|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Utfordring til Veronal og vinekspertisen
Det høres VELDIG kjent ut.
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Utfordring til Veronal og vinekspertisenEr det egentlig noen måte man kan vite hva slags vin man skal velge? Jeg har nada peiling på vin. Jeg vet at jeg liker den treliter'n med hjorten på. Og den lilla med gullskrift. Også liker jeg den italienske flasken med skrukork og et svarthvittbilde av en gammel mann. |
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Utfordring til Veronal og vinekspertisenEr det noe man kan si er en god Nytt-på-nytt vin også kanskje? |
|
|
|
#6 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Sv: Utfordring til Veronal og vinekspertisenEt tips hvis du skulle slumpe til å ha lyst på flaskevin en gang: Vakuumkork! |
|
|
|
|
|
#7 |
|
heimføing
|
Jeg fikk hjelp til noen nye favoritter på polet en gang, da en ekspeditør kastet ett blikk på de to-tre flaskene jeg hadde i handlekurven, og pekte ut noen nye jeg burde prøve "dersom du liker den typen du har liggende der". |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Utfordring til Veronal og vinekspertisenDa er Veronal-Barberer'n innkjøpt. Så skal vi ha en test på den og se om den funker. |
|
|
|
#9 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Utfordring til Veronal og vinekspertisenDu får legge ut smaksnotater i løpe av kvelden.
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Utfordring til Veronal og vinekspertisenNæh - det får bli imorgen. I kveld er det chai latte tror jeg. |
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Sv: Utfordring til Veronal og vinekspertisenDet er forresten skrekkelig ufint å be gjester på besøk også vet man ikke om vinen man skal servere er god. |
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Sv: Utfordring til Veronal og vinekspertisenKan du vennligst anbefale en de faktisk har på polet, Veronal? :skuffet over at nærmeste pol som har den vinen er Svolvær, og det er Veldig Langt Unna: |
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Sv: Utfordring til Veronal og vinekspertisenNå er jeg altså så inspirert. |
|
|
|
#14 |
|
Etylbarbital
Sv: Utfordring til Veronal og vinekspertisenKan du ikke bestille, FoF? Vi bestiller stort sett det meste vi kjøper med mindre vi tar oss bryet med å dra på polekspedisjoner?
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Sv: Utfordring til Veronal og vinekspertisenJoda, jeg kan bestille, men husker jeg hva vinen heter når jeg kommer så langt? |
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Er det ikke bare å bestille via nett med en gang da? Jeg mener det var det jeg gjorde, og så fikk jeg melding fra polet da jeg kunne komme og hente vinen. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Etylbarbital
Sv: Utfordring til Veronal og vinekspertisenDu bestiller på nettsidene til Vinmonopolet og velger å hente vinen i butikk (da betaler du ikke frakt). (Hvis du ringer eller bestiller i butikken så slipper du 30 kr billigere unna ("internettgebyr").)
|
|
|
#19 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
|
|
|
#20 |
|
Etylbarbital
Sv: Utfordring til Veronal og vinekspertisenHvordan var vinen, Smilefjes?
|
![]() |
|
|