Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Nå sku du sett om kommaregler vel?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-10, 12:08   #21
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nå sku du sett om kommaregler vel?

Skriver man ikke "trenger du å slette"? Jeg bruker aldri komma etter "men" når jeg begynner en setning med "men". Hvilket jeg selvsagt sjeldent gjør. Tror jeg.

Gammel 03-05-10, 12:09   #22
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

"Trenger du å slette"?

Den er det da ikke noe galt med?

"Besøk følgende siden"?

Den, derimot.

Gammel 03-05-10, 12:12   #23
Slettet bruker
Passiv

Standard

Den siste der er jo helt grei. Du skal gå dit seinere.

Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 12:12   #24
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Den er det da ikke noe galt med?

Muligens ikke grammatikalsk, men det er jo en åpenbar oversettelse fra engelsk, "you need to delete", og "trenger" er vel ikke det riktige norske ordet i denne sammenhengen?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 12:19   #25
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det skulle nok stått burte.

Jeg kan godt hjelpe til med sånne oversettelser altså - jeg er ikke så flink, men jeg er bedre enn google translate.

:mobber uten hemninger:

Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 12:21   #26
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Enig i den allium. "Du trenger å slette" klinger ikke veldig godt nei. Det burde kanskje stått "du bør slette.."?

Gammel 03-05-10, 14:10   #27
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Så du synes det skulle vært punktum i stedet?

(Det var tidlig på morgenen. )

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 14:24   #28
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Muligens ikke grammatikalsk, men det er jo en åpenbar oversettelse fra engelsk, "you need to delete", og "trenger" er vel ikke det riktige norske ordet i denne sammenhengen?

Nei, det er ikke pent, det er jeg enig i. En gang jeg får Riktig God Tid skal jeg ta for meg noen av disse oversettelsene, tenker jeg.

Gammel 03-05-10, 14:36   #29
Slettet bruker
Passiv

Standard

Neeei - la dem stå. Det er kjempemorsomt fra akkurat fp.

Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 21:08   #30
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det skulle nok stått burte.

Jeg kan godt hjelpe til med sånne oversettelser altså - jeg er ikke så flink, men jeg er bedre enn google translate.

:mobber uten hemninger:

Burte? Det heter vel burde. :lister meg ut igjen:

Gammel 05-05-10, 21:08   #31
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av cora, her.

Burte? Det heter vel burde. :lister meg ut igjen:

Igjen - det er dialekt.

Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 21:15   #32
cora
både her og der

cora sin avatar

cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Forøvrig hadde jeg ikke satt komma etter men, men om det er feil å gjøre det, vet jeg ikke. Jeg er ikke god på kommaregler.

for øvrig i to ord :spikker:

Gammel 05-05-10, 21:18   #33
cora
både her og der

cora sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Igjen - det er dialekt.

OK, da. Da ska æ å skrive på min dialækt.

Gammel 05-05-10, 21:24   #34
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

OK, da. Da ska æ å skrive på min dialækt.

Åh, får æ å? Dialæktanarki!!

Gammel 05-05-10, 21:27   #35
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med vennlig hilsen,

Man skal vel ikke heller ha komma her.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 21:28   #36
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

for øvrig i to ord :spikker:

Takk, det må jeg øve på.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:14.