Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Stilig jeans til dame over 30!?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-07, 08:47   #21
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Stilig jeans til dame over 30!?

Av alle steder fant jeg to jeans hos Lindex for ett par uker siden. Jeg tror jeg har en merkelig kropp, for jeg må prøve..ja...15-20 bukser i forskjellige str. og fasonger før jeg finner noen som passer. Og på Lindex fant jeg to som satt som ett skudd. Og de var ikke lave i livet heller. Og ikke oppunder armene.

Lee, Levis, Diesel etc. kan jeg bare glemme. Jeg har ennå ikke funnet noen som passer i de merkene. Men sånn er det når man er smalere rundt livet enn rompa og hoftene tilsier.

Men de knebuksene med krone på lommene var vel ikke harry vel? ikke spesielt fjortis heller.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 09:03   #22
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Disse er IKKE fjortis!!! De er BÅNN HARRY!!!!

Den øverste var jo kjempe søt! Den vil jeg kjøpe, og gå med nå jeg begynner å få gravidemage! Tenk deg hvor flott det blir!
Og den nederste hadde vært flott uten gullsjablonger.

Gammel 31-01-07, 09:08   #23
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Signerer Guniss.
HAr mange bukser fra Simple Wish.
Knallfine.

Gammel 31-01-07, 10:23   #24
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Lee, Levis, Diesel etc. kan jeg bare glemme. Jeg har ennå ikke funnet noen som passer i de merkene. Men sånn er det når man er smalere rundt livet enn rompa og hoftene tilsier.

Slik er det her også... Har imidlertid ei Levisbukse som er OK. Lee ser jeg helt forferdelig ut i; de buksene legger ca. 20 kg til min vekt.

Gammel 31-01-07, 10:47   #25
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Den øverste var jo kjempe søt! Den vil jeg kjøpe, og gå med nå jeg begynner å få gravidemage! Tenk deg hvor flott det blir!
Og den nederste hadde vært flott uten gullsjablonger.

Og helst med en annen vask.

Men du vil kanskje ikke ha de så lave i livet, Ladybug?
Jeg synes H&M har kommet seg veldig på jeansfronten de siste par årene.
Og Acne har mange stilige jeans.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 14:26   #26
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skrulla, her.

Og helst med en annen vask.

Men du vil kanskje ikke ha de så lave i livet, Ladybug?

Ja, uten gull og med en annen vask hadde de nederste vært fine Men jeg må nok ha dem litt høyere i livet føler jeg. Etter 2 graviditeter er jeg blitt en smule mykere rundt midjen, og da ser ikke de lave buksene pene ut på meg. Jeg ser jo at andre med "samme mage" går med bukser som er lave livet, men jeg synes ikke det ser noe særlig pent ut på hverken meg selv eller andre....

Gammel 31-01-07, 17:05   #27
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Hvor: Oslo
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Stilig jeans - tips ønskes!!

Jeg er superfornøyd med mine nye jeans fra http://www.drdenimjeans.com/

Kjøpte dem på BikBok, ikke var de så dyre heller. 500,-
De er høyere i livet enn mange av "fjortisbuksene", og med litt stretch. Skikkelig tøffe!

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 17:51   #28
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bequita, her.

De er høyere i livet enn mange av "fjortisbuksene", og med litt stretch. Skikkelig tøffe!

De var tøffe. Hvilke str har dem? Forskjellige vask? Eller bare den du la ut bilde av?

Gammel 31-01-07, 18:39   #29
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Hvor: Oslo
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

De var tøffe. Hvilke str har dem? Forskjellige vask? Eller bare den du la ut bilde av?

De har visst mange forskjellige, men jeg har ikke oversikt. Fant ikke noe bra bilde heller... Men jeg digger dem.

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 10:20   #30
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Disse er IKKE fjortis!!! De er BÅNN HARRY!!!!

Hææ? Jeg syns de var lekre jeg

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 20:09   #31
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snupsi, her.

Hææ? Jeg syns de var lekre jeg

Gammel 05-02-07, 16:57   #32
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bequita, her.

De var enkle og fine.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 09:58   #33
Refresh
Nybegynner

Medlem siden: Dec 2006
Refresh har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg er en av de som ikke kan gå i alt som er av olabukser, har hofter og innsvingt liv. Bruker jeg hoftebukser henger magen utenfor og halve rumpesprekken synes... Lekkert!! Har funnet en som passer min kropp, Vila har kjempegode bukser, veldig behagelige å gå med og sitter som ett skudd. Ikke er de så dyre heller, ca 500,-.

Refresh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 14:32   #34
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Synes ola-buksene på pop-in er greie jeg da...

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 11:04   #35
Anne

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg selger jeans til daglig, deriblant merker som Levis, Diesel, Replay og Lee.
Disse koster mer, det henger sammen med at de er produsert i Europa, at de har en flottere veving i denimen, at de har større kvalitet på alt fra zip, knapper, tråd osv.
Designet er bedre enn på billige jeans, utvilsomt.

En jeans som spesielt har utmerket seg i høst/vinter er Levis 572. Kr 899/999 etter hvilken vask en velger.
Den er med bootcut, dvs at den skrår ørlite utover nederst. (ikke vid)
Den har en grei midjehøyde, ikke ekstremt lav og ikke høy.
Vær oppmerksomme på at proporsjonene endrer seg på kroppen deres om dere velger for høyt liv, som opp til navlen. Det igjen medfører at dere ikke får noe særlig til midje, samt at skrittet ser unormalt langt ut.
Denne buksen har litt mindre lommer bak, de sitter ørlite høyere og det gjør at rumpen løftes og du får en flott kurve. Å ha stor rumpe er bare flott om man velger rett jeans. Denne passer fint om man har litt lår og rumpe. Men er også fin til jenter uten store former. Jeg har tilgode å se en som ikke kler den

Mange jeans "kutter" rumpen til jenter, dvs at en lett blir flat. Det er utrolig stygt. Det ser lite feminint ut.
Gå til en selger som har peiling på jeans når dere skal handle. Jeg ser utrolig mange mennesker i jeans hver dag, et fåtall har fått rett modell. Det er synd, når markedet inneholder så mye, så bør en kunne finne rett modell.

Jeans og valg av jeans har i utgangspunktet ikke noe med alder å gjøre, men heller med kroppen. Og klart, når en runder kanskje 30, så heller en gjerne mot jeans i renere vasker, uten brune sjatteringer eller steinvaskede.

Spør meg gjerne, så skal jeg hjelpe så godt jeg kan

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 11:10   #36
Anne

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Må bare legge til: Store jenter som har problemer med å finne størrelser i jeans, - se på gutte jeans!
De sitter annerledes på jenter pga hofter og former, mange kler dem veldig godt!

Jeg selger mange jeans fra gutteavd til jenter, det viktigste er å finne en som er perfekt til DIN kropp!

Det som er synd er at produsentene lager jeans etter snittstørrelse på mennesket, dvs at de lager ikke så ofte store størrelser. Menn har det samme problemet, heldigvis har jeg fått tak i gode gamle, men moderniserte Levis 501 som finnes opp i 44"
Har mange kunder i den størrelsen, kjekt å kunne serve dem også og ikke bare "ideal" størrelsene

Gammel 11-02-07, 11:31   #37
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ble Lee bukse på meg.. min første

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 11:48   #38
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grattis med ny olabukse, Guniss!

Opprinnelig lagt inn av Anne M, her.

Spør meg gjerne, så skal jeg hjelpe så godt jeg kan

Takk for fin informasjon, Anne M! Jeg spör, jeg da, ettersom jeg åpenbart alltid har tröbbel med disse olabuksene. Jeg bruker 34-36 i andre klär, men har inntrykk av at jeg må litt opp i störrelse på jeans. Har en typisk jentefasong (päre light) med relativt smal midje, brede hofter og kraftige lår - og på toppen av det hele korte bein (er 1,60 höy). Kunne denne levisbuksa du beskriver väre noe for meg, tro?

Gammel 11-02-07, 12:46   #39
Anne

Anne sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Grattis med ny olabukse, Guniss!

Takk for fin informasjon, Anne M! Jeg spör, jeg da, ettersom jeg åpenbart alltid har tröbbel med disse olabuksene. Jeg bruker 34-36 i andre klär, men har inntrykk av at jeg må litt opp i störrelse på jeans. Har en typisk jentefasong (päre light) med relativt smal midje, brede hofter og kraftige lår - og på toppen av det hele korte bein (er 1,60 höy). Kunne denne levisbuksa du beskriver väre noe for meg, tro?

Det kan den absolutt, den blir nok for lang, minste lengde er 32", men JC legger opp jeansen om du kjøper den der, så det fikses
Den er veldig flott til jenter med litt former, så jeg ville prøvd den!

Gammel 11-02-07, 13:16   #40
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Anne M - er det denne Levis buksa du snakket om?.
http://www.laredoute.no/DetailPages/...earchBackLink=

Jeg er vel mer eplefasong eller rett fasong. Normal/lettovervekt . Tar gjerne imot tips hva som kan passe. Lyst til å prøve Lee men hvilken av de er fine?

Sist redigert av Zip : 11-02-07 kl 13:53.
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:00.