Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sier dere fra hvis dere får ting til barna som dere ikke liker?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-10, 13:17   #21
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sier dere fra hvis dere får ting til barna som dere ikke liker?

Opprinnelig lagt inn av Olifant, her.

Etterhvert som de blir større og ønsker seg Hello Kitty og Spiderman og alt der der så skal jeg selvfølgelig ikke være festbrems.

Sånn ellers er jeg helt enig med deg i at Hello Kitty-skiten har tatt fullstendig av, altså. :lei det katteansiktet:
Min eldste datter fikk t-skjorte av meg med dette motivet (hun var 16 da):

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 13:18   #22
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Sånn ellers er jeg helt enig med deg i at Hello Kitty-skiten har tatt fullstendig av, altså. :lei det katteansiktet:

Tror du jeg får den i body i str 86 til snuppa begynner i barnehagen?

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 13:23   #23
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Utrolig kul t-skjorte.

Jeg takker og bukker, og bytter om jeg får det til. Hvis ikke går det til Ukraina ubrukt. De blir sikkert glade der for helt nye plagg.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 13:24   #24
Ema

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Takker pent, det synes jeg er vanlig eller god folkeskikk. Alle kan jo ikke vite hva hverken barna vår eller vi liker.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 13:26   #25
Ema

Ema sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Jeg vet ikke om jeg enda ler av feilsendte sms tråden, men ihvertfall lo jeg godt når jeg så denne.

Gammel 30-04-10, 13:30   #26
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi takker for alt. Har folk brukt tid og energi på å finne gaver til meg og mine, så er jeg takknemlig for det. Synes det er hyggelig at folk kjøper ut fra egne tanker også, og ikke må dobbeltsjekke alt. Liker ikke at folk skal være redde for at man ikke liker ting heller. Noen ganger hører jeg at folk er redd for at gaven skal bli feil. Synes egentlig det er litt leit. Selvsagt fint om de spør om det er noe de trenger/ønsker seg, men det er jo gøy med overraskelser også. Det er jo mye spennende og morsomt man kan finne. Ellers er det fint lite jeg ikke liker egentlig, men ting som er farlig har vi bare satt vekk for perioder. Med baby/småbarn i hus i flere perioder så har mye småsaker stått på vent en del. Men Kitty, Spiderman, Batman, Ben 10, Barbie, Indiana Jones, Petshop, et.c. et.c. det liker jo ungene, og da får de det. Jeg synes det er kjempegøy å handle ting jeg vet de vil falle pladask for, og veldig viktig å respektere og støtte barnet og barnets smak/interesser i de ulike faser av livet det er i.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 13:31   #27
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ema, her.

Takker pent, det synes jeg er vanlig eller god folkeskikk. Alle kan jo ikke vite hva hverken barna vår eller vi liker.

Veldig enige med deg i at ikke alle kan vite hva barnet våre eller vi foretrekker. Men her er det snakk om to bestemødre som ser oss temmelig ofte, en av de minst to ganger i uka. Jeg ville aldri tenkt tanken på å nevne det engang dersom det var snakk om en tilfeldig gave fra tante Olga på besøk fra Lofoten.

Gammel 30-04-10, 14:53   #28
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, jeg sier ikke i fra til alle og enhver, men bestemødrene har jeg niks og nada problemer med å si i fra til.

Og jeg er litt småsjokkert over at det ikke er flere som sier i fra her inne, kjenner jeg.

Gammel 30-04-10, 14:57   #29
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Takker og bukker, såklart. Si at man ikke liker gaver som blir gitt er da direkte uhøflig og kan være veldig sårende.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 14:59   #30
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi takker og bukker. Men dersom de i en annen anledning SPØR hva han ønsker seg, kan jeg godt finne på å si han har nok av det de har gitt han tidligere eller noe.
Jeg har blant annet antydet for min mor at han ikke trenger flere fargestifter akkurat nå bare fordi at HUN mener han trenger farger som "gir en ordentlig strek" (=de vi har er ikke gode nok).

Dersom bestemødrene stadig gav ham "hårreisende" ting ville jeg sagt fra, terskelen er høyere for andre.

apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 15:03   #31
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Min mor kommer ikke hjem med hodeskalle- og spiderman-ting mer, nei.

Om det er noe man absolutt ikke kan fordra, så må man jo si i fra. Hvordan skal de ellers vite det?

Ikke svigermor eller mamman min heller.

Jeg takker jo selvfølgelig for en gave, men det er jo mulig å si fra på en grei måte at man ikke er tilhenger av en del ting som kan havne i hendene på se små.

Gammel 30-04-10, 15:04   #32
Sansa

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Selv om jeg takker pent, kan det hende jeg tar meg friheten til å bytte ting. Det synes jeg i de fleste tilfeller må være greit.

Gammel 30-04-10, 15:08   #33
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Standard

Jeg må vel innrømme at jeg hadde blitt mer lei meg dersom mine barn (når den tiden kommer) heller hadde lagt til side gaver jeg kjøpte til barnebarna enn å faktisk fortelle meg at ting ikke falt helt i smak.

Det å takke utelukker vel ikke å samtidig si fra at det ikke var helt "min stil"?

Det kommer selvfølgelig også veldig an på hva slags forhold man har til giver og hvor åpen kommunikasjon man har på andre områder.

Sist redigert av Olifant : 30-04-10 kl 15:47.
Gammel 30-04-10, 15:15   #34
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg sier fra på forhånd, jeg -

Våpen er utelukket, før sa jeg klart fra at jeg ikke ville ha klær med type trykk "bitch", "call me" (strategisk plasser) osv, ikke høyhælte sko, ikke supersize godteposer midt i uka osv.

Nå er Vesla stor nok til å bestemme litt mer selv - men hun får fremdeles ikke "ungdomsklær" eller våpen enda... Det nærmeste jeg kommer er en bukse med "Angel" trykk over rompa, men den får gå...Jeg nekter også pappaen hennes å kjøpe henne sett med bh/truse, selv om hun ønsker seg det og forteller at "alle de andre jentene i klassen har det..." (Hun er 7 år)

Min erfaring er at folk har forståelse for dette, og besteforeldrene er de beste i så måte...

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 15:33   #35
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi takker og bukker for det aller meste.

Men jeg er litt skeptisk til sko bestemødrene kjøper på salg. De er ikke alltid av topp kvalitet, men er i gull/rosa/lilla/glitter slik at snuppa elsker dem og går med dem hele tiden.

MEN; vi har gitt beskjed om at det ikke skal kjøpes lekevåpen til knerten før han selv ettertrykkelig spør etter det, og selv da skal han få mase en stund. Dette har foreløpig blitt respektert.

Gammel 30-04-10, 15:49   #36
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har så pass åpen dialog med foreldre og svigerforeldre at de vet hva ungene liker og hva jeg synes er greit.

Men ting vi får av andre takker og bukker vi for.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 15:57   #37
Ema

Ema sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Olifant, her.

Veldig enige med deg i at ikke alle kan vite hva barnet våre eller vi foretrekker. Men her er det snakk om to bestemødre som ser oss temmelig ofte, en av de minst to ganger i uka. Jeg ville aldri tenkt tanken på å nevne det engang dersom det var snakk om en tilfeldig gave fra tante Olga på besøk fra Lofoten.

Ja, det blir kanskje annerledes. Men det er kanskje noe med meg , at jeg ikke får til å si noe fordi jeg synes det er uhøflig.
Å bytte gaver som man får fordi man ikke liker det, synes jeg er like greit som å bytte klær som man har fått i en annen str.

Gammel 30-04-10, 16:35   #38
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må enten kun kjenne folk som er ekstremt flinke til å kjøpe gaver eller ha ekstremt høy terskel for hvilken ting som faller i kategorien "ikke liker", for jeg kan virkelig ikke huske å ha fått ting som har vært vanskelig å takke for.

Gammel 30-04-10, 16:46   #39
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har aldri heller fått gaver som har havnet i voldsom avsmak-baggen. Ikke som jeg kan huske i allefall. Vi arvet en forferdelig sparkebukse-smoking, komplett med sølvvest og tversover, men den lo vi bare høyt og støyende av og ga videre til neste arveoffer.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 17:12   #40
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Kunne ikke falle meg inn å klage på en gave. Da skulle det i tilfelle vært totalt far out. Jeg synes mange har en rar holdning til å det å få gaver.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:17.