|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Tips til nyinnflyttet drammensfamilie?Trafikkstøy kan være en greie ja, det er jo en dal som er flat i bånn, så lyden bærer litt oppover åssidene. Men, det er lokale variasjoner og der jeg vokste opp på Austad Skog var det overhodet ikkenoe bilstøy, antageligvis fordi det lå helt øverst i åsen.
![]() |
#24 |
Drømmer
|
![]() Sv: Tips til nyinnflyttet drammensfamilie?Takk kokosbolle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Tips til nyinnflyttet drammensfamilie?
Bare hyggelig! Du får si fra når dere begynner å se på hus da, hvis du vil ha råd og vink om områder, beliggenhet osv.
![]() |
#26 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Pendler også inn til Oslo, fra Konnerud. Det går buss hvert tiende minutt fra og til Konnerud*, og bussturen tar ikke mange minuttene. Men klart, bor man slik at man kan gå til stasjonen på noen få minutter blir det enklere. For min egen del er det slik at jeg sitter på kona til sentrum og morgenen og så tar bussen hjem igjen. Det tar i praksis ikke noe lengre tid å ta bussen enn å ta bilen slik vi bor i hvert fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Har vel et inntrykk av at det ikke er sånn kjempegodt miljø på ungdomsskolen nødvendigvis. Men slikt kan det vel være mange plasser og spørs vel hva det sammenlignes med og på hvilke områder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Huske rjeg var nede å så på leilighet før vi flyttet til Drammen. De som bodde der fra før var begge politi. Beskjeden var da klar - jeg måtte for all del ikke finne på å finne noe på Fjell, og deler av Danvik-området kunne også være grei å holde seg unna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Tips til nyinnflyttet drammensfamilie?Hmm, det er 7 år siden jeg gikk ut av vgs, og da gikk jeg sammen med mange fra Konnerud. Virket som om ungdomsmiljøet var ok nok da. Og jeg har to fettere på 15 og 17 år som bor der oppe som virker å trives veldig bra.
![]() |
#33 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Tips til nyinnflyttet drammensfamilie?Jeg reagerte også på den uttalelsen, mrc. Jeg bor selv i et område av Drammen med mange innvandrere, og det er sjelden det er noe bråk her. Jeg ville strengt tatt gjerne at min sønn, som har en far som er ikke-vestlig innvandrer, skulle gå på en flerkulturell skole.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Det her lite med hudfarge å gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Glamorøs
|
Jeg kjenner godt til både Fjell og Konnerud, og syns du trekker forhastede, feil og ikke minst ekstremt fordomsfulle slutninger.
![]() |
#36 |
Jupp, det gjør vel da de fleste i Drammen om Fjell. Inkludert folk som har bodd der og en del av dem som bor der men gjerne vil vekk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Eh... Jeg sa rasist? Du sa: "Så et rent, hvitt miljø er det beste?" |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Tips til nyinnflyttet drammensfamilie?Du vet at du viser til en fire år gammel artikkel (fra en tabloidavis som har spurt et ikke akkurat uhildet utvalg personer Her har du link til en blogg som skriver litt om det)? Jeg har for øvrig ikke sagt noe om at det ikke blir forsket nok, men jeg syns det er litt viktig å skille snørr og barter. Når det kommer til Konnerud og Fjell så er det mye mer som spiller inn på miljøet enn innvandring, slik du mener.
![]() |
#40 |
![]() Sv: Tips til nyinnflyttet drammensfamilie?Men h....... da - les da hva jeg skriver. Jeg sier ikke at problemet er innvandringen i seg selv, men en feilslått politikk rundt dette. Det er forskjeller mellom et problem og årsaker til et problem - den biten er vi enige i. Fortsatt har man imidlertid et problem. Men for all del - flytt til Fjell og kjør barna inn i skolen der. Lykke til. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|