|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sier dere fra hvis dere får ting til barna som dere ikke liker?
Sånn ellers er jeg helt enig med deg i at Hello Kitty-skiten har tatt fullstendig av, altså. :lei det katteansiktet:
|
|
|
#22 |
|
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sier dere fra hvis dere får ting til barna som dere ikke liker?Takker pent, det synes jeg er vanlig eller god folkeskikk. Alle kan jo ikke vite hva hverken barna vår eller vi liker. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Jeg vet ikke om jeg enda ler av feilsendte sms tråden, men ihvertfall lo jeg godt når jeg så denne. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Sier dere fra hvis dere får ting til barna som dere ikke liker?Vi takker for alt. Har folk brukt tid og energi på å finne gaver til meg og mine, så er jeg takknemlig for det. Synes det er hyggelig at folk kjøper ut fra egne tanker også, og ikke må dobbeltsjekke alt. Liker ikke at folk skal være redde for at man ikke liker ting heller. Noen ganger hører jeg at folk er redd for at gaven skal bli feil. Synes egentlig det er litt leit. Selvsagt fint om de spør om det er noe de trenger/ønsker seg, men det er jo gøy med overraskelser også. Det er jo mye spennende og morsomt man kan finne. Ellers er det fint lite jeg ikke liker egentlig, men ting som er farlig har vi bare satt vekk for perioder. Med baby/småbarn i hus i flere perioder så har mye småsaker stått på vent en del. Men Kitty, Spiderman, Batman, Ben 10, Barbie, Indiana Jones, Petshop, et.c. et.c. det liker jo ungene, og da får de det. Jeg synes det er kjempegøy å handle ting jeg vet de vil falle pladask for, og veldig viktig å respektere og støtte barnet og barnets smak/interesser i de ulike faser av livet det er i. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Fersk i gamet
Veldig enige med deg i at ikke alle kan vite hva barnet våre eller vi foretrekker. Men her er det snakk om to bestemødre som ser oss temmelig ofte, en av de minst to ganger i uka. Jeg ville aldri tenkt tanken på å nevne det engang dersom det var snakk om en tilfeldig gave fra tante Olga på besøk fra Lofoten. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Sier dere fra hvis dere får ting til barna som dere ikke liker?Altså, jeg sier ikke i fra til alle og enhver, men bestemødrene har jeg niks og nada problemer med å si i fra til.
|
|
|
#29 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Sier dere fra hvis dere får ting til barna som dere ikke liker?Takker og bukker, såklart. Si at man ikke liker gaver som blir gitt er da direkte uhøflig og kan være veldig sårende.
|
|
|
#30 |
|
I mål
|
Sv: Sier dere fra hvis dere får ting til barna som dere ikke liker?Vi takker og bukker. Men dersom de i en annen anledning SPØR hva han ønsker seg, kan jeg godt finne på å si han har nok av det de har gitt han tidligere eller noe. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
er her
|
Ikke svigermor eller mamman min heller.
|
|
|
|
#32 |
|
Sv: Sier dere fra hvis dere får ting til barna som dere ikke liker?Selv om jeg takker pent, kan det hende jeg tar meg friheten til å bytte ting. Det synes jeg i de fleste tilfeller må være greit.
|
|
|
#33 |
|
Fersk i gamet
Sv: Sier dere fra hvis dere får ting til barna som dere ikke liker?Jeg må vel innrømme at jeg hadde blitt mer lei meg dersom mine barn (når den tiden kommer) heller hadde lagt til side gaver jeg kjøpte til barnebarna enn å faktisk fortelle meg at ting ikke falt helt i smak. Sist redigert av Olifant : 30-04-10 kl 15:47. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Ad astra
|
Sv: Sier dere fra hvis dere får ting til barna som dere ikke liker?Jeg sier fra på forhånd, jeg -
|
|
|
#35 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Sier dere fra hvis dere får ting til barna som dere ikke liker?Vi takker og bukker for det aller meste.
|
|
|
|
#36 |
|
I endring
|
Sv: Sier dere fra hvis dere får ting til barna som dere ikke liker?Jeg har så pass åpen dialog med foreldre og svigerforeldre at de vet hva ungene liker og hva jeg synes er greit.
|
|
|
#37 |
|
Ja, det blir kanskje annerledes. Men det er kanskje noe med meg |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Shake it out!
|
Sv: Sier dere fra hvis dere får ting til barna som dere ikke liker?Jeg må enten kun kjenne folk som er ekstremt flinke til å kjøpe gaver eller ha ekstremt høy terskel for hvilken ting som faller i kategorien "ikke liker", for jeg kan virkelig ikke huske å ha fått ting som har vært vanskelig å takke for.
|
|
|
#39 |
|
Glamorøs
|
Sv: Sier dere fra hvis dere får ting til barna som dere ikke liker?Vi har aldri heller fått gaver som har havnet i voldsom avsmak-baggen. Ikke som jeg kan huske i allefall. Vi arvet en forferdelig sparkebukse-smoking, komplett med sølvvest og tversover, men den lo vi bare høyt og støyende av og ga videre til neste arveoffer.
|
|
|
#40 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Sier dere fra hvis dere får ting til barna som dere ikke liker?Kunne ikke falle meg inn å klage på en gave. Da skulle det i tilfelle vært totalt far out. Jeg synes mange har en rar holdning til å det å få gaver.
|
![]() |
|
|