col.

Et Alpint klatrekurs i de Chamonix står også høyt på ønskelista:

Ikke akkurat rare steder, men steder vel verdt å realisere drømmer.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 22:05   #19
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Det er der man ber ungene gå ut og leke litt i hagen etter middag.

Gammel 29-04-10, 21:17   #20
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Orientekspressen har jeg også lyst til å ta! Jeg ble helt frelst etter et program med David Suchet som gikk i påsken. Det spørs om det blir noe av med det første, men bare småtten blir større skal jeg i alle fall en tur med British Pullman. Kortversjonen, med andre ord. Det finnes mange forskjellige turer med ulike kombinasjoner av matservering og sightseeing.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:50.